|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Kupno Scorpio 95r 2,5TD |
Autor |
Wiadomość |
Jahrek [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Lip 2007|, 2007 16:29 Kupno Scorpio 95r 2,5TD
|
|
|
Witam!
Mam okazję (poradźcie czy to w ogóle okazja) kupić (5tys) a w sumie wymienić się za Escorta 1,8d 95r (pan od Scorpio dopłaca mi 500zł i załatwia lawete), na Scorpio sedan 2,5td, 95r, pełne wyposażenie ale z uszkodzonym silnikiem. I do tego dokupić silnik w firmie BCS z gwarancją 6miesiecy za ok 3tys. Pchać się w takie coś ? Naczytałem się że te silniki to jedno wielkie gówno (na 10 postów 9 to wielkie psioczenie) ale w sumie z taką jazdą jaką ja robie (myśle że max 12tys na rok, na dzien srednio 15km a i to niecodziennie) tez się bedzie tak walił ten silnik? (wg. waszych wypowiedzi to wali sie jak domy w Czeczeni, ale to może jak ktoś robi duzo kilometrów). Jak w nim jest z zawieszeniem ? (często trzeba wymieniac i czy ceny chwytające za serce ?). No i na koniec elektryka, dużo zabawy z tym? (w tym aucie jest pełna elektryka z podgrzewanymi siedzeniami i innymi cudami). Proszę o w miare rozsądne odpowiedzi i nieszydzenie za bardzo ze mnie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jahrek [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Lip 2007|, 2007 17:56 Escort nie jest za mały
|
|
|
Ale jak zobaczyłem scorpio z takim wyposażeniem to oczy zrobiły mi się jak włazy od studzienek. W życiu nie marzyłem o skórzanej tapicerce a co dopiero elektrycznie i podgrzewane wszystkie fotele. No napaliłem się jak kot podczas marcowania. Ale jak czytam te wypowiedzi to jednak się załamuje (jak go ma zniszczyć nawet tak słaba eksploatacja). Chyba jednak nie będe jeździł jak król tylko dalej jak giermek. A to że diesel to bez gadania. |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Lip 2007|, 2007 18:15
|
|
|
tylko czasami cena za posiadanie takiego luxusu jest zbyt wysoka w utrzymaniu albo niepewnosci dojechania i stad scorpia osiagaja tak "wysokie" ceny |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |4 Lip 2007|, 2007 19:44
|
|
|
Daj spokój z tym silnikiem. Poczytaj moje posty TomekZ i parę innych. Robienie przeszczepu to wyjdzie, lub nie. Wyciągasz silnik, ruszysz wiązkę coś w niej popęka do końca i dopiero wpadniesz w kłopoty. |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
magmart [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Lip 2007|, 2007 20:28
|
|
|
Waldi_L_N napisał/a: | Robienie przeszczepu to wyjdzie, lub nie. | Święte słowa, chyba że jesteś mechanik masochista, luba pasjonat - kolekcjoner. Na początku dużo zdrowia kosztują. Zawieszenie masakrycznie drogie, kolumny min 350 zl szt, przod, wahacz ze 150 zl min, końcówka w miare ok 30 zł, drążek ok 50 zł, to przód. A co do elektryki to nie mam zdania, bo moja wersja jest podstawowa (zresztą MK1) i nie posiada bajerów i odpukać w niemalowane wszystko raczej działa (oprócz obrotomierza), bo poprzednik wymieniał (wymienił koło2masowe, pompe wspomagania, pompe wody). |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |4 Lip 2007|, 2007 20:33
|
|
|
magmart, masz MK2
Kolego, jak ktoś już napisał chcesz większego forda w dieslu kup mundka. |
_________________ Waldi |
Ostatnio zmieniony przez Waldi_L_N |4 Lip 2007|, 2007 20:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
magmart [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Lip 2007|, 2007 21:40
|
|
|
Waldi_L_N napisał/a: | magmart, masz MK2 | No nie podobna, mnie wyglada na MK1, zreszta na allegro takie jak moje sa MK1, zreszta MK2 był od 94 produkowany, a moj jest 93.. chyba że wychodze na lajkonika i o czymś jeszcze w swoim wieku nie wiem |
|
|
|
|
Jahrek [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Lip 2007|, 2007 09:36
|
|
|
Auto jest identyczne jak to:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2935224
tylko 2,5td. Kuźwa no ale to jest nie do pomyślenia żeby az tak sie psuły ? W życiu niesłyszałem o zadnym aucie zeby się tak sypało . A chciałem być taki fajny,
myślałem sobie ze jak podjade na osiedle to lbede przwdziwy masta i ludzie bedą bili pokłony przed tym autem. A tu widze ze było by jedno wielkie zdenerwowanie i wstyd jakbym po 2 tygodniach niemogł odpalic a silnik dopiero co wymieniony
Panie ZOMO proszę niebić |
Ostatnio zmieniony przez Jahrek |5 Lip 2007|, 2007 10:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bigdaaddy [Usunięty]
|
|
|
|
|
k0al4 [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Lip 2007|, 2007 10:58
|
|
|
jestem zadowolony komfort jazdy hmm bajka silniczek sobie bzyczy jak pszczółka jak narazie wiekszych problemow nie ma no w nastepnym tygodniu wymiana tulei tył i gum stabilizatora zapowiada sie ciekawie
a tak jezdzi a dziennie robie min 100 - 200 po mieście
choc pragnienie na ropke ma łakomczuch 10-11l to lekko spija |
|
|
|
|
Jahrek [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Lip 2007|, 2007 08:02
|
|
|
Hej a tak myślę, zamiast silnika VM włorzyć PSA, będzie to działało ? No aż jestem zdesperowany tak chce mieć to auto. |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |6 Lip 2007|, 2007 10:32
|
|
|
Rozważałem już to na forum. Teoretycznie jest to możliwe, ale:
-teoretycznie można to zrobić, ale jeszcze nikt tego nie robił,
-silnik jest znacznie słabszy a wieloryb cięższy,
-jak będzie z mocowaniem całej reszty oprzyrządowania, np. klimy,
-jak to wszystko będzie pracować z kompem, bo w wielorybie jest sterowanie elektroniczne a w PSA jest jak Bozia w dieslach przykazała,
-przeszczepy często okazują się niewypałami, trzeba korzystać ze sprawdzonych standardów lub mieć duży zapas wolnych środków płatniczych na korekcję pomyłek,
-często wymienia się silnik zajechany ale chodzący na sprawną używkę, a potem są pytania na forum typu "nie gada".
Ale jak masz fantazję finansową to zrób przeszczep, dokumentację do tego, testy jezdne auta, zaproś mnie na jazdę próbną i jak wyjdzie to u Ciebie to i u siebie zrobię przekładkę. |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |6 Lip 2007|, 2007 10:45
|
|
|
to moze lepiej kupic jakiegos diesla ze stajni VW np 1,9 TDI 110KM albo 130 polaczyc to i mocy byloby na tyle i trawlosc wieksza(oczywicie tak tylko teoretyzuje bo nie wiem czy podejdzie pod skrzynie ten silnik,ale zamiast wydawac kase na co roczne remonty lepeij dac 3,5tys-4 za silnik 1,9 takie moje zdanie,jak sie chce jezdzic na ropce i wielorybem ) |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
magmart [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Lip 2007|, 2007 11:43
|
|
|
Przesczep zawsze można zrobić tylko pytanie o kase. Bez sensu moim zdaniem ładować technologicznie starszy silnik. grzechu913 napisał/a: | to moze lepiej kupic jakiegos diesla ze stajni VW np 1,9 TDI 110KM albo 130 polaczyc to | jedynie to miałoby sens. Silnik oczywiście niekoniecznie VW, ale napewno mocniejszy, nowszy technologicznie (ale nie za nowoczesny)i o takiej samej prędkości obrotowej wału korbowego, wtedy pozostanie zamówić robioną pod wymiar obudowę sprzęgła. Układ przeniesienia napędu powinien wtedy dobrze pracować. Silnik PSA podejrzewam, że ma mniejszą prędkość obrotową i jego zamontowanie może dać taki efekt jak włożenie silnia od ciągnika (no chyba że razem z całym układem przeniesienia napędu). |
|
|
|
|
Jahrek [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Lip 2007|, 2007 11:50
|
|
|
Trzeba nad tym pomyśleć. No a np. problem w tych silnikach VM to przegrzewanie i pękanie głowic, jednym z powodów tego jakie tu czytałem to zbyt późne włączanie drugiego wiatraka. A jakby je zmostkować zeby odrazu oba chodziły ? nic to nieda ? dalej się to bedzie tak sypało ?? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |