|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
wymiana płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Lis 2017|, 2017 08:29
|
|
|
a to płyn tez w glebe lejesz?? |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |14 Lis 2017|, 2017 08:31
|
|
|
Ekologiczniej Panie ,chwasty wypala |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |14 Lis 2017|, 2017 09:23
|
|
|
Zysio napisał/a: | normalnych warunków atmosferycznych. | nawiązanie było do ciśnienia atmosferycznego, w ramach ciekawostki, bo kol. Gucław twierdził, że wrze wyłącznie przy stówie +/- 3 stopnie Co jak już wiemy nie jest prawdą |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Gucław
Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017 Skąd: Opole
|
Wysłany: |15 Lis 2017|, 2017 12:37
|
|
|
Bo w Polsce zawsze mamy 1015 hpa ?
Płyn hamulcowy wymień . Bo to co zlewam z aut to ciężko nazwać płynem . Smoła tam zalana do układu pewnie lepiej by się spisywała . |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |17 Lis 2017|, 2017 23:42
|
|
|
Jankes napisał/a: | a to płyn tez w glebe lejesz?? |
zimę a nie ziemię
=================
Płyn hamulcowy jest ok. Pisałem o chłodniczym... |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |23 Lis 2017|, 2017 08:38
|
|
|
Kup nowy płyn i zmierz tym testerkiem przed zalaniem. Ciekawe jaki wynik da |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Gucław
Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017 Skąd: Opole
|
Wysłany: |23 Lis 2017|, 2017 18:50
|
|
|
Pamiętajmy że te 125 130 stopni wrzenia dla płynu chłodzącego jest podane przy pracy w układzie pod ciśnieniem . |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |24 Lis 2017|, 2017 12:30
|
|
|
temperatura wrzenia zależy od ciśnienia, w jakim zachodzi proces. im wyższe ciśnienie, tym wyższa temperatura wrzenia (lub skraplania), zwana też temperaturą nasycenia lub przemiany między fazowej. Ciśnienie dla warunków normalnych (zwanych też atmosferycznymi) to 101,325 kPa, a ciśnienie dla warunków standardowch (zwanych też technicznymi) to 100 kPa.
Woda wrzew w temperaturze 100*C dla warunków normalnych, tj. dla ciśnienie 101,325 hPa. w reczywistości u nas woda wrze w zakresie 98,5*C a 100,2*C (a więc nie żadne +/-1,5, tylko -1,5 oraz +0,2K)
jeśli mamy w samochodzie roztwór glikolu etylowego, nie możemy go spuszczać do ziemi. W przypadku glikolu propylenowego, nie ma takiego problemu bo nie jest toksyczny (pomijam zabrudzenia od samego samochodu oraz niektóre dodatki).
Przy użyciu testera należy ustawić typ roztworu - mają różne gęstości.
Krzywa zamarzania w stosunku do stężenia dla obu glikolów jest prawie taka sama, a dla -43% to stężenie około 51%. Należy pamiętać, że stężenia nie powino się robić większego niż 55% dla etylowego, a dla propylenowego 65%. Im większe stężenie, tym większe opory przepływu oraz gorsza wymiana ciepła.
W testach podawana jest temperatura zamarzania i wrzenia dla układów otwartych, a więc pod ciśnieniem atmosferycznym. Im większe stężenie roztworu, tym wyższa temp. wrzenia, jednak musimy pamietać, że dla mieszanek na -30*C wrzzenie to około 104*C, a więc nie aż tak wysoko (czysty glkikol to ponad 180*C).
W scorpio mamy układy ciśnienieowe, dla których temperatura powyżej 100*C jest jak najbardziej dopuszczalna. jednak otwarcie takiego układu może spowodować gwałtowne parowanie i poparzenia osoby otwierające. Dzieje się tak, bo otwierając układ obniżay jego ciśnienie, a więc i temperaturę wrzenia. jeśli chodzi o temp. zamarzania układ nie jest ciśneniowym - ciśnenie powstaje dopiero po rozgrzaniu silnika, a wtedy o zamarzanie nie musimy się martwić.
dla zainteresowanych zapraszam na wykład z termodynamiki, najbliższy z tego zakresu jest 30.11 w Poznaniu.
i na tym zamknął bym temat. Uwagi na PW, a w razie potrzeby otworzymy temat i uzupełnimy dane o wątpliwości.
Z grzeczności i by nie robić g-ob-y, nie będę komentował poprzednich wpisów i się do nich bezpośrednio odnosił.
Dziękuję za uwagę. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Lis 2017|, 2017 12:34
|
|
|
bingo napisał/a: | musimy pamietać, że dla mieszanek na -30*C wrzenie to około 104*C | ale to w atmosferycznym, w praktyce - większość pojazdów ma układy ciśnieniowe, więc użyteczna temperatura wrzenia będzie wyższa. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |