Podpięcie reduktora pod układ chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
Damian_Lisu [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Lis 2005|, 2005 20:24 Podpięcie reduktora pod układ chłodzenia
|
|
|
Witam,
Mam zamontowany gazik z firmy Elpigaz, w sumie to nie narzekam z jednym małym ale...
Mam wrażenie jakby samochód był niedogrzany. Mówie o wnętrzu.
Jednak uprzedam pompa wody nowa, nagrzewnica nowa, chłodnica nie cieknie, korek ze zbiorniczka nowy, tak więc myśle że odpowiednie ciśnienie na układzie jest.
A teraz do rzeczy, mój paronik jest wpięty za równolegle, tzn za pomocą jakiegoś trójnika przed nagrzewnicą na przewodzie z dopływem cieczy a powrót z parownika na odpływie z nagrzewnicy.
W chwili kiedy robiło się już troche zimno wybrałem się do gazowników że w aucie jest zimno, no to założyli jakiś dławik na odpływie z parownika. Niby coś pomogło ale to nie to co bym chciał, dmuchawa jeśli chodzi na biegach 1-2 to powiedzmy jest w miare ciepłe powietrze ale jeśli to 3 po chwili można powiedzieć że jest letnie, objaw jest taki że rano w czasie jazdy marzną ręce po mimo iż silnik ma normalną temperaturę.
Na moje pytanie czy można przepiąć ten parownik równolegle padła odpowiedz: bleble blelb elb e, że nie.
No i tutaj chciałbym się was dopytać czy faktycznie nie można tego reduktora przepiąć równolegle tak aby wymusić jakiś większy/szybszy obieg wody przez nagrzewnicę ?
Tak mam to podłączone:
------>nagrzewnica------------------->
| |
| |
--------------parownik----
a chciałbym to podpiąć tak:
---------->parownik------->nagrzewnica-------->
lub na odwrót tzn najpierw nagrzewnica a poźniej parownik, co o tym myślicie ??[/center] |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Struna
![VIP](templates/subSilver/images/ranks/vip_161.gif)
![](images/avatars/7462444955204fa6fb6e70.jpg)
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Lis 2005|, 2005 19:28
|
|
|
no właśnie w Scorpio powinno być to podpięte jak na drugim schemacie dokłądnie - najpierw parownik, potem nagrzewnica i na powrót do silnika. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Boni
![Power User](templates/subSilver/images/ranks/z_119.gif)
![](images/avatars/8127047225b44b71f1a717.png)
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |21 Lis 2005|, 2005 19:33
|
|
|
Zawsze tak jest nieco pewniej, ale bieżcie pod uwagę, że szeregowo (bo o tym mowa, równolegle to na trónikach) też pogarsza się ogrzewanie, przetrenowałem to przy zakładaniu LPG, parownik 140kW odbiera w pytę ciepła... |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Struna
![VIP](templates/subSilver/images/ranks/vip_161.gif)
![](images/avatars/7462444955204fa6fb6e70.jpg)
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Lis 2005|, 2005 19:42
|
|
|
no oczywiścię że zabierze, ale mniej odczuwalne i lepsze w perspektywie czasu jest wpięcie się w szereg niż równolegle do nagrzewnicy. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
CUDAK [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Lis 2005|, 2005 22:14
|
|
|
W tym tygodniu zakończyłem ten temat w moim scorpio. Miałem równolegle i faktycznie jak przyszły mrozy zimno w środku - doszedłem więc do wniosku, że przez parownik są mniejsze opory przepływu i ciecz w większej ilości idzie tą drogą. I pewnie tak było, gdyż po wpięciu szeregowo mam cieplutko. Sprawdzałem z reduktorem wpiętym przed i za nagrzewnicą - w moim 2.0 DOHC różnicy nie zauważam - grzeje dobrze i nie brakuje. W razie problemów zapraszam do mnie do Bierunia... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Struna
![VIP](templates/subSilver/images/ranks/vip_161.gif)
![](images/avatars/7462444955204fa6fb6e70.jpg)
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Lis 2005|, 2005 13:28
|
|
|
no to jakby było wiadome że jak w szerego to lepiej |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
zztop2
![User9](templates/subSilver/images/ranks/90.gif)
![](images/avatars/4380945947ac917769052.jpg)
Auto: 98, 2.3, 16V GHIA SEDAN Manual + LPI
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 13 Lip 2005 Skąd: Chełm
|
Wysłany: |23 Lis 2005|, 2005 13:42
|
|
|
hejka a w które strone woda krąży? zgodnie ze wskazówkami zegara? bo nie wiem czy u mnie najpierw idzie na reduktor czy najpierw na nagrzewnicę. Reduktor mam zmocowany obok filtra powietrza, pod tłumikiem szmerów.
