$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - sprawdzenie elektrozaworow
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sprawdzenie elektrozaworow
Autor Wiadomość
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 09:56   sprawdzenie elektrozaworow

witam

mam pytanie odnosnie sprawdzenia elektrozaworow. jako ze jestem totalnie zielony w sprawach elektroniki pytanie moze byc glupie:)
jak sprawdzic czy z elektrozaworem wszystko jest OK? robi CYK i puszcza gaz, wiem wiem:) ale jakis pobor pradu, zwarcie czy cos?
chodzi o to ze spalil mi sie przelacznik do gazu, objaw byl taki ze dzialal sobie, przelaczal gaz, ale sie grzal. po pewnym czasie automatem przelaczal na benzyne, jak go troche popukalem to czasem sie przelaczal na gaz spowrotem. diagnoza ze przelacznik(poprawianie lutow nic nie pomaga)
znalazlem takie przelacznik(kosztowal cholera 78 zł!!) zmienilem, teraz patrze w instrukcje i widze ze pin ktory jest troszke przypalony odpowiada za elektrozawory.
no i teraz mam pytanie, jesli padl przelacznik to trudno, on robil zwarcie, zmienilem powinno byc OK. ale jesli cos w instalacji ma zwarcie i mi spali nowy przelacznik to w nastepnej kolejnosci ja spale ten samochod bo mi na nerwy zaczyna dzialac.
jak to taki cwiercdebil elektroniczny moze sprawdzic we wlasnym zakresie??
z gory dzieki za wszelkie porady:)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
buku 
Pedro



Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 23 Cze 2005
Skąd: Mielec
Wysłany: |15 Lis 2005|, 2005 10:01   

sobolaqe napisał/a:
pytanie moze byc glupie

Nie ma głupich pytań... :D
Myślę że to raczej wina centralki która nie była przystosowana do takiego prądu.lub poluzowanego konektorka i jak robił pstryk, pstryk,pstryk...to go wkońcu upaliło..ale to takie moje domysły tylko
_________________
Piotr
Było:Fiat Tempra 1.9 TDS Version Limitada
Daihatsu HI-Jet
Ford Fiesta 1.3 Enduro
Ford Scorpio 2.0 OHC ASB
Jest: Opel Tigra Sport Coupe ASB
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 00:11   

elektrozawor moze sie tez przycinac ale nie powinno to powodowac przegrzania wylacznika
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 08:16   

oki podziekowal za odpowiedzi podnoszace mnie na duchu :)
centralka chyba byla przystosowana do takiego pradu bo miala juz prawie 4 lata i dzialala. mysle ze sie poporstu poddala, poki co 2 dzien na nowej centralce i dziala bez zarzutu.
aha, mam teraz jedna diode zamiast czterech. chwilowo przezyje ze nie pokazuje stanu, ale mam pytanie o rezerwe. mam jakies pol baku a caly czas swieci sie rezerwa. kalibruje sie to jakos, gdzies to sie ustawia kiedy ma sie rezerwa zaswiecic?
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 09:35   

Co do rezerwy zależy jaki masz wielozawór i jak podpięty (a w ogóle masz podpięty? tzn. była rezerwa wcześniej?)
Co do spalenia centralki, ważne żeby konektorki były ścisłe i nie przypalały się, a najlepiej dołożyć dodatkowy solidny przekaźnik przy elektrozaworach, bo te w centralkach to tylko teoretycznie wytrzymują wymagane prądy, zresztą, kiedyś był 1 elektrozawór, potem 2, teraz 3, a jakoś nie wydaje mi się żeby w nowych centralkach przekaźniki były 3x mocniejsze.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 09:45   

bo nie sa :)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Dedmike
[Usunięty]

Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 10:11   

witka...

najlepiej sprawdzić elektrozawór odłączając w czasie pracy jeden z pinów...jak zgaśnie, to znaczy ze dobry...co do napięć to nie mam pojecia jaka jest tolerancja...

pozdrawiam

Dedmike
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Lis 2005|, 2005 13:29   

Boni napisał/a:
Co do rezerwy zależy jaki masz wielozawór i jak podpięty (a w ogóle masz podpięty? tzn. była rezerwa wcześniej?)
Co do spalenia centralki, ważne żeby konektorki były ścisłe i nie przypalały się, a najlepiej dołożyć dodatkowy solidny przekaźnik przy elektrozaworach, bo te w centralkach to tylko teoretycznie wytrzymują wymagane prądy, zresztą, kiedyś był 1 elektrozawór, potem 2, teraz 3, a jakoś nie wydaje mi się żeby w nowych centralkach przekaźniki były 3x mocniejsze.


niewiem dokladnie co to za wielozawor, ale dziala rezerwa i wskazanie ilosci gazu 4 diodami(dosc dokladne nawet bylo)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Dedmike
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lis 2005|, 2005 08:21   

sobolaqe napisał/a:
niewiem dokladnie co to za wielozawor


wielozawór masz zamontowany m.in. na butli...to to ustrojstwo zakryte takim talerzem przeźroczystym...

pozdrawiam

Dedmike
 
 
qantan
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lis 2005|, 2005 18:29   

w starych typach wielozaworów rezerwe ustawiało się przez przekręcenie całego szkiełka wielozaworu a w nowtch (z cewką) przez wkręcanie i wykręcanie samego czujnika.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Lis 2005|, 2005 09:17   

noale jak miał na 4 diody to miał dodatkowy moduł do tegoż i chyba z jedną diodką to zawsze będzie pokazywać rezerwę.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
qantan
[Usunięty]

Wysłany: |28 Lis 2005|, 2005 18:27   

i tak i nie zalezy od instalki

[ Dodano: 2005-11-28, 18:30 ]
i tak i nie zalezy od instalki .nawet na króciaka może być z pełnym wyświetleniem poziomu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group