$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - uwagi do 2.0DOHC
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
uwagi do 2.0DOHC
Autor Wiadomość
George
[Usunięty]

Wysłany: |16 Paź 2005|, 2005 17:45   uwagi do 2.0DOHC

witam wszystkich
25ego jest termin założenia gazu do mojego ukochanego scorpiaka 2.0 DOHC z 93ego i do tego czasu chciałbym od was sie dowiedzieć na co ma zwracać uwagę osoba która będzie zakładac tą instalacje akurat w przypadku tego silnika. Jak narazie czytając forum zwrociłem uwagę na dwie sprawy
1: Konieczna jest podstawka pod zawór wolnych obrotów. Dorobienie kosztuje 15-20 zł. Wkręcą w to króciec od gazu

2: Prawdą jest że DOHC nie można przegrzać. Bo nie wiele potrzeba żeby uszczelkę, a w konsekwencji głowicę spieprzyć. Fabyrczne czujniki temperatury sterujące wiatrakami są do bani bo reagują zbyt późno. Albo sie je zmienia na niższą temperature, albo robi tzw" klawisz bezpieczeństwa" w kabinie i włącza np stojąc długo w korku.

a jeśli macie więcej uwag lub rozwiązan, które trzeba stosować przy montażu gazu do tego silnika to bardzo proszę.
pozdrawiam
 
 
tomi503
[Usunięty]

Wysłany: |16 Paź 2005|, 2005 18:24   

Jeśli będą pakować emulator wtrysku to niema problemu ale jak odetną wtrysk przekaźnikiem niech nie zapomną zrobić bajpasa do silnika krokowego bo niebędzie wolnych obrotów.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Paź 2005|, 2005 19:54   

Zależy, gdzie masz mixer, jak między tłumikiem szmerów ssania a przed regulatorem biegu jalowego, to podstawki nie trzeba, jak na przepustnicy, albo ZA regulatorem wolnych obrotów-trzeba.

Termowyłącznik wentylatorów załóż na 10st. niższe temperatury załączania, np. 1 stopień przy 90st, 2-przy 100, albo zmostkuj, zeby oba wentylatory włączały się na raz.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Paź 2005|, 2005 11:25   

zazwyczaj i najlepiej zarazem montuje się mikser na przepustnicę aby nie generować dodatkowego niebezpieczeństwa wystrzału w tak długim dolocie - w sumie nie widzialem jeszcze w DOHC miksera gdzie indziej niż na przepustnicy - no ale Ty VIK z pewnością widziałeś o wiele więcej DOHC niż ja :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |17 Paź 2005|, 2005 13:46   

ja mialem w sierce wlot gazu miedzy rezonatorem a tym zaworem od wolnych obrotow, nie bylo miksera tylko rurka, chodzilo to normalnie !!!
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Paź 2005|, 2005 13:48   

chodzić będzie - ale wiesz - coś tam gdzieś zaiskrzy i jak jebnie nagromadzony gaz w takiej puszcze jak rezonator to masz bombe pod machą :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
wegus 



Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Maj 2004
Skąd: Piła
Wysłany: |17 Paź 2005|, 2005 22:44   

Na szczescie dohc odporny na struny jest, mi nie strzelil ale sierką dalej jezdzi ojciec i huknął mu jak wyjeżdził gaz na maxa do końca, zatankował i jeździ dalej :-)
_________________
Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM :-)
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 17:10   

No, i tam ma być mixer, najlepsza opcja, Wegus, sam wiesz :wink:
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 17:15   

łeee tam najlepsza - wydłużanie dolotu gazowi nie służy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Paź 2005|, 2005 08:22   

w mixerach pod wtrysk akurat to nie ma znaczenia, najlepsza i już 8) nie jakieś tam podkładki zaślepiane pod ZBJ, bzdura, partactwo, dziwić się potem kłopotom na Pb.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Paź 2005|, 2005 09:46   

kurcze - no musze powiedziec że nieco teoretuzuję z tym mikserem ZBJ ale jeszcze takiego nie widziałem i bardzo bym się chętnie takiemu przyjrzał i zobaczył jak to działa. Natomiast nie jedną juz instalkę z palnikiem na przepustnicy podstroiłem i dziala to naprawdę nieźle.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |21 Paź 2005|, 2005 17:28   

zadne partactwo stosowane od dawna i dziala nalezycie i bez problemow, mixer jest jak by podwojny najpierw na zwezce dolot gazu a pozniej za zwezka pobor mieszanki azowo powietrznej. Zeby wsadzic mixxer przez zbj to trzeba ciac i uszkadzac lub przerabiac dolot.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |21 Paź 2005|, 2005 20:00   

I jeszcze reduktor do prawego kielicha przy kol. dolotowym na trójnikach, wyżej niż obieg płynu, super dojście do świec 3 i 4 i komplet :lol: OCZYWIŚCIE powiedzcie, ze to jest zgodnie z zasadą, ze reduktor niżej od lustra cieczy chlodzącej :lol: :lol:
Oczywiście, montują tak, chodzi to, a powinno jeździć. Znaczy, jak jest dobrze, nie znaczy, że nie mozna lepiej.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |7 Lis 2005|, 2005 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Paź 2005|, 2005 05:16   

przepraszam to jak wg ciebie umiescic mixer? rozwalac dolot?

umieszczenie reduktora wyzej, moze nie jest prawidłowe ale przy wymuszonym obiegu wody własciwie ma niewielkie znaczenie. Pozatym z powodzeniem mozna go umiescic nizej.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |22 Paź 2005|, 2005 07:48   

Przecinasz puszkę rezonatora tuż za przejściem w rurę, przed zaworem biegu jałowego, wciskasz w obie połówki mixer fi 60/32-35, składasz do pozycji wyjściowej. Da się wsadzić mixer fi 55 czy 56 powiedzmy, z uszczenieniem, NIE TNĄC rury, a tylko wiercąc otwór na wlot LPG do mixera, a mixer można wsunąć od końca rury airboxa, który wchodzi w kolano gumowe. I LPG prakrycznie NIE WIDAĆ pod maską. Mowa o DOHC EFI do września 1994. Klapa antywybuchowa albo na końcu airboxa, tuż przed "zakrętem gumowym" albo na przepustnicy. Wnioskuję to na podstawie oględzin ze 3 albo 4 aut z DOHCem z fabryczną intlacją gazową holenderską, centralką i wiązką kabli z "podejściem" faobrycznym. Ciąłem kilka takich :) i wszystkie tak miały. Tak też między wierszami mówią przepisy. A podkładka-jak ktoś trzymał ją w rączce-to widzial, ze z jednej str. ma dwa otwory, a z drugiej jeden. "Trochę" to zakłóca dolot powietrza na koszt utrzymania wolnych obrotów na zilmnym silniku. Nie wiem czy lepiej mieszać dwoma mixerami, z większą stratą mocy, czy wsunąć ładnie jeden przed ZBJ, jak to wymyslono w instalkach fabrycznych.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |7 Lis 2005|, 2005 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group