|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
ex aviator's Scorpio - potem Jankesor's - teraz Arowy |
Autor |
Wiadomość |
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |27 Sty 2012|, 2012 17:04 ex aviator's Scorpio - potem Jankesor's - teraz Arowy
|
|
|
Kupiony w maju 2010 po w sumie 2 miesiącach poszukiwań, jako 3 auto w rodzinie abym miał co robić w garażu i czym pojeździć w weekendy. Obok różnych służbowych ale głównie mondeo, razem z zamówioną dopiero co w salonie nową fiestą dla przyszłej żony, scorpio miał wkomponować się w nasz park maszyn na literę F
Dość szybko okazało się, że wygryzł pozostałe auta z garażu i stał się moim hobby i ulubionym oraz głównym środkiem lokomocji. Dość szybko też i niespodziewanie stał się inwestycją kapitału (bez określonej stopy zwrotu) i kandydatem na żółte tablice w przyszłości
Kupiony w Polsce pod Opolem, gdzie też był 4 lub 5 autem w parku maszynowym pewnego piekarza, trafił mi się jak ślepej kurze ziarno; zadbany, bezwypadkowy, garażowany, doinwestowany, serwisowany w ASO i co dla mnie najważniejsze: nie skażony gazem. Co ciekawe "zarezerwowałem" go tuż po tym jak właściciel umieścił ogłoszenie na allegro a na drugi dzień już był mój
Trochę danych:
-Scorpio Cosworth Ghia 2,9 v6 24v
-produkcja X 1996, pierwsza rej. 18.11.1996 w Rzeszy
-pierwsza rej w Polsce 11.10.2006
-u mnie od 8.05.2010 od przebiegu 236kkm
Wyposażenie w chwili kupna:
-prawie wszystko co wtedy dawała fabryka, łatwiej wymienić czego nie miał: webasta, sprysków lamp, lampek w drzwiach, 3 stopu i nivo, ...?
Wadą były: małe ryski i wgniotki, zimny nie trzymał obrotów, nie działało ogrzewanie przedniej szyby i co wyszło później nie było 4 biegu.
Tak wyglądał tuz po zakupie:
Początkowo serwisowałem go w ASO gdzie zrobiłem:
-18.05.2010 przy przebiegu 238.794km: przegląd, serwis klimatyzacji, wymiana płynu hamulcowego, chłodzenia, oleju pełen syntetyk i wszystkich filtrów
-25.05.2010: wymiana świec i kabli, łączników stabilizatorów przód, oleju w skrzyni biegów i filtrów
U jakiegoś magika wymieniłem łożyska wahaczy i ustawiałem zbieżność bo w ASO coś spartolili.
Później trafiłem na forum, mądrych ludzi i już poszło z górki:
-30.07.2010 chociaż nie musiałem to jakoś dla własnego spokoju zrobione były przez Rafała A.(antka) wiązka skrzyni i podłużnicy, skrzynki mała i duża, dodatkowo montaż 3 stopu, modulator ABS, uszczelnienie zaworu EGR, wymiana wężyków podciśnienia (trójników) pod kolektorem dolotowym, naprawa zacisku w hamulcu ręcznym, tylne tarcze i klocki. Dodatkowo stwierdzono wyciek z ASB, banan na chłodnicy, przednie zawieszenie po remoncie, nowa pompa wody, brak rdzy i nawet podłużnice były w bdb stanie
-usunięcie lewizny
-po lekkiej stłuczce
(jakiś babsztyl cofnał we mnie na skrzyżowaniu) wymieniłem przedni zderzak na poliftowy, przerobiłem lampy na poliftowe i założyłem srebrny poliftowy gril
-wymieniłem chłodnicę kupioną u Kata
-jakieś popierdułki typu podświetlenie wybieraka, przycisk blokady tylnych szyb, zamek drzwi kierowcy i coś tam jeszcze kupione u Julka
-u fachowca mycie podwozia plus jego kompletna konserwacja
-antena dachowa, bo się gwint ułamał
-drążek kierowniczy
- XI.2010 drugi komplet alufelg na zimówki plus nowe opony Goodyear Ultragrip 7+ 205/55/r16
-7.04.2011 wymieniona skrzynia biegów kupiona u Julka, plus znowu nowy olej i czyszczenie filtrów plus wymiana oleju w silniku przy przebiegu 249.020km
-lampki w drzwi
-elektryczna regulacja tylnej kanapy kupiona też u kogoś na forum
-oryginalny i nowy wężyk podciśnienia pompy hamulcowej sprowadzony z ASO w Szwajcarii
-12.07.2011 komplet nowych tarcz i klocków hamulcowych MC, plus nowe zregenerowane gdzieś w Niemczech tylne zaciski
-klakson kupiony u Julka
-poliftowy gril w kolorze auta
-silnik dmuchawy i HBC kupione u Jankesa
-10.2011 nowy płyn i pompa wody wymieniona przez WieSia a kupiona u Kata
-30.11.2011 wymienione paski i napinacz
-29.02.2012 wymieniłem wszystkie możliwe żarówki i diody
-25.05.2012 węże układu chłodzenia MC, uszczelka EGR i uszczelki pod wtryski oraz kolektory dolotowe
-4.06.2012 zakupiony szyber z nikła ilością rdzy - czeka na konserwację i wymianę
-5.06.2012 przy 258.004km wymiana oleju na Ford Formula S 5W40, filtr oleju MC, kabinowy, ustawienie świateł.
