brak lockup |
Autor |
Wiadomość |
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 20:08
|
|
|
16 lat pracy jak na tak skomplikowane urządzenie to niezły wynik . szczególnie że ma to przeważnie 2-3 razy tyle przejechane co sobie producent przewidział . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
marco
Auto: 95 2,9 24v ASB SEDAN
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 30 Kwi 2010 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 20:17
|
|
|
no to tez prawda ze w większości przypadków swoje zjeździły ale w sumie pierwsza ASB padła u mnie przy 160 tysiach wiec raczej słaby wynik raczej. |
_________________ W POSIADANIU
SCORPIO COSWORTH 95
OPEL OMEGA 3,2 MV |
|
|
|
|
1Bodzio
Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy Wiek: 64 Dołączył: 17 Kwi 2006 Skąd: Sobótka
|
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 20:29
|
|
|
Skoro OD-OFF zapala się po jeździe w trasie, czyli na czwartym biegu, to być może zaczyna się problem z koszem sprzęgłowym OD. Jeżdżąc w ruchu miejskim czwórka zostaje załączana dość rzadko, i na krótko, więc przegrzanie nie występuje. Natomiast na trasie, auto jedzie cały czas praktycznie na czwórce, no i pojawia sie problem. Przykro mi ale rokowania pomyślne raczej nie są. |
_________________ Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356 |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 20:54
|
|
|
manual jest lekiem na to całe zło |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 20:59
|
|
|
marco napisał/a: | no to tez prawda ze w większości przypadków swoje zjeździły ale w sumie pierwsza ASB padła u mnie przy 160 tysiach wiec raczej słaby wynik raczej. |
Masz to auto od nowości ? |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 21:04
|
|
|
może się 4 bieg ślizgać . ECU na podstawie danych z czujnika obrotów na "początku" skrzyni i VSS przeliczy sobie że coś jest nie tak . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
marco
Auto: 95 2,9 24v ASB SEDAN
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 30 Kwi 2010 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: |29 Lip 2012|, 2012 21:59
|
|
|
Cytat: | Masz to auto od nowości |
nie od nowości ale przebiegu pierwszej ASB jestem pewny
a w sumie chyba Bodzio ma racje co powoduje problem i że rokowania marne tej ASB to zdaje sobie sprawę a lekarstwem będzie chyba manual jak twierdzi Pepicosi,bo fakt ASB super wygoda ale o kupno w 100% sprawnej trudno a sporo jeżdżę i wymieniać min co rok to już mi pomału obrzydło a remonty ASB z tego co wiem to utopia bo dość że koszta spore to jeszcze za bardzo nie ma gdzie takiej operacji przeprowadzić |
_________________ W POSIADANIU
SCORPIO COSWORTH 95
OPEL OMEGA 3,2 MV |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |8 Paź 2012|, 2012 08:58
|
|
|
Mam skrzynie z prawie nie dzialajacym lockupem na wierzchu, moge w niej co nieco sprawdzic otwierajac ja,tylko pytanie co moge zrobic, aby ja naprawic albo chociaz zdiagnozowac. Pomozcie mi prosze w miare mozliwosci i z wyrozumialoscia (bo ASB nie dotykalem nigdy wewnatrz).
Zeby ulatwic pomoc napisze mniejwiecej co tej skrzyni dolega:
-cala skrzynia dziala idelnie,kazdy bieg ok.
-nie dziala tylko lockup, znaczy sie dziala,ale tylko przy bardzo malych obciazeniach silnika,przy wiekszych niestety lockup sobie ginie, mimo ze zaworek jest normalnie wtedy zasilany. Na zimnym oleju lockup z 30% lepiej dziala. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |8 Paź 2012|, 2012 09:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |8 Paź 2012|, 2012 11:10
|
|
|
pytanie, czy problem nie jest w konwerterze, a nie w skrzyni. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |8 Paź 2012|, 2012 11:13
|
|
|
bingo, konwerter byl wymieniany na inny i bez zmian,wiec jest to wina skrzyni |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |11 Paź 2012|, 2012 13:33
|
|
|
WieSiu, tak sobie luźno gdybając.
Elektrozawór TCC sterujący LOCK-UP podaje ciśnienie oleju na sprzęgło konwertera.
Jeśli cała skrzynia (poza lock-up) działa prawidłowo to chyba można przyjąć, że z samym ciśnieniem oleju nie ma problemu.
Jeśli wymiana konwertera wykluczyła wadliwe sprzęgło (no chyba, że masz takie szczęście), to może zawór się mechanicznie blokuje i nie podaje odpowiedniego ciśnienia na sprzęgło.
ECU jak widzi, że po podaniu rozkazu lock-up, nadal występuje różnica prędkości obrotowych - zaczyna informować o błędzie migając kontrolką. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |11 Paź 2012|, 2012 16:57
|
|
|
Miałem to samo. Pomogła dopiero wymiana całej skrzyni... ale to Rafal juz wie... |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |11 Paź 2012|, 2012 17:06
|
|
|
aviator, ale u Ciebie nie bylo 4 z tego co pamietam,a u mnie 4 jest.Reader,
to co mam zdjac filtr i zajrzec do zaworu ? wyciagnac go ? jesli tak to jak moge sprawdzic czy to jego wina ? Jakby co mam 2 skrzynie w ktorej lockup dziala,wiec moglbym te zawory przelozyc i byc moze moja skrzynia by sie w pelni naprawila i nie musialbym zmieniac na kolejna skrzynie. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |11 Paź 2012|, 2012 18:21
|
|
|
WieSiu napisał/a: | wyciagnac go |
Nie wiem czy przypadkiem nie będzie się to wiązało ze zdjęciem sterowania
A to już koszty
WieSiu napisał/a: | Jakby co mam 2 skrzynie w ktorej lockup dziala |
Tej drugiej skrzyni nie możesz oddać sprzedawcy ?
Używany zawór można kupić luzem |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |11 Paź 2012|, 2012 20:13
|
|
|
ford2fast napisał/a: | Tej drugiej skrzyni nie możesz oddać sprzedawcy ? |
nie ma to najmniejszego sensu.... szkoda o tym nawet gadac
ford2fast napisał/a: | Nie wiem czy przypadkiem nie będzie się to wiązało ze zdjęciem sterowania
A to już koszty |
jakiego typu koszty sie z tym wiaza,co trzeba zmieniac jak sie zdejmie sterowanie ? Nie da sie tego tloczka i elektrozaworu wyciagnac bez ruszania plyty sterowniczej ? |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
|