|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Sztywny hol |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 16:55
|
|
|
nie, no spoko - są sytuacje wymagające doraźnych rozwiązań. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 17:33
|
|
|
Akurat tu zgadzam się z Trzypionem. Można śmiało i dookoła równika holować Bez szkody dla ASB. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 17:36
|
|
|
Kółko wzajemnej adoracji czy jak? |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 20:41
|
|
|
VIK napisał/a: | Jakże sie bedzie obracał, jak 4 śruby na klucz 15 odkręcamy od ataku i nic sie nie obraca poza tylnymi kołami, półosiami i "atakiem". I można se holowac 4000km. |
Robiłeś tak kiedyś ?
I holowałeś przynajmniej kilkaset kilometrów ?
Nie wierzę
Znam jednego z pomyślunkiem trzypiona i nie najciekawiej się to skończyło
[ Dodano: |25 Paź 2016|, 2016 20:42 ]
jaroz napisał/a: | Akurat tu zgadzam się z Trzypionem. Można śmiało i dookoła równika holować Bez szkody dla ASB. |
Powtarzanie bzdur po trzypionie i to tym bardziej przez ciebie nie zmieni nigdy rzeczywistości
A ta dla mnie rozgarniętych jest okrutna |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 23:02
|
|
|
Drogi Romku, to, że Ty czegos nei robiłeś, nie oznacza, że nikt inny nie robił, a teraz to Ty robisz z siebie osobe, o przymiotach, jakimi raczyłeś mnie określić. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 23:11
|
|
|
ford2fast napisał/a: | Powtarzanie bzdur po trzypionie i to tym bardziej przez ciebie nie zmieni nigdy rzeczywistości | Romku, tu już obrażasz dwie osoby (tak, tak odczytałem właściwie Twój sarkazm do mnie). Niestety, nie odzywałem się dotąd, bo Cię lubię, ale ciągłe podawanie w wątpliwość czyjejś wiedzy, doświadczenia, a jednocześnie NIC w zamian nie przeciwstawienie w postaci dowodu/ faktów obiektywnych, nie świadczy dobrze o takim wypowiadającym się. Idąc tym tokiem myślenia, jak Ty, to ASB nie można przewozić w bagażniku, bo to jej szkodzi (mimo że jest unieruchomiona siłą rzeczy leżąc na pace) Zgadza się? |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 00:17
|
|
|
Julek napisał/a: | Nie chce się specjalnie mądrzyć, ale moim zdaniem zastosowany zaczep kulowy jest niewłaściwy |
Bo do tego trzeba podejść jak do holu, czyli linki, czyli w holowanym pojeździe siedzi człowiek i hamuje, a sztywny hol ułatwia tylko manewry, szczególnie ruszania i trzymania dystansu. Jako hol, w sensie holowania pustego auta bez kierowcy, to trochę ryzyk fizyk Po 1 mamy wtedy wg mnie zespół pojazdów czyli coś jak pojazd + laweta i wg mnie wtedy B+E jeśli przekroczymy 3,5T po 2 pojazd holowany powinien mieć hamulec najazdowy inaczej jego masa powinna być do 750kg... (i wtedy taki zaczep wytrzyma) po 3 jak nie będzie miał hamulca, a nie będzie to jak byśmy ciągnęli 1,5 t przyczepę bez hamulca, raczej mała frajda w przypadku hamowania, szczególnie z prędkości >30 km/h. Wtedy jak VIK napisał, jedziemy max 30km/h no i kwestja jak wspomniałeś czy zaczep i cała konstrukcja wytrzyma przeciążenia przy prędkościach powyżej 30km/h
[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 00:21 ]
ford2fast napisał/a: | I holowałeś przynajmniej kilkaset kilometrów ? |
Ja holowałem. Tam jest tak mało miejsca że wał sie ociera, może na kilka km da rade, na dłuższy dystans trzeba wał odsunąć, albo zwolnić podporę i podwiesić (złamać) albo najlepiej zdemontować żeby nie dyndał.
[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 00:22 ]
VIK napisał/a: | Jakże sie bedzie obracał, jak 4 śruby na klucz 15 odkręcamy od ataku i nic sie nie obraca poza tylnymi kołami, półosiami i "atakiem". I można se holowac 4000km. |
ale łon tam sie troche haczy o atak... |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 00:25
|
|
|
Rafał A.(antek) napisał/a: |
ale łon tam sie troche haczy o atak... |
Dlatego sie go odsuwa tak, żeby nie haczył i podwiesza. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 00:30
|
|
|
trzypion napisał/a: | Odkręca się cztery śruby, wał wiesza na belce i holujesz ile chcesz |
Nic o odsuwaniu, i demontowaniu nie pisałeś... i tego sie trzymajmy. Po odkręceniu 4 śrub nie da sie go odsunąć. Widać że nigdy tego nie robiłeś. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 00:43
|
|
|
Cóż, widać mam inny samochód, w którym wał, dzieki temu, że do A4LDe wchodzi na wielowypuście i jest ruchomy poosiowo, a łożysko w podporze jest mocowane w gumie, jednak sie daje odsunąć od flanszy dyfra, a nastepnie odsunąc tak, aby sobie spokojnie nie kolidując z nią wisiał przymocowany do belki.
A skoro brakuje Ci wyobraźni oraz doświadczenia w tym, jak można wał odsunąć od flanszy, to cóż, polecam kanał i ćwiczenia praktyczne. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 00:57
|
|
|
trzypion napisał/a: | a łożysko w podporze jest mocowane w gumie |
rozumiem że u ciebie już sie w niej nie trzyma skoro sobie przesuwasz wał swobodnie nie traktujmy anomali jako normalia. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 07:26
|
|
|
ford2fast napisał/a: | VIK napisał/a: | Jakże sie bedzie obracał, jak 4 śruby na klucz 15 odkręcamy od ataku i nic sie nie obraca poza tylnymi kołami, półosiami i "atakiem". I można se holowac 4000km. |
Robiłeś tak kiedyś ?
I holowałeś przynajmniej kilkaset kilometrów ?
Nie wierzę
|
Owszem. A że nie wierzysz, cóż...
Siedlce-Kraków, jakieś 380km, na zwykłej lince i Piotrków-Kraków wieloryba na sztywnym holu.
[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 07:28 ]
Antek, da się jak się popuści podporę, zdejmie z ataku, i zakręci podporę z powrotem. Uscislijmy.
[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 07:30 ]
No, pisałeś o tym, doczytałem. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 09:52
|
|
|
Rafał A.(antek) napisał/a: | rozumiem że u ciebie już sie w niej nie trzyma skoro sobie przesuwasz wał swobodnie nie traktujmy anomali jako normalia. |
Nie, nie swobodnie, ale też nie sztywno. 2-3mm, czyli tyle, ile jest potrzebne, aby wał zdjąć z flanszy dyfra guma się podda. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 10:10
|
|
|
noo ale te szczegóły.... bo tak to dochodzimy że właściwie wał można całkiem wywalić... |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 12:00
|
|
|
Rafał, wybacz, strzeliłeś babola, kilka osób, które sie z tym bawiło (w tym ja, niedawno wieszałem tak wał) mówi jak,a Ty kręcisz w kółko, że Twoje jest Twojsze. Wyluzuj. Jak trzeba skorupę (obojętnie czy MK1, 2 czy 3) z ASB przeholować kawałek dalej, to sie po prostu odłącza wał od flanszy dyfra, koniec wału wiesza do belki, tak, aby nie dotykał flanszy i można holować bez strachu. Nie ma tutaj żadnej doktoryzacji. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |