$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Ikona II
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ikona II
Autor Wiadomość
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
  Wysłany: |22 Mar 2009|, 2009 22:44   Ikona II

Więc kolej na mnie.
Pojechałem sobie do szkoły i w drodze powrotnej postanowiłem obejrzeć takie tam jedno 2.8, bo tak jakoś wyszło, że miałem go po drodze do domu. Z daleka autko wypadło średnio

, ale jak zajrzałem do środka i zobaczyłem kilka "smaczków"

i jeszcze kilka takich jak kontrolka otwartego wlewu paliwa, instalka od pompowanych tylnych amorków, kilka części na zapas i takie tam wiadome wszystkim Ghiowe elementy wyposażenia. Autko od 96r. w posiadaniu jednego Pana (niegdyś właściciela małego sklepu z częściami do Forda - sklep upadł po wybudowaniu "intercars"), który wkładał do autka całkiem porządne części.

ASB trochę wyjechane, bo jak na razie sprawiło mi niespodziankę w postaci spalania ok 22 litrów LPG /100 km. Może troszkę to się da obniżyć, bo jak na razie dostarcza to mniej wrażeń (aczkolwiek hamowanie to niezła przygoda ;) )niż 2.9 w manualu na beni, a kosztowo wychodzi podobnie :/ .

Obecnie status tego auta jest taki: jeszcze ma szanse, żebym go polubił, ale jest już świadome, że ostrzymy siekierkę i kupujemy do niej nowy trzonek, bo mam już listę gratów do zaszczepienia w srebrnym furaku.

Oczywiście jest nieco odciążone dzięki RUDEJ, ale dopóki status się nie ustabilizuje to zostanie jak jest ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |25 Kwi 2013|, 2013 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
  Wysłany: |1 Lip 2009|, 2009 10:53   

Żeby przetestować Ikonę w warunkach "polowych" musiałem jej usprawnić hamulce, bo zasada ich działania była mniej więcej taka: rano "na zimno" działały przez jakieś 20 min, po czym pojawiały się dwie kontrolki (ABS i (!)(P) ) i to oznaczało, że pompa nie napompuje więcej ciśnienia do "gruchy". W tym momencie pozostawało mi jeszcze klika "normalnych" hamowań (aż do wyczerpania zapasu ciśnienia w "gruszce") i pedał wpadał do podłogi także hamowania prawie nie było :( .
Pierwsze kroki skierowałem w kierunku schematów i przygotowania materiałów, tu dziękuję A2K za okazaną pomoc 8) . Po 2 dniach walki z przeglądaniem instalki od hamulców i notorycznie powtarzającego defektu podłączyłem dwie diody LED do przekaźnika zawiadującego pompą w celu sprawdzenia kiedy i czy działa. Po jeździe testowej okazało się, że przekaźnik funkcjonuje prawidłowo. Jak już wszystko wydawało się sprawne i "na miejscu" postanowiłem jeszcze raz przyjrzeć się skrzyneczce bezpieczników nad schowkiem i jakie było moje zdziwienie gdy wsadziłem palce za bezpieczniki i wyczułem, że nie wyczułem przewodów od bezpiecznika pompy pomimo tego, że pompa działał "na zimno". Po rozszabrowaniu tych podstawek bezpiecznikowych oczom moim ukazał się taki widok:

Widocznie ponieważ poprzednikowi upalały się bezpieczniki i styki w podstawce, postanowił ją zastąpić podstawką za jakieś 5 zł. (możliwe, że Made In China). W sumie to nie jest jakiś zły pomysł, ale wykonane połączenie instalacji samochodowej z tą nową podstawką pozostawia wiele do życzenia. Widocznie człowiek to robiący niewiele miał pojęcia o prądzie i tym jak się przy nim dłubie.
Żeby przywrócić świetność tej części instalacji wychetałem z zaprzyjaźnionej wiązki od 2.9 taką zieloną podstawkę z kawałkami przewodów, połączyłem to wsio za pomocą cyny, potem izolacja i koszulka termo... i tak to teraz wygląda:

Po tym zabiegu pompa nadal się nie włączała, ale po dłuższym czasie jeżdżenia i ostatnim defektem do usunięcia były zaśniedziałe styki na samym silniku elektrycznym pompy hamulcowej.
To był koniec z usterkami układu hamulcowego, pierwsze wyniki spalania dały wynik ok 22l LPG na 100km i ok 16l benzyny na 100km w Warszawie. Po szybkim przeliczeniu kosztów jazdy 2.9 na beni i 2.8 na gazie zapadła decyzja, że Ikona zostaje cała i zdrowa (kiedyś w przyszłości). Skoro tak się miało stać to pierwszym prezentem dla niej były felgi RS :)

Teraz nabrała jak to ktoś powiedział "męskiego wyglądu".
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |25 Kwi 2013|, 2013 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
  Wysłany: |9 Lip 2009|, 2009 11:35   

Ciąg dalszy przywracania funkcjonalności Ikonie:

Rozwijając dotychczasowe pojęcie o stanie technicznym Ikony postanowiłem odmłodzić jej parownik/reduktor (czy jak to się fachowo mówi) LPG. Sczytawszy model z parownika zanabyłem drogą internetową, na aledrogo, zestaw naprawczy za około 35 zł.
Po rozmontowaniu parownika zobaczyłem taki oto stan membran.

Po tym zabiegu spalanie spadło o jakieś 2 litry na 100 km ;)

Następnym krokiem była wymiana manżet w układzie kierowniczym, ponieważ stare były w takim stanie:

Oczywiście z przyjemnością słucham "6 symfonii Henrego", ale zamarzyłem o jakimś audio i zapodałem to:

cudo techniki o nazwie "Pionier", może nazwa pochodzi od tego, że jest to pionier wśród wynalazków ;) Docelowo będzie SOUND 2006 z pominięciem dżoja

ale jak się uda to jakoś domotam SOUNDa do podłokciowej instalki ;)

W międzyczasie dzięki uprzejmości Anety Ikona stała się pełnoprawnym członkiem FST 8)
[img][/img][/img][/url]
i teraz już tylko mogła dostać przewody WN "baj" MC, nową kopułkę i paluch od Jacentego

, bo stary wyglądał nieciekawie:

Następnie po wydłubaniu liści i jakichś nasion i czego tam tylko nie było z podszybia zapodałem plastikową kratkę osłaniającą to miejsce:

A tu takie małe które mi się spodobało ;) "wodna żarówka" :

wyjęta z podświetlenia drzwiowego ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |25 Kwi 2013|, 2013 11:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Paź 2009|, 2009 20:00   

Ostanie zdjęcia Ikony jako całeści, jak się na nie patrzy to trochę go szkoda, ale po podniesieniu wykładziny do góry już mi nie jest szkoda ;)

[size=15]Kawałek wnętrza :) :

I to co tygryski lubią najbardziej 8) :
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |25 Kwi 2013|, 2013 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group