Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brak lockup
Autor Wiadomość
WieSiu 


Auto: tak jak administrator nie mam nic ;)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |19 Cze 2012|, 2012 22:16   brak lockup

Zepsul mi sie lockup w skrzyni, jechalem dzisiaj troche z wieksza predkoscia naturalną dla kosa tyle ze w temp. 30 stopni i nie zauwazylem ze kontrolka OD/OFF mi miga (bo mam takie cudne zegary,ze kontrolka nie swieci na tyle mocno zebym w dzien zauwazyl przy wlaczonych swiatlach). I tak sobie jechalem niewiadomo ile.

Zgasilem auto, odpalilem i przejechalem z 300km jeszcze a kontrolka ani razu sie juz nie wlaczyla, a jezdzilem tez z wiekszymi predkosciami, tyle tylko ze nie mam lockup. Wszystkie biegi przelaczaja sie tak jak kiedys tyle ze skrzynia wyczuwalnie "wali" przy zmianie i redukcji zwlaszcza z 1-2, 2-3, 2-1.

Dodam tylko ze jazda bez lockup jest przyjemniejsza na autostradzie :)
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S80, '02, 2.9-24V, ASB-GT, LPG
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Cze 2012|, 2012 22:46   

Sprawdź TPS-a.
_________________
тише едешь, дальше будешь
Napraw-Notebooka
 
 
 
WieSiu 


Auto: tak jak administrator nie mam nic ;)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |19 Cze 2012|, 2012 22:50   

Adam_2000 napisał/a:
Sprawdź TPS-a.


podpialem pod komputer zwyklym tanim interfejsem i nie wydawal sie byc uszkodzony, chyba ze cos zle sprawdzam. W odczytach na zywo podczas naciskania gazu % otwarcie przepustnicy roslo raczej plynnie. Silnik nie ma przymulen, pracuje jak pracowal, czyli dosc poprawnie.
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |19 Cze 2012|, 2012 22:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gw21 
Grzesiek



Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Sie 2006
Skąd: w-wa
Wysłany: |19 Cze 2012|, 2012 23:18   

WieSiu napisał/a:
podpialem pod komputer zwyklym tanim interfejsem i nie wydawal sie byc uszkodzony,
A pojawiły ci się jakieś błędy? OD miga albo od błędów albo od przegrzania skrzyni. Może się po prostu rozpadł lock-up w konwerterze. Zapnij mu "na krótko" i będzie jasne czy komp nie steruje czy fizyczna usterka skrzyni.
_________________
sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA
 
 
 
WieSiu 


Auto: tak jak administrator nie mam nic ;)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |20 Cze 2012|, 2012 07:56   

gw21, poprosze o podpowiedz jak to zrobic na krotko.

EDIT: wczoraj jak zresetowalem bledy komputera i sie przejechalem,to w sumie skrzynia pracowala normalnie,poza brakiem lockup.

Dzis podmienilem komputer na inny BOBowy i skrzynia pracuje bardzo dobrze,ale dalej lockup nie ma.


mam podac mase na pin 54 komputera ? czy mam podac mase na pin 33 zlacza wiazki podłużnicy ? i kiedy to podac ?
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |20 Cze 2012|, 2012 12:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gw21 
Grzesiek



Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Sie 2006
Skąd: w-wa
Wysłany: |20 Cze 2012|, 2012 22:10   

WieSiu napisał/a:
mam podac mase na pin 54 komputera ? czy mam podac mase na pin 33 zlacza wiazki podłużnicy ? i kiedy to podac ?
A gdzie ci wygodniej? Na początku włącz zapłon i zobacz czy w ogóle zawór pracuje, jakie prąd ci pobiera. Jeśli będzie wszystko ok, to podczas jazdy rozpędź się trochę i podaj mu masę, po zdjęciu nogi z gazu na "D" obroty silnika powinny spadać razem z prędkością (fizyczny bieg w skrzyni nie istotny). Jeśli zawór elektrycznie sprawny, a obroty będą leciały na jakieś 1200, to albo konwerter rozwalony albo płyta sterująca.
_________________
sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S80, '02, 2.9-24V, ASB-GT, LPG
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Cze 2012|, 2012 22:36   

O ile mnie pamięć nie myli, to załączony bieg jest istotny. Hydraulika skrzyni umożliwia załączenie lockup-a dopiero od "2".
Poza tym, trzeba pamiętać, że akurat ten elektrozawór jest sterowany impulsem, a nie poziomem.
_________________
тише едешь, дальше будешь
Napraw-Notebooka
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |21 Cze 2012|, 2012 08:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
WieSiu 


Auto: tak jak administrator nie mam nic ;)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |21 Cze 2012|, 2012 16:29   

pobadalem troszke. Pomiar na pinie 80 (nie 54,bo mam wersje z PATS), przewod czarno/bialy.

Pomiar napiecia: gdy lockup nie jest zalaczony to jest 13V na odpalonym aucie (mierzone miedzy pinem 80 kompa a masa auta)
Gdy lockup powinien sie zalaczyc to napiecie spada idac przez ok 9V do 4V

Co do pradow. Zalaczenie recznie lockupa pobiera 1,1A (gdy komputer tego nie robi aktualnie) i po jego rozlaczeniu czuje impuls na rece (to chyba normalne przy cewkach)
Jesli jade jednostajnie i lockup jest zalaczony przez komputer i podam dodatkowo mase z nadwozia to prad plynie 0,5A i delikatnie czuc ze lockup jakby mocniej dzialal.

Z tym ze jak zalacze recznie lockupa mniejwiecej wtedy kiedy zalacza tez komputer to czuje takie delikatne poszarpywanie ukladu napedowego. Mam wrazenie jakbym jechal na jakims nie do konca puszczonym zajechanym sprzegle.

Mam nadzieje,ze to co sprawdzilem pozwoli wydac jakas diagnoze z duza doza prawdopodobienstwa :)
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |21 Cze 2012|, 2012 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JORZO 



Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 21 Kwi 2011
Skąd: Krosno
Wysłany: |24 Cze 2012|, 2012 10:04   

up-nie pomogę-to black magic :-)
_________________
Nie mam już białego Scorka
 
 
gw21 
Grzesiek



Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Sie 2006
Skąd: w-wa
Wysłany: |24 Cze 2012|, 2012 13:22   

Jak dla mnie to albo jakiś syf na płycie albo rozpada się sprzęgło w konwerterze (zacząłbym od tego drugiego czyli konwertera). Sam zawór elektrycznie sprawny z tego co napisałeś.
_________________
sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: V40 1,9 dci
Pomógł: 95 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: |24 Cze 2012|, 2012 13:31   

syf w oleju możliwy .
_________________
Z prądem lub pod prąd ...
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 4.2 /a6 2.8/ bob
Pomógł: 44 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |25 Cze 2012|, 2012 08:01   

tak bo się rozpadło tu i tam :P
normalnie kocham automaty za to że nie znasz chwili ani godziny :)
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
WieSiu 


Auto: tak jak administrator nie mam nic ;)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |25 Cze 2012|, 2012 08:17   

pepicosi napisał/a:
normalnie kocham automaty za to że nie znasz chwili ani godziny


ja tez, normalnie jedziesz autem w oczekiwaniu na taka chwile jak u mnie albo gorsza chwile,bo ja jechalem mimo wszystko dalej. Jakos wsiadajac do manualnych aut nigdy nie mysle w czasie jazdy o tym ze moze sie cos rozpasc.


Mam wrazenie ze lockup dziala,ale tylko przy bardzo minimalnych obciazeniach silnika. Jak kupie to juz bedzie moj 3 konwerter,ale wczesneij lockup dzial,za to rozpadlo sie w nim co innego :P Ten cosworth chyba nie jest przewidziany do dynamicznej autostradowej jazdy,bo tylko wtedy mi sie konwertery psuja :(

To co kupic nastepny konwerter i go wlozyc ? i znow olej i filtr zmieniac ?
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89, '90 2X12V=24V :P NO LPG (chwilowo)
Pomógł: 45 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |25 Cze 2012|, 2012 08:21   

Może cza kupić nowy? Albo jakiś zregenerowany?
_________________
W zagrodzie jeszcze
2.3 ASB Ghia
był
2.9 12V6 ASB
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
WieSiu 


Auto: tak jak administrator nie mam nic ;)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |25 Cze 2012|, 2012 08:30   

pablo19 napisał/a:
Może cza kupić nowy? Albo jakiś zregenerowany?


nie slyszalem tu na forum aby ktos kiedys kupowal nowy (chyba tylko w ASO za kosmiczna kase) i nie doczytalem tez zeby ktos dawal do regeneracji. A nie majac polecanego zakladu to wole kupic uzywke,bo jest 5 razy tansza niz regeneracja. A wiedzac jakich mamy ekspertow w polsce to az strach oddawac taki konwerter do regeneracji,bo jeszcze mi wiecej syfu w skrzyni taki konwerter zrobi niz to jest warte.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group