pozdrawiam Mariusz |
_________________ tel.603221275
Moje Allegro-wszystko do SCORPIO i nie tylko |
Ostatnio zmieniony przez zztop2 |23 Lis 2005|, 2005 14:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Damian_Lisu [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Lis 2005|, 2005 14:16
|
|
|
najprawdopodobniej reduktor masz chyba jako 1 podpięty ponieważ gdyby nagrzewnica odebrała zbyt dużo ciepła wtedy miałbyś niedogrzany reduktor, przynajmiej ja sobie tak to wydedukowałem i tak chce to przerobić |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
zztop2
![User9](templates/subSilver/images/ranks/90.gif)
![](images/avatars/4380945947ac917769052.jpg)
Auto: 98, 2.3, 16V GHIA SEDAN Manual + LPI
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 13 Lip 2005 Skąd: Chełm
|
Wysłany: |23 Lis 2005|, 2005 14:28
|
|
|
czy w takim przypadku reduktor sporo ciepła zabierze?, czy raczej jest to znikoma ilośc. Mam teraz grzanie że tak powiem średnie. Bez kurtałki ni rusz
pozdrawiam Mariusz |
_________________ tel.603221275
Moje Allegro-wszystko do SCORPIO i nie tylko |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Damian_Lisu [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Lis 2005|, 2005 14:32
|
|
|
z tego co mi sie wydaje to reduktor tez pochlonie swoje ...
Cos mi sie wydaje ze dlatego montuja instalacje rownolegle, czasami trzeba to sprawdzic z zyciu jak wyglada grzanie w srodku, ja od wczoraj stanalem na przyslanieciu chlodnicy kawalkiem kartonu. Jesli to nie pomoze to przepinam reduktor szeregowo i zobacze czy bedzie poprawa. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
zztop2
![User9](templates/subSilver/images/ranks/90.gif)
![](images/avatars/4380945947ac917769052.jpg)
Auto: 98, 2.3, 16V GHIA SEDAN Manual + LPI
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 13 Lip 2005 Skąd: Chełm
|
Wysłany: |23 Lis 2005|, 2005 14:39
|
|
|
ja mam podłaczny reduktor na trójnikach jeden trójnik na węzu wchodzącym do nagrzewnicy, drugi na wychodzącym, Jakie to połączenie ???? Równoległe czy szeregowe. Pozdrawiam Mariusz |
_________________ tel.603221275
Moje Allegro-wszystko do SCORPIO i nie tylko |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Damian_Lisu [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Lis 2005|, 2005 16:57
|
|
|
rownolegle |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Struna
![VIP](templates/subSilver/images/ranks/vip_161.gif)
![](images/avatars/7462444955204fa6fb6e70.jpg)
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Lis 2005|, 2005 18:39
|
|
|
no tonie dziwne że masz średnie ogrzerwanie |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
zztop2
![User9](templates/subSilver/images/ranks/90.gif)
![](images/avatars/4380945947ac917769052.jpg)
Auto: 98, 2.3, 16V GHIA SEDAN Manual + LPI
Pomógł: 4 razy Wiek: 51 Dołączył: 13 Lip 2005 Skąd: Chełm
|
Wysłany: |23 Lis 2005|, 2005 20:34
|
|
|
teraz jak to poprawić????. Gdzie trzeba reduktor wpiąć.
czy w taki spasób jak kolega Cudak radzi " nad pompą wychodzi cieńszy przewód z wody on powinien iść do reduktora a z reduktora do nagrzewnicy i z powrotem w silnik (to jest wpięcie szeregowe). Gaz nie zabiera aż tak dużo ciepła - nalepiej sobie mozna sprwdzić dotykając reduktora w czasie pracy silnika - jest zazwyczaj tak gorący że nie idzie utrzymać ręki - więc o spadku na grzaniu (zauważalnym) nie ma mowy."
pozdrawiam Mariusz |
_________________ tel.603221275
Moje Allegro-wszystko do SCORPIO i nie tylko |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Struna
![VIP](templates/subSilver/images/ranks/vip_161.gif)
![](images/avatars/7462444955204fa6fb6e70.jpg)
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Lis 2005|, 2005 08:55
|
|
|
no i tu się mylisz - to że onjest gorący to jakby normalne ale płyn po opuszczeniu go już jest chłodniejszy no i nagrzewnica dając ciepło dodatkowo się schładza. No a co do podpięcia to tak jak Cudak napisał. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|