uwagi do 2.0DOHC |
Autor |
Wiadomość |
George [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Paź 2005|, 2005 17:45 uwagi do 2.0DOHC
|
|
|
witam wszystkich
25ego jest termin założenia gazu do mojego ukochanego scorpiaka 2.0 DOHC z 93ego i do tego czasu chciałbym od was sie dowiedzieć na co ma zwracać uwagę osoba która będzie zakładac tą instalacje akurat w przypadku tego silnika. Jak narazie czytając forum zwrociłem uwagę na dwie sprawy
1: Konieczna jest podstawka pod zawór wolnych obrotów. Dorobienie kosztuje 15-20 zł. Wkręcą w to króciec od gazu
2: Prawdą jest że DOHC nie można przegrzać. Bo nie wiele potrzeba żeby uszczelkę, a w konsekwencji głowicę spieprzyć. Fabyrczne czujniki temperatury sterujące wiatrakami są do bani bo reagują zbyt późno. Albo sie je zmienia na niższą temperature, albo robi tzw" klawisz bezpieczeństwa" w kabinie i włącza np stojąc długo w korku.
a jeśli macie więcej uwag lub rozwiązan, które trzeba stosować przy montażu gazu do tego silnika to bardzo proszę.
pozdrawiam |
|
|
|
|
tomi503 [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Paź 2005|, 2005 18:24
|
|
|
Jeśli będą pakować emulator wtrysku to niema problemu ale jak odetną wtrysk przekaźnikiem niech nie zapomną zrobić bajpasa do silnika krokowego bo niebędzie wolnych obrotów. |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Paź 2005|, 2005 19:54
|
|
|
Zależy, gdzie masz mixer, jak między tłumikiem szmerów ssania a przed regulatorem biegu jalowego, to podstawki nie trzeba, jak na przepustnicy, albo ZA regulatorem wolnych obrotów-trzeba.
Termowyłącznik wentylatorów załóż na 10st. niższe temperatury załączania, np. 1 stopień przy 90st, 2-przy 100, albo zmostkuj, zeby oba wentylatory włączały się na raz. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Paź 2005|, 2005 11:25
|
|
|
zazwyczaj i najlepiej zarazem montuje się mikser na przepustnicę aby nie generować dodatkowego niebezpieczeństwa wystrzału w tak długim dolocie - w sumie nie widzialem jeszcze w DOHC miksera gdzie indziej niż na przepustnicy - no ale Ty VIK z pewnością widziałeś o wiele więcej DOHC niż ja |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |17 Paź 2005|, 2005 13:46
|
|
|
ja mialem w sierce wlot gazu miedzy rezonatorem a tym zaworem od wolnych obrotow, nie bylo miksera tylko rurka, chodzilo to normalnie !!! |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Paź 2005|, 2005 13:48
|
|
|
chodzić będzie - ale wiesz - coś tam gdzieś zaiskrzy i jak jebnie nagromadzony gaz w takiej puszcze jak rezonator to masz bombe pod machą |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |17 Paź 2005|, 2005 22:44
|
|
|
Na szczescie dohc odporny na struny jest, mi nie strzelil ale sierką dalej jezdzi ojciec i huknął mu jak wyjeżdził gaz na maxa do końca, zatankował i jeździ dalej |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 17:10
|
|
|
No, i tam ma być mixer, najlepsza opcja, Wegus, sam wiesz |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 17:15
|
|
|
łeee tam najlepsza - wydłużanie dolotu gazowi nie służy. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |21 Paź 2005|, 2005 08:22
|
|
|
w mixerach pod wtrysk akurat to nie ma znaczenia, najlepsza i już nie jakieś tam podkładki zaślepiane pod ZBJ, bzdura, partactwo, dziwić się potem kłopotom na Pb. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Paź 2005|, 2005 09:46
|
|
|
kurcze - no musze powiedziec że nieco teoretuzuję z tym mikserem ZBJ ale jeszcze takiego nie widziałem i bardzo bym się chętnie takiemu przyjrzał i zobaczył jak to działa. Natomiast nie jedną juz instalkę z palnikiem na przepustnicy podstroiłem i dziala to naprawdę nieźle. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |21 Paź 2005|, 2005 17:28
|
|
|
zadne partactwo stosowane od dawna i dziala nalezycie i bez problemow, mixer jest jak by podwojny najpierw na zwezce dolot gazu a pozniej za zwezka pobor mieszanki azowo powietrznej. Zeby wsadzic mixxer przez zbj to trzeba ciac i uszkadzac lub przerabiac dolot. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |21 Paź 2005|, 2005 20:00
|
|
|
I jeszcze reduktor do prawego kielicha przy kol. dolotowym na trójnikach, wyżej niż obieg płynu, super dojście do świec 3 i 4 i komplet OCZYWIŚCIE powiedzcie, ze to jest zgodnie z zasadą, ze reduktor niżej od lustra cieczy chlodzącej
Oczywiście, montują tak, chodzi to, a powinno jeździć. Znaczy, jak jest dobrze, nie znaczy, że nie mozna lepiej. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |7 Lis 2005|, 2005 13:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Paź 2005|, 2005 05:16
|
|
|
przepraszam to jak wg ciebie umiescic mixer? rozwalac dolot?
umieszczenie reduktora wyzej, moze nie jest prawidłowe ale przy wymuszonym obiegu wody własciwie ma niewielkie znaczenie. Pozatym z powodzeniem mozna go umiescic nizej. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |22 Paź 2005|, 2005 07:48
|
|
|
Przecinasz puszkę rezonatora tuż za przejściem w rurę, przed zaworem biegu jałowego, wciskasz w obie połówki mixer fi 60/32-35, składasz do pozycji wyjściowej. Da się wsadzić mixer fi 55 czy 56 powiedzmy, z uszczenieniem, NIE TNĄC rury, a tylko wiercąc otwór na wlot LPG do mixera, a mixer można wsunąć od końca rury airboxa, który wchodzi w kolano gumowe. I LPG prakrycznie NIE WIDAĆ pod maską. Mowa o DOHC EFI do września 1994. Klapa antywybuchowa albo na końcu airboxa, tuż przed "zakrętem gumowym" albo na przepustnicy. Wnioskuję to na podstawie oględzin ze 3 albo 4 aut z DOHCem z fabryczną intlacją gazową holenderską, centralką i wiązką kabli z "podejściem" faobrycznym. Ciąłem kilka takich i wszystkie tak miały. Tak też między wierszami mówią przepisy. A podkładka-jak ktoś trzymał ją w rączce-to widzial, ze z jednej str. ma dwa otwory, a z drugiej jeden. "Trochę" to zakłóca dolot powietrza na koszt utrzymania wolnych obrotów na zilmnym silniku. Nie wiem czy lepiej mieszać dwoma mixerami, z większą stratą mocy, czy wsunąć ładnie jeden przed ZBJ, jak to wymyslono w instalkach fabrycznych. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |7 Lis 2005|, 2005 13:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|