|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
parnik szereg czy rownolegle - wydzielone |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 13:35
|
|
|
Jak to u fahoffców od gazu... Kto im zezwolenia daje, to ja nie wiem.... |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
fordofil
Auto: '94 2.9 ASB kombi + lpg
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2011 Skąd: warszawa
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 15:41
|
|
|
a może to nagrzewnica jest przypchana/zarośnięta? |
_________________ "jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla kup mi luby ..." |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 15:43
|
|
|
To by leciało przez reduktor, a nie grzało. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 20:45
|
|
|
WieSiu napisał/a: | Reader, bedzie ciezko tak zrobic w moim bobie w miejscu gdzie mam przeciety przewod do nagrzewnicy nie uda mi sie tego wyrzeźbić. Zreszta u mnie jakos dziwacznie to wszystko wpieli,bo zasilanie parownika zrobili wlasnie z jednego z przewodow przy nagrzewnicy,a odplyw podpieli w ten przewod co idzie do zbiorniczka wyrownawczego i zasila pompe wodna. Kompletnie nie wiem czy tak mozna to wpinac, wydawalo mi sie ze to powinno byc wpiete dosc blisko nagrzewnicy do przewodu wchodzacego i wychodzacego z nagrzewnicy |
No nie - masz ominiętą chłodnicę oleju ??? Ona jest ZA nagrzewnicą i dochodzi do małego wejścia do pompy / zbiorniczka. Chyba że masz trójnik między nagrzewnicą i chłodnicą - ale to zdecydowanie osłabia grzanie parownika w zimie. Może jednak trochę to wszystko popraw ...
U mnie w BOBie jest tak :
- trójnik na wyjściu do nagrzewnicy z tyłu lewej głowicy (nie trzeba dawać daleko z tyłu, ja dałem zaraz za stalową rurką) - i stąd do reduktora
- powrót z reduktora - między chłodnicą oleju a małym powrotem do pompy - najlepiej na zagięciu, trójnik idealnie pasuje
- na wyjściu z parownika mam dławienie - tak do ok. 3-4 mm prześwitu w rurce. Więcej nie trzeba, no i grzanie nie spada w silne mrozy. Ważne szczególnie gdy nagrzewnica starawa, i te plastikowe świderki popękają.
To niewielka modyfikacja tego co mi oryginalnie zrobili w poprzednim aucie. Sprawdziło się no to powieliłem. Reduktor Silver - wyrabia się. Była cegła Genius MAX, ale na fordowskim płynie skorodowała .... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
Ostatnio zmieniony przez Grześ |10 Sty 2013|, 2013 21:01, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Sty 2013|, 2013 22:32
|
|
|
Grześ napisał/a: | Reduktor Silver - wyrabia się. | e to chyba mega na emeryta jeździsz |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 06:58
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | Reduktor Silver - wyrabia się. | e to chyba mega na emeryta jeździsz |
Aleś palnął .... !!! Ale może punktami się nie będziemy licytować !!!
Katowice Gdynia 6 godzin ... choć powrót już niestety 9 - wtorkowy śnieg. Katowice Hamburg też coś koło 6 godzin, potem godzina do Wedel. Ale po idiotycznych polskich drogach położenie pedału do oporu mam zdecydowanie częściej niż w D.
Silver się bezproblemowo wyrabia, już o tym pisałem. Większym problemem są wydajności Keihinów i opory na przewodach i filtrze fazy gazowej.
Jak miałem ustawione 1,5 bara to od ok. 5200 wtryski szły na 100% (stary Sequent nie przełącza na benzynkę). Teraz mam ok. 1,7 i jest OK. Przy max mocy mam ciśnienie na listwie jeszcze ok. 1,5 bara i temperaturę gazu coś koło 20-30^C.
Większym problemem jest wydajność grzania - bo ten reduktor nie ma zbyt dużej powierzchni w komorze gazowej. Z drugiej strony Genius MAX ma dużo kanałów, one też opory stwarzają.
A jak nie wierzysz ... podepnę kompa i udowodnię !
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
Ostatnio zmieniony przez Grześ |11 Sty 2013|, 2013 06:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 07:28
|
|
|
Grześ, sorry ale miałem silvera w 2.3 i nie było opcji żeby dał radę ciśnieniowo.
Z ustawionego 1,1 bara przy wdepnięciu spadał nawet do 0,5 bara.
Jeśli więc tak go zabija 147 KM to nie chce mi się wierzyć żeby dał radę 207 KM. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 08:09
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Grześ, sorry ale miałem silvera w 2.3 i nie było opcji żeby dał radę ciśnieniowo.
Z ustawionego 1,1 bara przy wdepnięciu spadał nawet do 0,5 bara.
Jeśli więc tak go zabija 147 KM to nie chce mi się wierzyć żeby dał radę 207 KM. |
No to jak będziesz kiedyś w Katowicach to daj znać !!! Zapraszam na mały test 0-100 !!!
Poważnie, mam na Silverze przejechane ponad 100 tys km i daje radę bez żadnych problemów. Być może masz za słabe podgrzewanie ... albo filtr fazy gazowej zatkany albo do dupy. To ciśnienie co podawałem to oczywiście już na listwie wtryskowej - mam dwie ale węże symetryczne. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 11:02
|
|
|
Grześ, 0-100 to żaden test 50-240 to już predzej |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 11:11
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ, 0-100 to żaden test 50-240 to już predzej |
Parownik schładza się wbrew pozorom bardzo szybko ...
Ale inny test - A4 i Góra Św. Anny - jakieś 180 pod górkę na full ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 11:26
|
|
|
Grześ napisał/a: | Parownik schładza się wbrew pozorom bardzo szybko ... | parownik jak parownik, pomiar temperatury w reduktorach KME to jakaś kpina jest, bo czujnik jest między kolankami wodnymi, więc zawsze pokazuje radośnie wysoką temperaturę, szkoda tylko, że nie przekłada się to tak radośnie na temeraturę gazu, choć akurat pod tym względem silver jest sporo lepszy niż gold - niestety ma to swoje konsekwencje, lepsze grzanie gazu wynika z dłuższej drogi grzania a to powoduje większe spadki ciśnienia.
Silver w kosie daje spadki o 0,4 bara i więcej ( mowa o ciśnieniu różnicowym ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 11:39
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | Parownik schładza się wbrew pozorom bardzo szybko ... | parownik jak parownik, pomiar temperatury w reduktorach KME to jakaś kpina jest, bo czujnik jest między kolankami wodnymi, więc zawsze pokazuje radośnie wysoką temperaturę, szkoda tylko, że nie przekłada się to tak radośnie na temeraturę gazu, choć akurat pod tym względem silver jest sporo lepszy niż gold - niestety ma to swoje konsekwencje, lepsze grzanie gazu wynika z dłuższej drogi grzania a to powoduje większe spadki ciśnienia.
Silver w kosie daje spadki o 0,4 bara i więcej ( mowa o ciśnieniu różnicowym ) |
Przecie kiedyś pisałem że instalkę mam BRC ... Czujnik temp gazu mam jak w Geniusie, ale o wiele szybszy - po prostu ten termistor jest omywany przez gaz tuż przy wylotowym kolanku. Oryginalny w KME to się do niczego nie nadaje poza ... jego wycięciem !!! Szybkość pracy tego czujnika wpływa wyraźnie na jakość regulacji i stała czasowa powinna być w zakresie paru sekund, nie więcej. Dlatego sam ten czujnik zrobiłem.
U mnie Silver + filtr + trójnik + węże daje w sumie spadek na pewno poniżej 0,3 bara. A w tym wypadku ciśnienie to tylko różnicowo - choć przy WOT to niemal to samo.
A w Silverze droga gazu jest niemal prosta tylko są zawirowania w komorze gazowej. I opory na pewno niższe niż w Geniusie.
I jeszcze jedno - już nie pamiętam ale membrana mierzy ciśnienie w którymś miejscu komory.
No i sprawa filtrów - jak dziadostwo to dopiero są spadki ciśnienia. A zatkany to ...
Aha - nasycenie wtrysków przy WOT daje lekkie zubożenie - coś chyba o tym pisałeś ??? Tyle że ja przy nasyceniu przy ok. 5000 rpm odczuwałem powyżej wyraźny spadek mocy.
A jeszcze jedno - zapotrzebowanie na ciepło do odparowania gazu przy pełnej mocy BOBa to w przybliżeniu jakieś 5 kW ... a nagrzewnica ma co prawda więcej ale nie kilka razy. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
Ostatnio zmieniony przez Grześ |11 Sty 2013|, 2013 12:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 12:14
|
|
|
Grześ napisał/a: | po prostu ten termistor jest omywany przez gaz tuż przy wylotowym kolanku | ano właśnie - punkt pomiaru totalnie do bani Grześ napisał/a: | U mnie Silver + filtr + trójnik + węże daje w sumie spadek na pewno poniżej 0,3 bara. | tak piszesz, jakbyś zakładał iż tak jest a nie to po prostu zmierzył Grześ napisał/a: | A w Silverze droga gazu jest niemal prosta tylko są zawirowania w komorze gazowej. | ale dwa razy dłuższa niż w goldzie i ma dłuższe wypustki. Grześ napisał/a: | już nie pamiętam ale membrana mierzy ciśnienie w którymś miejscu komory.
| mniej więcej w połowie drogi gazu - czyli nie wie absolutnie nic o tym co się dzieje na końcu układu. Miałem kiedyś silvera z przeróbką referencji ciśnienia, była właśnie podana z szyny wtrysków, no i ciśnenie było o niebo lepsze, tyle że pompowanie na cut-off niestety też się "poprawiło" w negatywnym tego słowa znaczeniu. Grześ napisał/a: | No i sprawa filtrów - jak dziadostwo to dopiero są spadki ciśnienia. | żeby dobrze filtrowało to jakiś spadek być musi, jak nie ma to znaczy że nie filtruje Grześ napisał/a: | nasycenie wtrysków przy WOT daje lekkie zubożenie | nie bardzo rozumiem Grześ napisał/a: | Tyle że ja przy nasyceniu przy ok. 5000 rpm odczuwałem powyżej wyraźny spadek mocy. | ano właśnie zapewne wynikającej ze spadku ciśnienia a co za tym idzie wydłużeniu czasów wtrysku gazu aż do zapętlenia i tym samym lawinowego wzrostu AFR a co dalej za tym idzie - poważny spadek mocy. Grześ napisał/a: | zapotrzebowanie na ciepło do odparowania gazu przy pełnej mocy BOBa to w przybliżeniu jakieś 5 kW | mega uproszczenie musiałeś zastosować |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 12:23
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
po prostu ten termistor jest omywany przez gaz tuż przy wylotowym kolanku
ano właśnie - punkt pomiaru totalnie do bani |
To akurat jedno z lepszych miejsc - lepiej by było tylko w listwie !!!
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
U mnie Silver + filtr + trójnik + węże daje w sumie spadek na pewno poniżej 0,3 bara.
tak piszesz, jakbyś zakładał iż tak jest a nie to po prostu zmierzył |
A skąd wiesz ? A jak niby wykryłem że wtryski pracują na 100% ??? Pomyśl !!!
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
A w Silverze droga gazu jest niemal prosta tylko są zawirowania w komorze gazowej.
ale dwa razy dłuższa niż w goldzie i ma dłuższe wypustki. |
Całe szczęście - przynajmniej wszystko odparuje !!!
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
nasycenie wtrysków przy WOT daje lekkie zubożenie
nie bardzo rozumiem |
Ano sam napisałeś nie tak dawno, że BRC ma marne możliwości korekty dawki, np. przy max mocy ....
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
zapotrzebowanie na ciepło do odparowania gazu przy pełnej mocy BOBa to w przybliżeniu jakieś 5 kW
mega uproszczenie musiałeś zastosować |
Coś chciałeś może napisać ??? No to ile tego jest ? Ciepło parowania gazu to nieco ponad 400 kJ/kg.
Wiesz, takie odpowiedzi ja osobiście kwalifikuję do kategorii "czepiania się". Bo jak wiesz dokładniej - napisz. Jak nie - nie pisz.
Tak samo jak dyskusja czy Silver się wyrabia. Przejechałem na nim ponad 100 tys km i nie mam problemów. I spadek ciśnienia jest zupełnie znośny. Auto nie przepala, rura nie jest zasmolona, przy cutoff nie ma jakiś drakońskich przeregulowań. Za to z Geniusem miałem tych problemów masę, dwa do kosza poszły.
Aha - do Silvera też się odnosi zasada dokręcania śrub co jakiś czas, aż uszczelki siądą. W Geniusie niedokręcanie powodowało "tylko" podawanie gazu do układu chłodzenia ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sty 2013|, 2013 12:30
|
|
|
Grześ napisał/a: | BRC ma marne możliwości korekty dawki, np. przy max mocy ....
| jeśli MAP jest na stałe to się pojawia więcej możliwości, włącznie z możliwością korekcji ( mizernej ale jednak ) po obrotachktórego gazu ? w jakiej proporcji ?
Grześ napisał/a: | Bo jak wiesz dokładniej - napisz. Jak nie - nie pisz. | ok - nie podejmuję polemiki, moja wątpliwość została zobrazowana powyżej.
Grześ napisał/a: | Tak samo jak dyskusja czy Silver się wyrabia. Przejechałem na nim ponad 100 tys km i nie mam problemów. | podobnie jak i ja, długo jeździłem na silverze i niby jeździło ok i niby się wydawało że wyrabia no bo przecież jedzie jak zacząłem głebiej w tym dłubać to okazało się, że żyłem w błogiej nieświadomości, podobnie jak Ty obecnie no ale nieświadomość jest błogosławieństwem, więc czasem tak jest lepiej Grześ napisał/a: | rura nie jest zasmolona | a czym by miała być zasmolona na LPG ? Grześ napisał/a: | do Silvera też się odnosi zasada dokręcania śrub co jakiś czas, aż uszczelki siądą. | lub je w końcu przetniesz, a starczy drobna modyfikacja i spokój święty na lata - zamiast idiotycznych śrub przez cały korpus to robi się dwa komplety szpilek gwintując korpus i kłopot znika na zawsze. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |