|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Kilka pytan odn. montowania alarmu w SCORPIO |
Autor |
Wiadomość |
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Paź 2004|, 2004 21:19 Kilka pytan odn. montowania alarmu w SCORPIO
|
|
|
Witam.
Zabieram sie za montowanie alarmu w swoim scorpiaku i dzisiaj poki co tylko zakupilem alarm z syrena i przeprowadzilem rozpoznanie w terenie.
Wstepnie wychodzi na to, ze sygnal od otwarcia drzwi wezme od dzwonka wlaczonych swiatel (nie znam precyzyjnej nazwy) za zegarami, poniewaz dziala niezaleznie od wlaczonego zaplonu. Szkoda tylko, ze brakuje tam czujnika od otwartego bagaznika ...
Chcialem sie podpiac pod przewody do komputera na desce rozdzielczej, ktory wskazuje, czy drzwi sa niedomkniete podczas jazy, jednak tam dochodzi on tylko po wlaczonym zaplonie. Byloby to rozwiazanie o tyle lepsze, ze alarm dzialalby juz przy niedomknietych drzwiach a nie tylko przy juz prawie otwartych (pod dzwonek podlaczony jest sygnal od oswietlenia wnetrza).
Mam kilka pytan:
1. Gdzie znajduje sie sterownik od centralnego zamka?
2. Gdzie przy kokpicie znajduje sie przewod sygnalizujacy otwarty bagaznik?
3. Czy w wersji GHIA byl tez czujnik otwartej pokrywy silnika?
4. Gdzie najlepiej zlapac przewody od kierunkow?
Z plusem stalym, po stacyjce i masa nie bede mial problemow.
Z gory dzieki za odpowiedzi. |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Paź 2004|, 2004 10:50
|
|
|
a raz na otwieranierze, jednka kiedy zewsze Speedo napisał/a: | to tyle moich sugestii zycze sukcesu, a jak chcesz podlaczyc sterowanie centralzamkiem z alarmu to potrzebujesz 2 przekazniki zwykle od malucha od swiatel |
Dzieki Speedo. Temat chyba malo skaplikowany ale tylko jedna osoba sie odezwala ...
Sprawa wyglada tak - zamontowalem juz alarm i slozylem wszystko do kupy.
Sa zamontowane czujniki na otwarcie maski i bagaznika oraz osobny czujnik od otwierania drzwi kierowcy - tak wydawalo mi sie prosciej.
Jesli chodzi o centralny to narazie sobie darowalem, poniewaz nie bardzo mam pojecie jak do tego podejsc. U mnie na pewno sterowany jest masa i co ciekawe z centralki alarmu faktycznie wychodzi masa na jednym i drugim przewodzie przemiennie - raz na zamykanie a raz na otwieranie, jedak kiedy zewrze sie z nimi przewody od centralnego ta masa zanika i na zadnym z nich nie jest podawana ... |
|
|
|
|
Mamba [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 10:07
|
|
|
Witam panowie....
... tak sobie piszecie o tych alarmach więc poczytałem bo i ja miałem mały problem z alarmem. Otóż moi szpece od alarmu podłączyli funkcję alarmu - antynapad (a o tym chyba pisał kolega - tu właśnie potrzebny jest impuls po otwarciu dzrzwi), pod lampki oświetlajęce przestrzenie nad nogami. Zaowocowalo to faktem, że 20 min po uzbrojeniu alarmu odpalała się syrena i zaczynała się jazda. Wszystko wydawało się w porządku a jednak... Teraz już wiem, że istnieje jakiś układ, który odłącza oświetlenie wewnętrzne samochodu po właśnie 20-stu minutach. Jak się okazało układ ten instalowany jest po to by w przypadku pozostawienia otwartych drzwi na dłużej niż te 20 min. nie zużywać dłużej akumulatora i następuje właśnie odłączenie tych lampek. I znów można powiedzieć - ok, przy otwartych drzwiach... Tak się niestety składa, że takowy impuls generowany jest do sterownika tych tych lampek nawet wtedy kiedy drzwi są zamknięte i lampki się nie palą ale zawszw 20 min po wyłączeniu zapłonu. Skończyło się tym, że zamontowali mi oddzielne wyłączniki krańcowe i jest to wyjście najpewniejsze.
Tak więc koledzy - ANTYNAPAD NIE POD LAMPKI !!!
Mam natomiast inny problem. za żadne skarby nie mogę odpalić w tym samochodzie funkcji KOMFORT czyli samodomykania szyb porzez sterownik alarmu po jego uzbrojeniu. Kombinowaliśmy na 1000 rożnych sposobów i raz domyka te szyby raz nie, raz zamykają się wszystkie razem, raz z kolei naipierw przód potem tył. A jeszcze innym ani drgną. Sygnał do ich zamykania podany został na taki plastykowy element zamocowany na bębenku zamka kierowcy. Czyli teoretycznie powiniwn działać tak jak fizyczne przekręcenie kluczyka w pozycję zamykania drzwi. Sygnał z centralki alarmu podawany jest przez 30 sekund więc nie ma tu mowy o zbyt krótkim impulsie. Z kluczyka działa domykanie a z alarmu nie... Czy ktoś może już też to przerabiał? Byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź. Tak dla jasności - ten mój alarm to PROXIMA. Pozdro chłopaki, powodzenia z alarmami...
Mamba |
|
|
|
|
fructon [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 20:18
|
|
|
wtrace swoje trzy grosze na ten temat jezeli chodzi o podpiecie sie do wylacznikow drzwi to najlepiej zrobic to przy sygnalizatorze wchodza tam sygnaly z wszystkich drzwi ktore sa w scorpio separowane wiec podlaczenie nalezy wykonac przez diody wtedy wszystko gra lacznie z antynapadem co do centralnego to oczywiscie nalezy zastosowac przekazniki lub kupic alarm ktory ma je juz wbudowane w centralke jest to praktyczne i nie ma tylu kabli na zewnatrz jest kilka typow ktore to maja i sprawuja sie dobrze, jezeli chodzi o domykanie szyb to radze zastosowac uniwersalny modul domykania i polaczyc go z proxima musi zadzialac pozdrowienia |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Lis 2004|, 2004 00:35
|
|
|
Hmm a które scorpio maiły domykanie szyb ?? bo ja sie jeszcze nie spotkałem. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Lis 2004|, 2004 07:38
|
|
|
mozna dolozyc niezalezne domykanie szyb, taki dodatek do alarmu acz nie proste , bo musi miec wylacznik krancowy obciazeniowy. A fabrycznie wieloryby maja domykanie, nie wiem czy wszystkie, ale po 97 napewno (wide anety) na zlocie trza bylo ogladac przytrzymujesz dluzej kluczyk w pozycji otwarte lub zamkniete i albo wszystko zamyka albo otwiera (włacznei z szyberdachem) |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Lis 2004|, 2004 09:19
|
|
|
no ale przejściówki i stare skorpiaczki to raczej nie miały tego bajeru - trzeba z alarmem dołożyć chyba. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |19 Lis 2004|, 2004 10:19
|
|
|
tak jak ktoś napisał, wielorybki miały domykanie szyb (zależnie od wersji - od 95 roku). Ja mam inne pytanie, skąd wziąść sygnał do syreny, chce ją podłączyć tak żeby pikała razem z kierunkami po uaktywnieniu fabrycznego alarmu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |