$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - BLOS + BRC 140kW w Wielorybie 2.0 16V - relacja i problemy
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS + BRC 140kW w Wielorybie 2.0 16V - relacja i problemy
Autor Wiadomość
Sebastian_UK
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2006|, 2006 22:59   BLOS + BRC 140kW w Wielorybie 2.0 16V - relacja i problemy

Witam kolegów i koleżanki po dłuższej przerwie.

W czasie mego pobytu w PL moje scorpio zyskało nowy parownik BRC 140kW i blosika.
Relacje z założenia blosa do skorupki 1992 (2.0 8V) zdam kilka dni później.
Otóż ... jak widać na fotkach blos został założony przy pomocy jednego trójnika, w dalszej części nie występuje już rezonator, a blos połączony jest bezpośrednio z filtrem powietrza.
Nie wiem czy to rozwiązanie dobre, czy też nie ... tak jednak zamontował blosa mechanik-gazownik i ponoć jest to najlepsza opcja.
Jednocześnie zamontowałem nowy parownik BRC 140kW. Pewnie kilka osób pamięta sławne problemy ze spalaniem rzędu 17-30(!!) litrów na 100km.
W międzyczasie doszły także nowe kable, świeczki (platynowe), nowa cewka WN i kilka innych elementów. Na autko wydałem około 4000zł, więc sami sobie wyobraźcie skale modyfikacji.
Teraz nieco o pracy zestawu: BRC 140kW z blosem.
Na początku, tuż po montarzu i ustawieniu na analizatorze samochód pracował na gazie nieco gorzej niż na benzynie .... w sumie bardzo porównywalnie do pracy w poprzedniej konfiguracji z krokówką. Dokładnie kilka dni po montażu w/w zestawu miałem okazję porządnie go przetestować. Mianowicie - kurs do Anglii.
Spalanie na trasie (3 osoby + masa bagażu po sam dach) - od 11 do 13l/100km.
Przy jednym z odcinków (autostrada) i prędkości około 120-130km/h spalanie wyniosło 10,5l/100km. Wynik całkiem (dla mnie) niezły. Pojawił się jednak problem.
Wraz z kolejnymi kilometrami gaz pracował coraz gorzej.
Obecnie działa tak, iż odechciewa sie na nim jeździć i nie wiem co tak naprawde stanowi problem. Po 2000km od założenia i regulacji parownika z blosem samochód na gazie ledwo rusza. W porównaniu z benzyną to istny żółw.
Gdy ruszam i dodaje gazu to samochód przez chwilę się zastanawia czy w ogóle zareagować, a później zaczyna mozolnie przyspieszać. Dopiero gdy osiągnie pułap około 2000 obrotów, zaczyna ciągnąć do przodu (choć i tak bardzo nieregularnie ... ciągnie, słabnie itp). Na wolnych obrotach z kolei rzuca silnikiem tak, że kołysanie samochodem widać ze środka. O dziwo obroty stabilne - około 900.
Zachowuje się tak jakby miał zbyt ubogą lub bogatą mieszankę.
Tutaj pytanie do kolegów. CZY BLOS I PAROWNIK NALEŻY WYREGULOWAĆ PONOWNIE PO WIĘKSZYM DYSTANSIE? Jeśli tak to jak się do tego zabrać ??
Ponoć zblosowany wieloryb powinien być równie zwinny co na benzynie, a póki co przepaść jest ogromna.
Bardzo prosze o wszelkie podpowiedzi, gdyż tracę już ochotę jazdy zblosowanym wielorybem.

http://img284.imageshack....55resize0vb.jpg
http://img404.imageshack....56resize3ff.jpg
http://img404.imageshack....58resize4qj.jpg
http://img404.imageshack....60resize5mv.jpg
http://img404.imageshack....62resize5fm.jpg
http://img404.imageshack....67resize8os.jpg

pozdrawiam serdecznie,
Sebastian
 
 
megalith
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2006|, 2006 23:17   

Na początek sprawdź szczelność układu. Na drugie danie zobacz co analizator gada - regulacja nie zaszkodzi.

A już tak kombinując - może trójnik z tym wystającym dzyndzlem z boku robi jakieś zawirowania powietrza i ogłupia sterowanie silnika?

Albo błędem było wywalenie rezonatora i zostawienie seryjnego filtra? Ja się z tego powodu chyba nie skuszę na stożka jednak, wolę więcej momentu w niskich obrotach.

Świeczki też mogą być problemem (bajery z przerwą na drutach itp...), jakiej firmy masz kable?

Dobra, starczy tych "pytań pomocniczych" 8)
 
 
Sebastian_UK
[Usunięty]

Wysłany: |13 Sty 2006|, 2006 23:27   

Hej.

Do analizatora nie mam juz niestety dostepu, bo jestem juz w UK ;(
Nie mam pojecia czy taki trojnik nie stwarza zawirowan powietrza ... moze ktos sie wypowie na ten temat? :>

A rezonator ... coz ... gaziarz tak zalozyl i stwierdzil, ze jest ok.
Powiem, ze na poczatku wszystko pracowalo w miare ok.
Dopiero po tych 2000km (a wlasciwie juz w trakcie jazdy) zaczely sie szopki.
Swieczki NGK platynowe, kabelki zas to angielski niby oryginal
(wczesniej na krokowce chodzilo to sporo lepiej).
Zobaczmy co powiedza inni, moze ktos doradzi co z tym zrobic ;)

pozdrawiam,
S.
 
 
Pershing 



Auto: .
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Radom
Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 00:14   

Jak napisales, zakladales nowy reduktor. Teraz sie to wszystko ulozylo (membrany itd.) i nalezy wykonac powtorna regulacje. Powinno wszystko byc OK.
 
 
 
Sebastian_UK
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 00:20   

jak to jednak zrobic bez analizatora?
Zgodnie z intrukcja blosa mam zamiar odkrecic parownik na max, po czym skrecic srobe 10 i 11 w blosie i odkrecic pierwsza o 2,5 obrotu, a druga o 1,5 obrotu.
Jak jednak dalej powinno sie wyregulowac blosa?
Czytalem, iz powinno sie regulowac blosa przy okoo 3,5 tys obrotow.
Skrecac jednak mieszanke w dol czy ja podwyzszac ?
Niestety analizatorem juz nie dysponuje, wiec jedynie na sluch i wyczucie moge regulowac. Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 00:33   

a w GB nie maja takich wynalazkow jak analizatory spalin?? zapewne w serwisie forda beda mieli.. a jak nie to gdzie tam sie robi przeglady? a kto tam instalacje LPG zaklada? jezeli jest gdzie tankowac to jest tez gdzie serwisowac..
 
 
Sebastian_UK
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 00:53   

wlasnie warsztatow LPG to tu jak na lekarstwo.
Sadzac zas po tym ile kosztuje samo zalozenie LPG (okolo 1000 funtow) to analiza tez nie bedzie malym wydatkiem. Poza tym pracuje codziennie do 17, a tutaj wlasnie tak zamykaja warsztaty;( Sprobuje wpierw wyregulowac na sluch, a pozniej ... jesli efekty beda mizerne to postaram sie znalezc jakis analizator.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 01:02   

no to niestety.. ale tam pewne tylko sekwencje pakuja i wtrysk cieklego.. stad ten koszt.. a ile kosztuje literek lpg na nasze?
 
 
Waski 
FST Member 000



Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Lubin
Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 09:45   

czekamy niecierpliwie na wypowiedz Struny - BLOSowca
_________________
Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
run-log.com
 
 
 
Sebastian_UK
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 10:50   

Matth ... literek gazu w UK kosztuje obecnie okolo 0,44 funta.
Jest to okolo 2.40zl-2.50zl, a wiec calkiem OK jak na tutejsze warunki.
Czekam niecierpliwie na kolejne wypowiedzi ;)
 
 
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 10:58   

Stroiles BLOSa na swiezym parowniku.
Na pewno musisz wyregulowac go jeszcze raz (parownik sie ujezdzil, masz inna charakterystyke pracy).
To co pisze w instrukcji (ze 2,5 obrotu) to jest aby z miejsca ruszyc w ogole. Jak masz faktycznie taki dramat z lewatywa to sprobuj na czuja krecic i patrz jak sie bedzie autko zachowywac ale to dalej nie bedzie do konca to.
Sprawdz dokladnie czy sie gdzies nie rozbezszczelnil dolot - to tez moze dawac czadu.
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
Sebastian_UK
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 11:19   

oki, sprawdze dzis szczelnosc calego dolotu. Moze przy antywybuchu gumka lezy inaczej niz powinna.
Odnosnie regulacji blosa - jesli byl dobrze wyregulowany, a teraz ulozyl sie parownik to w ktora strone lepiej krecic i ktora srobka? Byc moze wystarczy dac minimalna korekte mieszanki gazu lub zwiekszyc wolne obroty ... jak myslicie?
Poki co autko zachowuje sie tak, jakby mu brakowalo na wolnych (trzepie silnikiem) oraz muli strasznie przy ruszaniu (zbyt uboga mieszanka??). Jak sie juz wkreci na obroty to o niebo lepiej, choc wciaz to nie to samo (jakby lekki niedobor gazu).
Moze wypowie sie ktos, kto juz taki blosik regulowal? :>

pozdrawiam,
Sebastian
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 12:16   

W twoim przypadku, jeśli palenie i jałowe było ok, i trasa była ok, to kolejność bez analizatora jest taka - główna śruba parownika, jałowa śruba parownika, a blos to naprawdę dopiero wtedy jak nic nie da się zrobić parownikiem. Na 90% masz inaczej ułożony parownik i tylko tym kręć na czuja, musisz ustawić parownik do blosa, a nie odwrotnie. Z analizatorem albo chociaż podpięciem się do lambdy (jeśli sprawna :) ) byłoby dużo łatwiej.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Sebastian_UK
[Usunięty]

Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 13:01   

oki, sprobuje i tak zrobic. Gdzie jednak znalezc w parowniku glowna srube parownika i jalowa srube parownika? Widze tam tylko jedna srubke ... chyba, ze druga jest schowana. Czy jednak ta mama srubka od wolnych obrotow nie powinna byc przy blosie wykrecona na max? Krecilem nia wczoraj i zero reakcji na wolnych. Pozostawilem wiec ja w pozycji wejsciowej ...
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |14 Sty 2006|, 2006 13:11   

Sebastian, a koledzy z forum www.fordscorpio.co.uk Ci nie pomogą ?
Na pewno są tam ludzie z Birmingham :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group