Oczywiście regularnie raz do roku (bo przebieg i tak jest za mały) olej syntetyk i filtry.
Teraz auto wyglada tak:
W planach: wymiana przedniej szyby, szyby szyberdachu, amortyzatorów i sprężyn, tylnych nadkoli (kupione już chyba ponad rok temu) i dbać aby jeździł i wyglądał tak jak teraz jak najdłużej. |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |27 Sty 2012|, 2012 17:18
|
|
|
Bardzo mi się podoba Niech jeździ i cieszy Właściciela |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |27 Sty 2012|, 2012 21:27
|
|
|
na zywo duzo lepiej wyglada niz na zdjeciach,bardzo ladnie utrzymana skorupka |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Sty 2012|, 2012 21:57
|
|
|
Ładny Cossik, nie wiem czemu ale mam słabość do granatowych poliftów.
Temu jeszcze tył zmienić i będzie bomba |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |27 Sty 2012|, 2012 22:07
|
|
|
stary tył jest ładny a nowy kompletnie nie w moim typie, także zostanie tak jak jest |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
Czen
Auto: Mondeo mk2 97 2.0 MSB liftback+LPG
Wiek: 43 Dołączył: 22 Sie 2006 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: |27 Sty 2012|, 2012 23:47
|
|
|
Ładny tez miałem taki kolor kozacki. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |28 Sty 2012|, 2012 22:20
|
|
|
aviator napisał/a: | :-d
stary tył jest ładny a nowy kompletnie nie w moim typie, także zostanie tak jak jest | I tego się trzymaj Ja też kiedyś sobie kupię takiego z przedliftowym tyłem |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |28 Sty 2012|, 2012 22:30
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Ja też kiedyś sobie kupię takiego z przedliftowym tyłem |
Chory jesteś czy co ? Ty i mk3? |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |5 Lut 2012|, 2012 16:24
|
|
|
scorpio ustąpiło na kilka dni miejsca w garażu fiescie i postało kilka dni na mrozie, efekt: coś puka w układzie kierowniczym, "skrzeczy" chyba lewa przednia sprężyna, pękły zaczepy listwy grila i zauważyłem małą dziurkę w lewym katalizatorze.
Trzeba będzie zrobić jak się cieplej zrobi.. |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |5 Lut 2012|, 2012 18:05
|
|
|
odwdzieczyl sie On pocierpial,teraz Ty pocierpisz |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |5 Lut 2012|, 2012 20:02
|
|
|
dlatego zatankowałem go do pełna i schowałem do garażu - niech się wygrzewa, to może wyzdrowieje |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |7 Lip 2012|, 2012 13:43
|
|
|
Wczoraj przeszedł przegląd śpiewająco pewnie ku niezadowoleniu diagnosty, który jednak na koniec bardzo pochwalił stan auta. Niestety mój Scorupio chyba już tak ma, że jak się pochwali, to już się od razu psuje
Chciałem dziś sprawdzić czy wyświetli mi jakieś błędy wyjechałem z garażu, wjechałem na podwórko, coś pękło i teraz stoi wsparty na podnośniku, bo wahacz sobie a mcperson sobie... i po co ten przegląd jak szarpaki albo nie znalazły zagrożenia albo jak zwykle tylko coś popsuły? Co ciekawe z przeglądu do domu miałem jakieś maks 5km a na blacie 100km/h ale zepsuł się przynajmniej w domu i przy prędkości chyba 2km/h
Na koniec sprawdziłem mu zgodnie z planem błędy a tam pusto ...
Coś mi się zdaje, że Scorupio chyba panicznie boi się parkowania poza garażem, zarówno na mrozie jak i w upale |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |8 Lip 2012|, 2012 10:08
|
|
|
niezly fart. dobrze ze nie ma strat, rzeczywiscie przeglad jest bez sensu, teraz powinienes zglosic to komus ze ten przeglad byl nienalezycie wykonany albo gosc mial pecha ze wtedy bylo wszystko ok
a co dokladnie peklo ? |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |8 Lip 2012|, 2012 10:42
|
|
|
może być tak że szarpaki dojechały twoje zawieszenie....mi kiedyś sprężynę połamały w mc phersonie |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |8 Lip 2012|, 2012 13:16
|
|
|
pewnie, że mogło tak być tylko:
-albo szkoda, że nie urwało tego podczas przeglądu
-albo, ten przegląd jest nic nie warty, wyjechałem przekonany, że wszystko jest cacy i zadowolony z samochodu a moglem skończyć pod piachem plus jeszcze np. ktoś nadjeżdżający z naprzeciwka...
refleksje przychodzą po czasie...
A pękł od strony kierowcy ten bolec tulei wahacza łączący wahacz ze zwrotnicą - i koło wyszło sobie bokiem. Całe szczęście że przy manewrowaniu na własnym podwórku i że zablokowałem sobie własne podwórko bez 2 auta w środku.
Właśnie wymontowałem oba wahacze coby je parami zregenerować lub wymienić i zauważyłem, że ten lewy był nieoryginalny - co jest kolejnym dowodem na moją świętą zasadę, że jak kupować to tylko oryginały.
Przy okazji wymienię też gumy stabilizatora, bo już były starte do pasków i skrzeczały na hopkach, drążki i łączniki są w miarę nowe i bez luzów, jak starczy kasy to za jednym rzutem wymienię też sprężyny i amory. Jeszcze jakiś pomysł co tam z tej okazji można by wymienić? |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |