|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Odmulanie i kapcie |
Autor |
Wiadomość |
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:20 Odmulanie i kapcie
|
|
|
Heja!
Kiedyś parę razy podejmowałem wątek prędkości, obrotów oraz turbiny.
I byłem strasznie niepocieszony, że 140, no 150 jest to max. z górki i z wiatrem.
Paru z was pocieszało mnie, że jak trochę pojeżdżę i udmulę auto, to będzie lepiej.
Ale nie bardzo w to wierzyłem, ponieważ jeździłem prawie półtora miesiąca i nic...
No i wyobraźcie sobie, że od jakiegoś tygodnia, turbina zaczyna dawać o sobie znać.
Z początku nieśmiało, na niższych biegach, aż dzisiaj zaczęła "dopominać" się o swoje i po raz pierwszy przekroczyłem na 4-tym biegu magiczną granicę 3 tys. obrotów. Ponieważ trochę jestem niepewien skrzyni i turbiny pozwoliłem wskazówce na dojechanie do 3.3 po czym zmieniłem na piąty bieg - bo nie wiem z jaką prędkościa można bezpiecznie jechac na czwórce - u mnie było nieco ponad 120 km/h.
I tu pytanie do was - ole wyciągacie na czwartym biegu?
Teraz czekam, aż turbo zacznie działać i na piątym - aż się nie moge doczekać, żeby stwierdzić ile mój wózek wyciagnie... (:
Trochę się tylko boję wzrostu spalania pzrez turbinę... Ale może właśnie nastąpi spadek - bo turbina, przecież, tłoczy tez powietrze?
Druga kwestia - mam jedną parę zimówek - na które kółka je założyć - przednie czy tylne?
W wozie z przednim napędem nie widziałem problemu - na przód, ale w Scorpio? |
|
|
|
|
SzerszeN [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:43
|
|
|
zawsze zaklada sie lepsze opony na przod, napedowosc nie ma znaczenia najwazniejsze sa przednie kola, bo glownie i przedewszystkim od nich zalezy tor jazdy i hamowanie |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:44
|
|
|
o turbinie nic ci nie powiem, ale zimowki załóz koniecznie na OŚ NAPĘDZANĄ CZYLI NA TYŁ ! |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
Ostatnio zmieniony przez wegus |21 Paź 2004|, 2004 11:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SzerszeN [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:46
|
|
|
wegus napisał/a: | ale zimowki załóz koniecznie na OŚ NAPĘDZANĄ czyli na tył ! |
i co mu to da?????? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:48
|
|
|
Staaary - no nie przeginaj - pociągnij na każdym bniegu do 4 albo 4,5 tysiąca to zobzczysz jak to autko potrafi śmigać - jak Ty tak jeździsz i płaczesz że autko muli to ja się nie dziwię :D
Co do oponek to masz poważny dylemat - niby na koła pędne dobrze bo się przy starcie nie ślizga - ale - jak hamujesz i skręcasz to przydałoby się mieć lepszą przyczepność na przodzie. Wniosek prosty - na RWD powinieneś mieć wszystkie cztery gumy zimowe - dokup więc dwie używki i masz po problemie - no chyba, że chcesz podzielić los biednego kolegi Speedo |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:50
|
|
|
SzerszeN napisał/a: | zawsze zaklada sie lepsze opony na przod, napedowosc nie ma znaczenia najwazniejsze sa przednie kola, bo glownie i przedewszystkim od nich zalezy tor jazdy i hamowanie |
Hmmmmm, a co ma większy wpływ na tor jazdy na zakręcie? Tu pewnie zależy od wariantu - jak będę przyspieszał to inaczej a jak jechał ze stałą prędkościa - inaczej... (: |
|
|
|
|
SzerszeN [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:52
|
|
|
_Mu. napisał/a: | a co ma większy wpływ na tor jazdy na zakręcie? Tu pewnie zależy od wariantu - jak będę przyspieszał to inaczej a jak jechał ze stałą prędkościa - inaczej... (: |
to juz jak struna napisal, kup 4 albo dokup jeszcze 2 i masz problem z glowy |
|
|
|
|
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:56
|
|
|
Struna napisał/a: | Staaary - no nie przeginaj - pociągnij na każdym bniegu do 4 albo 4,5 tysiąca to zobzczysz jak to autko potrafi śmigać - jak Ty tak jeździsz i płaczesz że autko muli to ja się nie dziwię :D
|
Struna - poczytaj sobie uważniej to nie będziesz wypisywał mi tu takich...
Wcześniej przy pedale wciśniętym do dechy - 3 tys to był maks i dotyczyło to każdego biegu. No i wczesniej nie załączała się turbina, więc cały powyższy tekst jest bezprzedmiotowy.
Hmmmm - a ile u Ciebie wychodzi na czwórce prz 4 tys.? Wiem, że to benzyniak więc i obroty inne, ale może da mi to jakieś odniesienie...
Struna napisał/a: |
Co do oponek to masz poważny dylemat - niby na koła pędne dobrze bo się przy starcie nie ślizga - ale - jak hamujesz i skręcasz to przydałoby się mieć lepszą przyczepność na przodzie. Wniosek prosty - na RWD powinieneś mieć wszystkie cztery gumy zimowe - dokup więc dwie używki i masz po problemie - no chyba, że chcesz podzielić los biednego kolegi Speedo |
No własnie... też się zastanawiam na dokupieniem dodatkowych gumek, ale chciałem to wydac na coś innego... |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:58
|
|
|
SzerszeN napisał/a: | wegus napisał/a: | ale zimowki załóz koniecznie na OŚ NAPĘDZANĄ czyli na tył ! |
i co mu to da?????? |
jedziesz w zakrecie po sniegu:
zimowki przod - przod jedzie, tyl wyrzuca bo letnia oponka zapchana sniegiem nie wyrobi ta tym sniegu i piruet gotowy
zimowki tył - przod sie trzyma bo jest pchany, nie ma napedu i tak latwo nie zerwie przyczepnosci, tył - jest lepiej bo opona zimowa
taka moja teoria, a na powaznie to kazde pismo itp zleca zakladanie 4 zimowek, a jezeli 2 to na koła napedowe |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
|
|
|
|
Księgowy [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:02
|
|
|
Zakładanie opon zimowych tylko na przód lub tylko na tył jest absolutnie bez sensu. Albo wszystkie 4 albo nie zmieniać.
Jak założysz zimówki na jedną oś, to będziesz miał inną przyczepność z tyłu a inną z przodu i podejrzewam że w najlepszym wypadku dołączysz do kolegi Speedo, |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:06
|
|
|
u mnie na 4 to dociągnę gdzieś do 150 - nie wiem jakie mam wtedy obtoty bo mi kantuje sporo obrotomierz. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
_Mu. [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:14
|
|
|
Struna napisał/a: | u mnie na 4 to dociągnę gdzieś do 150 - nie wiem jakie mam wtedy obtoty bo mi kantuje sporo obrotomierz. |
O, dzięki - spróbuję dzisiaj - mam nadzieję, że wóz mi się nie rozleci, he he he... |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:25
|
|
|
EEE tam - mój z 1989 roku 220 leciali nic mu nie jest - brata z 1987 jechałem 170 i tez miodzio a twój młodszy przecież - będzie dobrze - no chyba że masz podstawy przypuszczać że coś nei tak z zawieszeniem tip - to sobie wtedy daruj testy. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:58
|
|
|
Mu. masz w końcu diesla a wiec silniczek wolnoobrotowy, 4tyś obrotow jak na diesla to chyba sporo..... a ile masz jna obrotomierzu i gdzie sie zaczyna czerwone ? |
|
|
|
|
SzerszeN [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 13:05
|
|
|
wegus napisał/a: | zimowki przod - przod jedzie, tyl wyrzuca bo letnia oponka zapchana sniegiem nie wyrobi ta tym sniegu i piruet gotowy
piruet? a niby to z jakiego powodu??
zimowki tył - przod sie trzyma bo jest pchany, nie ma napedu i tak latwo nie zerwie przyczepnosci, tył - jest lepiej bo opona zimowa
ciekawa koncepcja, szkoda tylko ze ma niewiele wspolnego z prrawda
taka moja teoria, a na powaznie to kazde pismo itp zleca zakladanie 4 zimowek, a jezeli 2 to na koła napedowe |
ja pojezdzilem troche i fwd i rwd w najrozniejszych warunkach i powiem jedno, duzo latwiej wyprowadzic samochod z poslizgu tylnej osi jak przedniej, i nikt mnie nie przekona to zakladania gorszych opon na przod, jesli juz zmieniamy opony tylko na jednej osi, to przod zawsze ma byc lepszy, niezaleznie od napedu, niedowiarkow zapraszam w zimie na jakis wiekszy placyk do testowania, wtedy sami sie przekonaja |
Ostatnio zmieniony przez SzerszeN |21 Paź 2004|, 2004 14:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |