wybite tuleje amorów mk3 kombi |
Autor |
Wiadomość |
lucas_luc
Auto: 2,3 przy 16V kombi sekw.LPG GHIA
Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2012 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |21 Maj 2013|, 2013 21:49 wybite tuleje amorów mk3 kombi
|
|
|
Witam...
Może ktoś tak jak i ja miał problem z tulejami amorów tył w kombi?
Amory mam zdrowe tylko tuleje wybite jak diabli i sam nie wiem czy szukać amorów (jakie ceny?) czy da się to jakoś reaktywować (po kosztach oczywiście)
Proszę o podpowiedzi....
Dziękuję... |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
|
|
|
|
lucas_luc
Auto: 2,3 przy 16V kombi sekw.LPG GHIA
Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2012 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |21 Maj 2013|, 2013 22:00
|
|
|
dzięki Jankes...
ale to dalej 200zł może i nie dużo, ale ....
jakoś mi się wydaje że jednak troszkę za dużo...
no nie wiem... to jest najtańsza opcja? |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Maj 2013|, 2013 22:02
|
|
|
Kiedys te tuleje były po 65zł...trzeba poszukac
Amorki ze sprawnymi tulejami, to koszt z rzedu 400-500zł
[ Dodano: |21 Maj 2013|, 2013 22:03 ]
http://tedgum.pl/sklep/pr...roducts_id=1146 |
|
|
|
|
lucas_luc
Auto: 2,3 przy 16V kombi sekw.LPG GHIA
Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2012 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |21 Maj 2013|, 2013 22:12
|
|
|
chcesz mi Jankes powiedzieć ze skoro mam scorpio podobne (prywatny dawca) z "jakimiś amorkami" i dobrymi tulejami to warto zaryzykować próbę podmianki?
nie wiedziałem że aż tyle kosztują... wymiana ciężka jest? na bank ty to wiesz...:) |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Maj 2013|, 2013 22:17
|
|
|
Sprawne amorki sa drogie...
Wymiana, zestaw kluczy, kobyłki, podnosnik, kawałek łańcucha do scisniecia sprezyn i ognia, ogolnie robota na dwie godziny, ale trzeba pomyslec |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |21 Maj 2013|, 2013 22:24
|
|
|
Kupowanie tych tulei z Tedgumu to szukanie kłopotów |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
lucas_luc
Auto: 2,3 przy 16V kombi sekw.LPG GHIA
Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2012 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |21 Maj 2013|, 2013 22:28
|
|
|
więc Jankes zmotywowałeś mnie do walki z amorami...
zdejmę ze starego i zobaczę jak na wolności bez sprężyn się mają...
może coś podpowiecie co przy okazji obadać sprawdzić do podmianki przy okazji...
mile widziany jakiś link do sensownego postu opisu wymiany...
[ Dodano: |21 Maj 2013|, 2013 22:42 ]
ford2fast dlaczego mówisz że kicha te tuleje?
czysta ciekawość takie liche są? wiec lepiej te używki wg Ciebie założyć? |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2013|, 2013 07:58
|
|
|
Roman ma troche racji, bo po 20 tys sie rozlatują, ale dla jednego te 20 tys to pol roku jazdy a dla drugiego 5 lat...
Zawsze mozna wziac stara tuleje, wypalic ją w piecu i dac niech zaleja poliuretanem.
Opisu wymiany na forum nie ma, ale jak podniesiesz auto i zdejmiesz kolo, to wszystko zrozumiesz |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Maj 2013|, 2013 09:03
|
|
|
Jankes napisał/a: | po 20 tys sie rozlatują, |
Pierwsze z Tedgumu jakie miałem, jakoś z 3-4 lata temu wytrzymały ponad 50 tyś km.
Drugie, zeszłoroczny zakup, zrobiły 5 tyś km i już są wybite.
Ja dorobiłem sobie elementy metalowe i dałem do Olkusza do zalani poliuretanem.
Jeden taki zestaw już mam założony, drugi czeka na mój przypływ chęci.
Edit: Jeszcze jedno, żadnej z tych tulej z Tedgumu nie dałem rady zamontować bez ich poprawiania.
Jak dla mnie robią za dużą średnicę tulei zewnętrznej i za nic nie można jej wcisnąć w amorek.
Montowałem ich łącznie 8 szt i każdą musiałem staczać ze średnicy.
Tyle tylko że ja mam w robocie warsztat mechaniczny gdzie to nie problem. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |22 Maj 2013|, 2013 09:07, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
lucas_luc
Auto: 2,3 przy 16V kombi sekw.LPG GHIA
Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2012 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |22 Maj 2013|, 2013 19:49
|
|
|
z tego morał ze najtańsza wersja to wyjmę całe amory ze swojego dawcy i zobaczymy co pokażą...
wymienie całe bo chyba samych tulei bez niszczenia to nie wyjmę tak łatwo, jak patrzyłem... |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |22 Maj 2013|, 2013 20:24
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Montowałem ich łącznie 8 szt i każdą musiałem staczać ze średnicy. | - e tam 20 TON i ok |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2013|, 2013 20:49
|
|
|
Jak dawca długo stoi to amory bedą tyle warte ile ważą razy 70 groszy |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Maj 2013|, 2013 20:50
|
|
|
pepi napisał/a: | Gaiger napisał/a: | Montowałem ich łącznie 8 szt i każdą musiałem staczać ze średnicy. | - e tam 20 TON i ok |
Jak ci przy takiej akcji strzeli ucho od amorka to już nie będzie OK ;
Takie rzeczy robi się na wcisk 0,2 do 0,3mm, a tedgum potrafi to zrobić na wcisk 1mm.
Mam gdzie i na czym, to robię to tak jak powinno być a nie na siłę
I żeby nie było... największa prasa u nas na mechanicznym ma trochę więcej niż 20 ton nacisku |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2013|, 2013 20:59
|
|
|
Ucho amora jest odkrecane.
Zawsze mozna tulejke troszke zeszlifowac |
|
|
|
|
|