|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Volvo S80 T5 '98 2.0 20V 226 KM sedan + sekwencja :) |
Autor |
Wiadomość |
maross442 [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Sie 2009|, 2009 01:51 Volvo S80 T5 '98 2.0 20V 226 KM sedan + sekwencja :)
|
|
|
Tytułem wstępu , Scorpio for me , Volvo for us . Ojciec od jakiegoś już czasu patrzył za innym autem spełniającym kryteria , wysoko postawione przez Scorpiaka . Pomysł pierwszy to było Volvo , ale gadki szmatki "fachowców" o drakońskich kosztach utrzymania i tego typu innych bzdurach hamowały w ojcu pomyślunek o Volvo jako godnym następcy Scorpiaka , przyszedł pomysł na Mondeo MK3 diesel . Gdy już zdążyliśmy zawrzeć umowę po nieudanym wkroczeniu w mk2 team że Scorpio ma być moje , ojciec tak tylko rozglądał się za Mdo MK3 i rozkminiał czy brać . 3 dni temu oto dzwoni do mnie telefon z pytaniem kumpla "co twój ojciec chciał za auto?" mówie że Mondeo i słysze w słuchawce " Mam coś lepszego Volvo S80 98 rok 2 litry na sekwencji , brąz metalik , felga 18-stka " Przekazałem wieści ojcu , dawna chęc na Volvo się odezwała (koszta utrzymania ideolo to samo co Scorpio) no i umówiliśmy się na oglądanie . Auto zostało kupione
Przedstawienie godnego następcy Scorpiaka :
Volvo S80 T5 Sedan brązowy metalik 2.0 20 V skromne 226 KM Skrzynia manual z gazem sekwencjyjnym w kole , bagażnik nadal pozostaje przepasny nawet gdy leży zapas
pełne dane silnika
http://www.autocentrum.pl...urbo-226km.html
Wypas:
-Airbagów ile wlezie (w końcu Volvo)
-Klimatronic dwustrefowy , działa i chłodzi jak należy
-4x el szyby
-tempomat
-el. pochylane zagłówki
-tapicerka welur
-centralny na pilota z domykaniem szyb i otwieraniem bagażnika
- rolety na tył
-komp spalania
- lusterka fotochromatyczne (samościemniające)
Pełną listę wypasu napiszę jak go lepiej poznamy bo za krótko go mamy żeby wymienić wszystko i wiedzieć co on ma
Autko stoi na alusach 18-stkach profil 40 oryginał Volvo S80 , opony FULDA , wygląda na nich zabójczo niestety to nie felga na nasze polskie piękne drogi i zostaną one zastąpione oryginalnymi 16-stkami S80 , szkoda ich no ale cóż , po polskich dziurach nie prowadzi się niezbyt
wymaga trochę kosmetyki ale to jest nieistotny szczegół bo autko mechanicznie jest superanckie a te parę detali typu zmatowiałe listewki , ryski to szczególiki nieistotne do zrobienia w każdym używanym wozie mechanicznie jest żyleta , lata się elegancko i wygodnie , pali tyle co Scorpio a odejście to ma piękne . Felgi 16-stki z oponami już zamówione , w miejsce seryjnego kaseciaka Volvo trafi CD ze zmieniarką i sterowaniem na kierze + do tego jeszcze pilot Zobaczymy może dojdzie jasne wnętrze na miejsce welurów
Auto przyjechało do nas do kraju w piątek pod wieczór , w sobotę było już na podjeżdzie . Sprowadzony z Niemiec , wcześniej użytkowany we Włoszech . Autko ma potencjał i jesteśmy zadowoleni z zakupu Więcej opisu i zdjęc jak się z S80 lepiej poznamy
|
Ostatnio zmieniony przez maross442 |31 Sie 2009|, 2009 12:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 00:38
|
|
|
3 Lata z Volvo...
Hm , czasami nie tylko mnie ale również ojca dochodzi taka refleksja , że chyba nie warto było sprzedawać jedynkę , Volvo S80 , fakt równie wygodne Scorpiakowi auto , silnik 2 litry na turbinie , 20 zaworów , 5 cylindrów , 226KM Czyli prawie x2 tyle co miał nominalnie nasz stary deohac , gaz sekwencja v generacja (ciekły wtrysk) , wypas w miarę (powiedzmy taka niepełna Ghia mk3 z klimatronem) , jeździ , benzyny pali tyle co moje 2.9 , gazu mniej , ogólnie fajny wóz tylko może nie we wszystkim... . Kiedy go kupiliśmy wydawało nam się że chwyciliśmy Pana Boga za nogi i wogóle (cena na tamte warunki była bardzo spoko) , ja się cieszyłem głównie dlatego że przejąłem MK1 , ojciec się cieszył bo takie Volvo mu się marzyło i było w sumie niezłą alternatywą dla mondeo mk3 w dieslu na które patrzył . Emocje opadły , auto nadal cieszyło do pierwszej "awarii" .
