|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Sztywny hol |
Autor |
Wiadomość |
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |27 Paź 2016|, 2016 19:26
|
|
|
Kiedyś wypożyczyliśmy taką "autolawetę". Bywają takie dopasowane wartości w dowodach rejestracyjnych, ale nie ciągnijmy tego tematu |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 13:22
|
|
|
VIK napisał/a: | ford2fast napisał/a: | VIK napisał/a: | Jakże sie bedzie obracał, jak 4 śruby na klucz 15 odkręcamy od ataku i nic sie nie obraca poza tylnymi kołami, półosiami i "atakiem". I można se holowac 4000km. |
Robiłeś tak kiedyś ?
I holowałeś przynajmniej kilkaset kilometrów ?
Nie wierzę
|
Owszem. A że nie wierzysz, cóż...
Siedlce-Kraków, jakieś 380km, na zwykłej lince i Piotrków-Kraków wieloryba na sztywnym holu.
[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 07:28 ]
Antek, da się jak się popuści podporę, zdejmie z ataku, i zakręci podporę z powrotem. Uscislijmy.
[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 07:30 ]
No, pisałeś o tym, doczytałem. |
Właśnie to miałem na myśli
Jednak wykonałeś więcej czynności niż trzypion w swojej pseudowyobraźni
Wydaje mu się , że kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 15:06
|
|
|
Taaa... Kurcze, chyba nikt z Was dawno pod autem nie był. Tak jak Vik napisał - 4 śruby z flanszy trzeba odkręcić, wał o 1-2mm do przodu przesunąć, żeby kołnierz nei wadził o flanszę dyfra, wtedy mał ładnie się przesuwa na bok, w tej pozycji wiesza do belki za pomocą drutu (a nawet sznurówki) i na tym koniec zabawy.
Dla Antka - nie, nie napisałem która ręką należy trzymac klucz przy odkręcaniu śrub, a także czy należy odsunąc w lewo, w prawo o o ile milimetrów, a także, że najpierw trzeba klucz w rękę chwycic i wielu innych szczegółów. Zakąłdam bowiem pewien poziom zrozumienia u rozmówcy. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 23:03
|
|
|
To może umówmy się i sprawdzimy ok? 4 śruby i 2 mm. Gdzie i kiedy? |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 23:20
|
|
|
Jutro 18:00, Birmensdorf, Stoeckenstrasse 16 - zapraszam.
Poza tym, rozpinałem to połączenie chyba z 4 razy w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Być może Twoje przekonanie o niemożności wynika z doświadczeń z autami z MT75, gdzie wał, istotnie, nie ma luzu przód-tył (a dokładniej - precel jest twardy i byle czym go nie ruszysz). Przy ASB masz wejście na wieloklinie i sztywno nie jest. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 23:29
|
|
|
W mt75 wał "ma luz" w środkowej części. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 00:04
|
|
|
Koledzy, skończmy już o tych wałach, za daleko odchodzimy od meritum. Myślę, że zostało już tyle napisane o rozłączaniu wału, że zaczynacie się powtarzać. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 08:53
|
|
|
Struna napisał/a: | W mt75 wał "ma luz" w środkowej części. |
Ale nie od razu, tylko dopiero po poluzowaniu nakrętki. Zresztą, na mój nos, to elastyczność poduszek silnika, skrzyni, a także dyfra i belki wystarcza, żeby rozpiąć wał od dyfra i zrzucić kołnierz z flanszy. A potem na bok i po sprawie.
Co do holu - to IMO zwykły motyl jest lepszy - parametry holowania takie same, a przynajmniej może miec hamulec najazdowy, no i nie ma problemów ze zmieszczeniem się pod plastikami. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 09:52
|
|
|
trzypion napisał/a: | Ale nie od razu, tylko dopiero po poluzowaniu nakrętki. | ? jakiej nakrętki - przecież to musi ( i ma ) możliwość wydłużania/skracania się. Inaczej by nie mogło pracować . |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 12:00
|
|
|
Tej zaciskającej na sztywno obie części wału, które sa przed podporą. No chyba, że sa inne konstrukcje, ta o której piszę jest i w Sierrze, i w moim krokodylu. Z inną się nie spotkałem przy MT75. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 13:07
|
|
|
ale ją to trzeba odkręcić jak chcesz wał rozpołowić, a żeby go cofnąć ( zsunąć/skrócić ) to jej nie trzeba ruszać. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 14:23
|
|
|
U mnie siedzi i zaciska na sztywno - znaczy i w ścierce tak było i z krokodylu. Pewnie jakbym bardzo mocno pociągnął, to by puściło, ale nie nazwałbym tego ruchomym. Może miałeś do czynienia z jakąś, co nie za bardzo zaciskała to połączenie? Aczkowliek przy jakiejś okazji sie przyjrzę. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 14:27
|
|
|
może syfem zaszło i ciężko chodziło, ale to generalnie pracuje podczas jazdy. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 15:40
|
|
|
Szczerze mówiać, nie jestem przekonany. Gdyby tak było, jak piszesz, to po co w ogóle byłaby ta nakrętka? Ona IMO zaciska zewnętrzną (przednią) część na wieloklinie i się nie rusza, rozmontowywałem tak wał na części i składałem ponownie, więc syfu nie było. Tam jest, o ile dobrze pamiętam, taki plastik, który jest przez tą nakrętkę zaciskany, jeśli byłby uszkodzony, to i owszem, nie bedzie oporu, ale w przeciwnym wypadku to raczej jest sztywne. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |4 Lis 2016|, 2016 15:54
|
|
|
Mi też się wydaje, że to na stałe jest skręcone, żaden wał, który miałem w ręku tam się nie przesuwał. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |