Dołożenie lubryfikatora |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 17:38
|
|
|
pandy napisał/a: |
Nie zebym byl upierdliwy ale w gazniku nie ma odparowywania benzyny, |
Czytaj uważniej:
trzypion napisał/a: | bo po to jest gaźnik czy też wtryskiwacz, żeby benzyna odparowała do fazy lotnej. |
Gdzies napisałem, że benzyna odparowuje w gaźniku? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 18:05
|
|
|
pandy napisał/a: | ak wiec natrysk benzyny nie ma znaczenia w chlodzeniu zaworow ale wylacznie w wyniku tego natrysku poprawia sie jednorodnosc mieszanki poprzez odparowanie czesci benzyny. | to przy założeniu odpowiedniego składu mieszanki. Zbyt bogata mieszanka jednak wpływa na obniżenie EGT. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 18:11
|
|
|
trzypion napisał/a: | pandy napisał/a: |
Nie zebym byl upierdliwy ale w gazniku nie ma odparowywania benzyny, |
Czytaj uważniej:
trzypion napisał/a: | bo po to jest gaźnik czy też wtryskiwacz, żeby benzyna odparowała do fazy lotnej. |
Gdzies napisałem, że benzyna odparowuje w gaźniku? |
Spokojnie - napisales wyraznie o gazie i fazie lotnej - aerozol gazem nie jest i benzyna nie paruje - aerozol jest zawiesina - gaznik atomizuje benzyne - zamienia ciecz w drobne krople ktore zawieszona sa w powietrzu.
Domyslam sie dlaczego napisales tak jak napisales ale po prostu w tym konkretnym wypadku warto byc dokladnym.
Struna napisał/a: | pandy napisał/a: | ak wiec natrysk benzyny nie ma znaczenia w chlodzeniu zaworow ale wylacznie w wyniku tego natrysku poprawia sie jednorodnosc mieszanki poprzez odparowanie czesci benzyny. | to przy założeniu odpowiedniego składu mieszanki. Zbyt bogata mieszanka jednak wpływa na obniżenie EGT. |
Fizyka jest fizyka nie dokladajmy tutaj jeszcze EGT bo sie nam wszystko zaplacze.
Zbyt bogata mieszanka wplywa bo nie ulega spaleniu calkowicie - deficyt tlenu - to jak z palnikiem acetylenowo telnowym, nadmiar acetylenu i masz zolty plomien, nadmiar tlenu i plomien jest praktycznie niewidoczny. Natomiast temeratura samozaplonu jest stala - oczywiscie mozna zalozyc ze benzyna wtryskiwana jest w obecnosci silnie zubozonej w tlen atomosfery (spaliny) i schladza tlok z 950 do 300 zanim tlen dostanie sie w okolice zaworu ale wydaje mi sie ze predkosc benzyny nie jest znaczaco wieksza od predkosci powietrza zasysanego razem z benzyna. |
Ostatnio zmieniony przez pandy |17 Sty 2014|, 2014 18:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 18:15
|
|
|
mam lubryfikator i jak to czytam, to się chyba skonsultuję z lekarzem lub farmaceutą |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |17 Sty 2014|, 2014 18:26
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | mam lubryfikator i jak to czytam, to się chyba skonsultuję z lekarzem lub farmaceutą |
http://pl.wikipedia.org/wiki/Placebo
Zasada jest prosta - lubryfikacja to kolejny mechanizm ktory moze sie popsuc... jesli juz to lepiej zrobic dotrysk benzyny bo odpada wiele problemow a system jest ten sam (tzn komplikacja jest w czesci ktora jest mniej krytyczna - poza tym nie wiem jak wygladaja roznica kosztow eksploatacji - dotrysk benzyny vs lubryfikacja). |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |18 Sty 2014|, 2014 23:43
|
|
|
pandy napisał/a: |
Spokojnie - napisales wyraznie o gazie i fazie lotnej - aerozol gazem nie jest i benzyna nie paruje - aerozol jest zawiesina - gaznik atomizuje benzyne - zamienia ciecz w drobne krople ktore zawieszona sa w powietrzu.
|
A robi sie to po to, żeby te kropelki odparowały, prawda? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
modzian
Auto: RENAULT GRAND ESPACE 3.0DCI, KIA MAGENTIS
Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Skąd: Chorzów/Bytom
|
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 10:50
|
|
|
Jak tak czytam ta dyskusje to dochodze do wniosku, że wcale mi to ustrojstwo niepotrzebne... |
_________________ Było:
Ford Mondeo 2.2TDCi 2005r
Bmw E39 530D Touring 2001r
Renault Twingo 1.2 1998r
Ford Scorpio 95 2.0 16V i 2.0 8V |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 10:55
|
|
|
Dobry wniosek |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
modzian
Auto: RENAULT GRAND ESPACE 3.0DCI, KIA MAGENTIS
Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Skąd: Chorzów/Bytom
|
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 12:50
|
|
|
7 rok działa instalacja, ostatnio była podpinana i wtryski sa ok wiec niech tak zostanie, a przeniosla sie wraz zemna z kombi do sedana |
_________________ Było:
Ford Mondeo 2.2TDCi 2005r
Bmw E39 530D Touring 2001r
Renault Twingo 1.2 1998r
Ford Scorpio 95 2.0 16V i 2.0 8V |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 14:28
|
|
|
trzypion napisał/a: | pandy napisał/a: |
Spokojnie - napisales wyraznie o gazie i fazie lotnej - aerozol gazem nie jest i benzyna nie paruje - aerozol jest zawiesina - gaznik atomizuje benzyne - zamienia ciecz w drobne krople ktore zawieszona sa w powietrzu.
|
A robi sie to po to, żeby te kropelki odparowały, prawda? |
Nie, gdyby bylo tak jak sugerujesz to mielibysmy parowniki do benzyny - jednorodnosc aerozolu jest nizsza niz jednorodnosc mieszanki gazowego paliwa i utleniacza.
Ale jak mowie wczesniej to moja upierdliwosc - na potrzeby dyskusji o lubryfikacji zasilania LPG mozna postawic umowny znak rownosci miedzy gazem i aerozolem.
Najsenwniejsze to dotrysk benzyny bo dzieki temu mamy aktywnosc wtryskiwaczy wiec nie dochodzi do ich ewentualnego zastania.
Nie wiem ile kosztuje litr lubryfikatora ale widzialem juz kilka instalacji LPG z lubryfikacja i predzej czy pozniej pojawiaja sie tam rozne wycieki, do tego dochodzi nowy mechanizm, rurki, laczniki - czyli rzeczy ktoremoga potencjalnie sie zepsuc - skomplikwoanie systemu rosnie znaczaco a efekty sa albo zadne albo niewspolmiernie male w stosunku do ewentualnych zyskow. |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 19:24
|
|
|
sprzedam układ lubryfikacji. Tanio. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
modzian
Auto: RENAULT GRAND ESPACE 3.0DCI, KIA MAGENTIS
Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Skąd: Chorzów/Bytom
|
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 22:11
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | sprzedam układ lubryfikacji. Tanio. |
|
_________________ Było:
Ford Mondeo 2.2TDCi 2005r
Bmw E39 530D Touring 2001r
Renault Twingo 1.2 1998r
Ford Scorpio 95 2.0 16V i 2.0 8V |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |19 Sty 2014|, 2014 23:13
|
|
|
[quote="pandy"] trzypion napisał/a: |
A robi sie to po to, żeby te kropelki odparowały, prawda? |
Nie, gdyby bylo tak jak sugerujesz to mielibysmy parowniki do benzyny - jednorodnosc aerozolu jest nizsza niz jednorodnosc mieszanki gazowego paliwa i utleniacza.
[/qoute]
Tyle, że aerozol bardzo szybko zamienia sie w pary + powietrze, inaczej by sie nie zapaliła. Zresztą stąd nazwa gaźnik - w wersji najpopularniejszej, rozpylaczowej, powoduje rozpylenie benzyny w strumieniu powietrza, dzieki czemu małe kropelki benzyny szybko odparowywują tworząc mieszankę lotnych węglowodorów z powietrzem.
Wtryskiwacze robią to samo, tyle, że kropelki sa mniejsze, przez co szybciej odparowywują.
Tak na marginesie, to były gaźniki knotowe i zanurzeniowe, które od razu produkowały mieszankę gazową. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 12:04
|
|
|
trzypion napisał/a: |
Tyle, że aerozol bardzo szybko zamienia sie w pary + powietrze, inaczej by sie nie zapaliła. Zresztą stąd nazwa gaźnik - w wersji najpopularniejszej, rozpylaczowej, powoduje rozpylenie benzyny w strumieniu powietrza, dzieki czemu małe kropelki benzyny szybko odparowywują tworząc mieszankę lotnych węglowodorów z powietrzem.
Wtryskiwacze robią to samo, tyle, że kropelki sa mniejsze, przez co szybciej odparowywują.
Tak na marginesie, to były gaźniki knotowe i zanurzeniowe, które od razu produkowały mieszankę gazową. |
Zawiesina pylu organicznego (np wegla kamiennego, skrobi np kisiel) jest zapalna (a nawet wybuchowa) mimo ze pyl organiczny nie paruje.
Parowanie cieczy wiaze sie pobieraniem ciepla z otoczenia, gdyby warunkiem zaplonu benzyny bylo jej odparowanie to z duzym prawdopodobienstwem nie udaloby sie uruchomic silnika podczas mrozow. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Sty 2014|, 2014 12:33
|
|
|
pandy napisał/a: | gdyby bylo tak jak sugerujesz to mielibysmy parowniki do benzyny | to popatrz sobie w ilu autach było fabryczne podgrzewanie albo podstawy gaźnika, albo kolektora ssącego, własnie po to żeby to lepiej parowało i nie skraplało się na ściankach. pandy napisał/a: | Fizyka jest fizyka nie dokladajmy tutaj jeszcze EGT bo sie nam wszystko zaplacze. | ale wiesz - silnik to nie wyizolowane warunki laboratoryjne, gdzie sobie można coś dokładać lub nie. Tu wszystko mamy w kupie i jedno z drugim jest nierozerwalnie powiązane. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|