"Jedż do ASO"
To magiczne słowo chyba Zawsze w wypadku aut tej "klasy" . Sprawa miała się tak , pewnego dnia wyczerpały się baterie w pilocie , nieświadomy niczego ojciec po prostu je wymienił , wsiada do samochodu , cyk , auto kręci nie odpala , pierwsza myśl człowieka w tej sytuacji , za mało paliwa , cóż paliwo dla pewności nalane , cyk , dalej nic , ojciec już przerażony , ja też , dzwonimy po znajomego mechanika , wymienili świece , przejrzeli cewki (w Volvo cewka jest zespolona - nie ma klasycznych przewodów WN) , zapłon , dalej kręci ale za cholerę nie pali , ojciec nie świadomy że ma do czynienia z autem w którym wszystko jest podporządkowane tej cholernej elektronice (S80 jest na szynie/magistrali CAN , informatykom powinno to wiele mówić ) już był gotowy płacić za lawetę i do serwisu , ja jednak podjąłem się że poszukam czegoś na ten temat w internecie , trafiłem (o zgrozo!) na jakieś podforum volvo , na którym facet miał ten sam problem i rada brzmiała w sposób następujący "Jedż do ASO , tam zapłacisz 350zł , wymienią Ci moduł i zaprogramują kluczyk" , ojciec już załamany że ledwo kupił już są problemy , ja mówię czekaj , szukam dalej i w wyszukiwarce natrafiłem na jakąś anglojęzyczną instrukcję co trzeba zrobić by zaprogramować kluczyk... , a że jakoś tam tym angielskim władam , poczytałem , wychodzę , wsiadam do auta , kilkanaście sekund , odpalony (sorry chłopaki ale trzy lata temu nie wpadłoby mi to do łba że to o immo chodzi bo ja byłem na etapie rozwoju poliftowej jedynki i był to dość burzliwy okres ) . I znów było fajnie do czasu aż Volvo miało zacząć zarabiać na siebie na taryfie , był problem z licznikiem , potrafił się zawieszać i zapalić milion kontrolek , jeżdżąc tak z kasą fiskalną co chwile by się resetowała , a więc zarejestrowałem się na Volvo Forum i tam mi powiedzieli że winnym jest moduł ABS/TCS . Wizyta w serwisie we Wrocławiu zakończyła się wyceną kilku stówek za podłączenie samochodu do komputera + wyceną roboty , 200zł za godzinę x 4h . Znów ból , ale znalazł się ktoś mądry na tym forum i kiedy konsultowałem się z nimi napisał że chyba spadli nie napisze z czego z tą ceną i zaoferował pomoc tłumacząc co dokładnie trzeba uczynić aby przywrócić jego działanie , poprawić "zimne luty" i heya , gość wytłumaczył co i jak oblatanemu elektrykowi i auto mogło zostać taksówką . Jakoś szybko potem wymieniono w nim kompletny rozrząd (ok. 1 tys zł chyba wtedy poszło) i sobie tak ojczulek śmigał , dopóki nie zaczęło się znów coś świrować z elektroniką - mianowicie bardzo często rozładowywało akumulator , jedna głupia próba odpalenia go na pych (dziś wiem-proszenie się o kłopoty) zakończyła się włoskim komunikatem na komputerze , aku wymieniono i problem znikł (niestety w autach na tej magistrali ładowanie musi być mega idealne - inaczej trup ) Ja z powodzeniem użytkuje ten akumulator z Volvo w moim 2.9 bo ma zaledwie setne wartości zaniżone a Volvo już świruje ...
Edit : 03.12.2011 : na prośbę kolegi Wąskiego skracam pierwszy post - macie odcinek pierwszy |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
Ostatnio zmieniony przez Maross |3 Gru 2011|, 2011 22:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 10:46
|
|
|
maroz weś to napisz w odcinkach i nie takimi klocami - bo myślę że większość z userów tego forum oleje czytanie tak jak ja to zrobiłem
skonsultuje się z ZOMEM czy czytał bo jak nie to będę to musiał w nocy zmęczyć żeby zobaczyć czy nic brzydkiego tam nie napisałeś |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 12:21
|
|
|
ee pikuś takie awarie . Po 13 latach . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 13:26
|
|
|
Przeczytałem, jest dobrze Myślę, że te usterki to nie jakieś takie straszne jak na taką furę z lat kiedy to auta mają dać zarabiać ASO. Usterek gazowych nie ma co liczyć, bo to już dodatkowa instalacja. Zawsze można ją zdemontować |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 13:35
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Zawsze można ją zdemontować |
Poprawię , trzeba ją zdemontować . To przyczyna wszystkich usterek |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 13:42
|
|
|
No... mi przez ten gaz.... nie powiem jaki żeby nie klnąc
Nadkola zaczęły bardziej rdzewieć...
A Volvo ładne, i takie trochę dziwne 5 garów.... |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 13:57
|
|
|
T5 ? zarąbisty silniczek . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 14:36
|
|
|
playandwin24 napisał/a: | takie trochę dziwne 5 garów.... |
5-garówki np Audi mają super dźwięk. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 16:06
|
|
|
Waski napisał/a: | maroz weś to napisz w odcinkach i nie takimi klocami - bo myślę że większość z userów tego forum oleje czytanie tak jak ja to zrobiłem
skonsultuje się z ZOMEM czy czytał bo jak nie to będę to musiał w nocy zmęczyć żeby zobaczyć czy nic brzydkiego tam nie napisałeś |
Nic brzydkiego nie pisałem , edycja była bo dopisywałem jeszcze awarie pompy gazu , mogę to rozdzielić na kilka postów , Edit 22:55 03.12 2011 Waski tak może być jak jest?
playandwin24 napisał/a: | A Volvo ładne, i takie trochę dziwne 5 garów.... |
eee tam , ot dwulitrówka z turbo oznaczenie T5 jak Gufer poniżej napisał
Larix napisał/a: | 5-garówki np Audi mają super dźwięk. |
Ten brzmi bardziej aksamitnie , nie ma tego "gangu" nawet jak wkręcony na obroty , co Vka to Vka |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
Ostatnio zmieniony przez Maross |3 Gru 2011|, 2011 22:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 22:48
|
|
|
Odcinek 2 :
Gaz V Generacji
W aucie zamontowana jest włoska instalacja sekwencyjna ICOM JTG -Wtrysk gazu ciekłego , koszt skonfigurowania podobnej paramentrowo instalacji pod ten silnik , 5 cylindrów w rzędzie , 20 zaworów to podobno ok. 6 tyś zł . Wadą tej instalacji jest pompa gazu , wyczulona na jakość paliwa , handlarze za oryginalną pompę wołają sobie 2 tyś (i jeszcze ją podobno trzeba z Niemiec ściągać. Jedyny serwis , który się zajmuje serwisem instalacji tej firmy jest zakład w Siedlcach . W Volvo po roku na "naszym" gazie pompa zaczęła fiksować , przy czym szalała centralka , nikt z lokalnych gazmenów nie chciał tego tknąć nawet - od razu proponowali konfigurację nowej instalacji (tj. podzespołów) , ojciec pojechał do Siedlec i czego się dowiedział? , pompa stosowana w tych instalacjach jest bliźniacza konstrukcyjnie z pompą paliwową Deawoo Matiza i kosztuje ona chyba nawet poniżej setki za nówkę , na zamienniku który dostajemy nawet napisane "matiz , tico" , jednak podróż , montaż i przegląd instalacji trochę pochłonął i przesunął się zakup mojego Scorpio , póki co jeździ jest dobrze a jak przestanie będziemy się martwić |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 22:50
|
|
|
Odcinek 3: 2.0 Turbo...
Następny postój tego auta jaki pamiętam , "to nie palenie na wszystkie gary" , silnik na turbinie , prawie 230 koni , wiadomo musiało dostać w palnik kiedyś ...
Spadła mu moc - nie chodził na wszystkie cylindry - diagnoza : przepalone gniazdo zaworowe - wyregulowane śmiga dalej , olej z full syntetyka zmieniony na półsyntetyk , myśleliśmy że pali ale nie , on go po prostu wychlapuje spod dekli (zupełnie jak moje 2.9 jak kupiłem) . Obecny przebieg to jakieś 280 tyś , niedawno wymieniona pompa wody na lepszą i nowy zbiorniczek wyrównawczy bo stary pękł i zaczął przeciekać (grzał się wtedy niemiłosiernie) . Zawsze tak było że jak miał mało paliwa i stał z górki , za cholerę nie szło go odpalić (sekwencja - na gazie odpalisz awaryjnie) , więc zawsze to paliwo było , dopiero jak w baku było 15-20l palił , dzisiaj dowiedzieliśmy się dlaczego tak było :pompa paliwa już się kończyła i widocznie nie dostawał dobrego ciśnienia...) ale o tym potem |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 22:52
|
|
|
Odcinek 4: "Półoś , czyli dniówka z telefonem przy uchu i widmo kosztownej naprawy"
.Miesiąc temu ojciec jak zwykle wyjechał do roboty , a że lubi mieć czyste auto , zjechał na myjnie , jakoś lekko po 12 w południe dzwoni do mnie "Weż przyjedż na myjnie , volvo sie rozkraczyło , sholujesz mnie" , mówię ok i jadę brudnym jak szlag Scorpio na tą myjnie , zajeżdzam a tam śliczniutkie lśniące brązowe Volvo stoi na środku , zaparkowałem Scorpiaka , ide do ojca , ojciec mówi "kurde umyłem go , wywijam szybko ruszyłem i jak nie gruchnie , przegub poszedł..." .No nic , myślę , don't panic , Scorpio jest , sholuje sie toto do mechanika i w razie W pojedziemy gdzie trzeba . W godzinach szczytu nie będziemy się pchali z korowodom , odstawiliśmy go na miejsce parkingowe po Scorpiaku i jedziemy do domu szukać tego przegubu w necie (bo w sklepie-hurtowni jak usłyszeli Volvo bez wahania 400 z hakiem powiedział) , krótki przegląd są przeguby po 170-pare , ale zewnętrzne a my już wiedzieliśmy po zaholowaniu go do mechanika że poszedł wewnętrzny , ojciec obdzwonił chyba wszystkich handlarzy , okoliczne serwisy , (bardzo dziękujemy Panom z Wrocławia , którzy "wiedzą czy przegub pasuje ale nie powiedzom i nie mają obowiązku informowania o numerach części...możemy zmienić całą półoś na nową - to bedzie 2tyś + robocizna") nikt tego nie ma , to ja znów forum volvo , no jest , przegub wewnętrzny niedostępny ale stary post informuje że regeneruje się półoś za 800.." no to dzwonimy do sklepu Scandicar , koleś mówi 800 do tysiąca tylko to nie oni regenerują ale wysyłają do podwykonawcy) , hm tysiąc to nie trzy ale i tak ogólna załamka , naszczęście trafiam na stronę tego podwykonawcy i u niego ta robota wynosi od 100 do max 550zł w zależności od uszkodzeń , wysłane , zregenerowane , zamontowane |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |3 Gru 2011|, 2011 22:54
|
|
|
Odcinek 5:
. Kilka dni temu niestety tato się zagapił i wjechał facetowi w tył (Calibra z Elpegie jee ) . Volvo nic , Calibera się tam troszki rozsypała , ogólna konsternacja bo koleś widząc ze Volvo zawołał do ojca "że on chce tysiąca tu i tera , jak nie masz idż do bankomatu" , ojciec mu że przecież jest OC i zaraz spiszą oświadczenie , ten na to "dobra dobra jak nie masz tysiąca to wez kredyt , zrób coś bo on nie ma czasu sie z oc szlajać i dzwoni po policję" , policja przyjechała , pasażer gościa ululany w trupa , jak sie pytali czy wszystko ok powiedział że tak , po czym jak tamci wzieli stronę ojca żeby pisać oświadczenie i sie rozjechać ( typ nie chciał ruszyć tej Calibry ze środka drogi dopóki policja nie przyjedzie) to zaczął coś kwękać że go boli i sie namyslił że jednak odniósł obrażenia ... . Po tej stłuczce Volvo znów nie chciało zapalić i znów kombinowanie (wyłącznika wypadkowego w sensie stricle nie ma - jest tzw. tryb powypadkowy , który w razie uderzenia wywala w kosmos bezpiecznik od pompy , wskazuje błąd na komputerze , odcina paliwo i nie można zapalić (a tryb w diagnostyce trzeba wyłączyć) . Jednak komunikatu żadnego nie było , paliwo jest , chwilę po stłuczce nawet odpalił ale szybko zgasł , bezpieczniki sprawdzane przy mnie co jest , znowu szukanie , znowu ból , sholowaliśmy go znowu Scorpio do mechanika -diagnoza : martwa pompa paliwowa , koszt 100zł marki BOSCH , i weź tu człowieku bądź mądry . Ojciec mimo że lubi to auto przeklina dzień w którym sprzedał Scorpio po w porównaniu do Volvo , MK1 DOHC rocznik 1991 niedomagał tylko raz jak się uszczelka pod głowicą usmażyła ... Ende . Sorry za tak długi wywód ale musiałem opisać wam te furę po trzech latach z tej gorszej strony |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
cronix [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Gru 2011|, 2011 22:17
|
|
|
Ładne to brązowe rzadko spotykany taki kolorek w S80. Ja swego czasu też śmigałem S80 ale silniczek 2.8 T6 272KM .... oj moc miało w przyspieszaniu i w piciu benzynki z baku (BRAK LPG)... Chociaż nie mogę narzekać, gdyż absolutnie żadnych usterek w aucie nie miałem. Tez się nasłuchałem o elektryce w S80, że potrafi dość często się posypać.
Życzę duuuużo cierpliwości w takim razie, S80 to świetne i bezpieczne autka a to podstawa w dzisiejszych czasach, gdzie nie każdy (tak, jak my) jest na tyle odważny, żeby na trzeźwo na drogę wyjechać - niestety |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |