|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v |
Autor |
Wiadomość |
Enzo
Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 15:21
|
|
|
gt500 napisał/a: | ... Jedne ori maja ponad 400 tyś przebiegu, zawsze z założoną pokrywą.
Dla mnie przechodzenie na jedną cewkę to strzał w kolano, 4 długie kable które nawet boscha ngk wytzymują dosłownie chwile... |
No, ale szukam tych ori po internetach i znaleźć nie mogę
Ale jak dam kable z miedzianą linką, to chyba wytrzymają dłużej
gt500 napisał/a: | Jak już na coś przerabiać to na 4 fajkocewki z ecobosta |
W sumie patrzyłem na te fajkocewki i teraz się zastanawiam co będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem, skoro i tak co 3 lata wymieniam jak już pisałem wyżej cewkę minimum jedną i kable, bo dostają przebicia. Te fajkocewki chyba nie muszą być dokładnie dobrane do pojemności ? Taka od fiesty MK7 1.6 chyba będzie dobra ? |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 15:56
|
|
|
I jak chcesz cztery cewki w scorpio podpiąć do czego ? Jak jest stworzony na dwie no chyba że kompa wymienisz razem z cewkami |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 18:43
|
|
|
DANEK1403 napisał/a: | I jak chcesz cztery cewki w scorpio podpiąć do czego ? Jak jest stworzony na dwie no chyba że kompa wymienisz razem z cewkami |
Da się podpiąć bez problemu.
Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają |
|
|
|
|
Enzo
Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 10:34
|
|
|
Jankes napisał/a: | Da się podpiąć bez problemu.
Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają |
Siema Jankes, a nie wiesz jak z żywotnością tych cewek ? I lepiej oryginał, czy jakiś nowy zamiennik np JANMORA ?
[ Dodano: |25 Kwi 2019|, 2019 10:38 ]
P.S. Jankes czyli rozumiem, że wpinam się w te przewody oryginalne do cewek i i muzyka gra. A jeszcze jedno pytanie jak ich używałeś, to czy mocowałeś je w jakiś sposób, czy samo nałożenie jest ciasnym połączeniem i to wystarcza ? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 11:59
|
|
|
Enzo napisał/a: | np JANMORA | byle nie JANMOR, jak już to jakieś BERU ewentualnie DENSO, NGK. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 19:15
|
|
|
Struna napisał/a: | Enzo napisał/a: | np JANMORA | byle nie JANMOR, jak już to jakieś BERU ewentualnie DENSO, NGK. |
Struna powiem Ci tak w przypadku kabli ta linia proline z 3 letnią gwarą ja jestem mega zadowolony, mam to w focusie kaczce galaxie, kaczka już 4 rok śmiga, focus 2 galax pół.
Wsadziłem to jeszcze do kilku aut i śmiga.
Cewki nie wiem może faktycznie szajs tyle że o cewkach ngk nic dobrego też nie powiem.
A beru to wogóle zleciało na psy totalnie
Albo ja pechowo trafiałem i znajomy w st220 też przerobił nówki beru i ngh w 2500 km ...
Więc patrząc nawet na kable ngk i beru oraz cewke ngk to stwierdzam że jeden chińczyk to klepie...
Denso wszędzie mam świece i miód malina.
Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.
Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 20:44
|
|
|
Enzo napisał/a: | Jankes napisał/a: | Da się podpiąć bez problemu.
Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają |
Siema Jankes, a nie wiesz jak z żywotnością tych cewek ? I lepiej oryginał, czy jakiś nowy zamiennik np JANMORA ?
[ Dodano: |25 Kwi 2019|, 2019 10:38 ]
P.S. Jankes czyli rozumiem, że wpinam się w te przewody oryginalne do cewek i i muzyka gra. A jeszcze jedno pytanie jak ich używałeś, to czy mocowałeś je w jakiś sposób, czy samo nałożenie jest ciasnym połączeniem i to wystarcza ? |
Elektryczna strona to dość prosta sprawa, mocowanie, hymm mocowałem do pokrywy, a dla mnie oryginał bo o zamiennikach się nie wypowiem |
|
|
|
|
Enzo
Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 22:24
|
|
|
gt500 napisał/a: | Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał. |
gt500 a możesz to jakoś rozwinąć, bo ja dalej jestem w fazie rozważań co robić, więc może Twoje rozwiązanie będzie lepsze. Tylko czy w tej cewce oryginalnej od scorpio nie ma nawiniętych dwóch cewek pod tym plastikiem, bo jak tak, to i tak są zasilane jednym kablem.
gt500 napisał/a: | Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki. |
A z tym modułem, to rozumiem że to jakiś moduł zapłonowy i od jakiego to modelu renault i z jakim silnikiem ?
Jankes napisał/a: | Elektryczna strona to dość prosta sprawa, mocowanie, hymm mocowałem do pokrywy, a dla mnie oryginał bo o zamiennikach się nie wypowiem |
Dzięki za wskazówki do podłączenia i jutro bym już działał, ale gt500 mi trochę w głowie namieszał heheheh I sam się zastanawiam, który z tych sposobów lepszy |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 22:56
|
|
|
samo fizyczne podłączenie to jest pikuś. No jedynie że tak jak danek woli czepiać się na sb i kozaczyć a potem w praniu wychodzi wiedza podstawowa....
Nie jestem specem w tym temacie ale mondek był niedawno na tapecie mk3 lift v6, zresztą Jankesa pytałem o kompa do tego, uwaliła się końcówka mocy na wyjściu cewki.
Właśnie specu od kompów przytoczył temat cewek przerabiania itp itd. bo samo sterowanie i zmiana 2 cewek na 4 to żąden problem co jankes pisał, tylko nie wiem czy tak dowolnie mozna pakować co się chce i jak się chce. Bo niektóre kompy mają srogie radiatory w środku więc coś tam się grzeje. Cewki też mają róznego powera. Dwa to że po odpaleniu chodzi to też nie znaczy że za 10 tyś się nie ujara komp .
Tutaj ktoś mądrzejszy w temacie by się zdał jak ilośc cewek i jakie cewki wpływają na sterowanie. |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 08:12
|
|
|
gt500 napisał/a: | Jedno co mam tylko wątpliwości, jak sprawa kompa i 2 cewek, pod względem mocy, czy nie zjara się komp? bo jak dowalimy na tym samym kablu gdzie byłą jedna cewka , dwie takie cewki o kopnięciu jak tamta jedna to nie wiem czy zaraz komp nie będzie skwierczał.
Ja podłączałem przez moduł z renault, gdzie jeden pin to był 1i4 cyl a drugi to 2i3 potem wyjścia na cewki. |
ale w scorpio sa 2 cewki i każda działa równolegle na dwa cylindry. Jak przerobisz na np. Escortową to jest dokładnie tak samo z tym, że masz jedną 3 pinową wtyczkę. Nic tam bardziej obciążone nie będzie. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 08:36
|
|
|
Macie jakieś dziwne porównania do znacznie nowszej technologii produkcji komputerów.
Czy robicie 2 w 1 czy 2 w 4 w tym złomie to będzie działalo. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 12:41
|
|
|
gt500 napisał/a: | w przypadku kabli ta linia proline z 3 letnią gwarą ja jestem mega zadowolony |
coś mi się też o tą linię proline obiło o uszy, że te są ok - ale te "zwykłe" niebieskie to porażka była. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Enzo
Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 14:08
|
|
|
Jankes napisał/a: | Z focusa MK2 bardzo fajnie siadają |
Jankes czy to są te cewki co w załączniku ? |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 19:51
|
|
|
Tak |
|
|
|
|
Enzo
Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |27 Kwi 2019|, 2019 10:17
|
|
|
Jankes, a przerabiales je w jakis sposob, bo wydaje mi sie, ze ta fajka jak za krotka przez to, ze cewka sie opiera sie chyba z tego co pamietam jak ja wlozylem na pokrywie zaworow. Opilowywales ja jakos, czy cos w tym stylu ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |