Słabe ogrzewanie w MKIII |
Autor |
Wiadomość |
Blind29
Auto: '03, A4 Avant b6, 1.8t +LPG
Dołączył: 08 Maj 2011 Skąd: DŚ
|
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 22:58 Słabe ogrzewanie w MKIII
|
|
|
Hej!
Od jakiegoś czasu mam problem z ogrzewaniem w swoim Scorpio. Ogrzewanie działa słabo, przy ustawieniu HI leci lekko ciepłe powietrze (kiedyś w aucie była sauna przy takim ustawieniu). Termostat wygląda na ok, temperatura silnika książkowa. Nagrzewnica dzisiaj została wymieniona na nową (poprzednia przeciekała) - jednak nic to nie pomogło. I tu skończyły się już moje pomysły Pomożecie?
Dodam, że w maju 2016 założyłem instalację gazową. Czy to może mieć jakieś znaczenie?
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 06:47
|
|
|
Moze reset klimatronika na poczatek. |
|
|
|
|
Blind29
Auto: '03, A4 Avant b6, 1.8t +LPG
Dołączył: 08 Maj 2011 Skąd: DŚ
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 15:20
|
|
|
Zrobiłem reset ale też nie pomogło |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 15:25
|
|
|
taka sytuacja jest od montazu LPG? czy była wczesniej? |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:22
|
|
|
trzeba sprawdzic temperature wezy na wejsciu i wyjsciu z nagrzewnicy albo samej nagrzewnicy, bo moze klapy sie pozacinaly. |
|
|
|
|
Gucław
Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017 Skąd: Opole
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:31
|
|
|
parownik równolegle i pewnie wszystko przez niego leci a nie nagrzewnicę . |
|
|
|
|
Blind29
Auto: '03, A4 Avant b6, 1.8t +LPG
Dołączył: 08 Maj 2011 Skąd: DŚ
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:35
|
|
|
Tak, gaz założony był w maju 2016 i jak przyszły pierwsze mrozy to odczułem, że słabo grzeje. Wcześniej było wszystko ok. Przedwczoraj oddałem auto do elektryka aby sprawdził, czy coś nie szwankuje. Doprowadził panel do porządku i wymienił nagrzewnicę, jednak wciąż to nie jest to co było właśnie przed montażem LPG |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:39
|
|
|
no to obstawiam jak Gucław |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Blind29
Auto: '03, A4 Avant b6, 1.8t +LPG
Dołączył: 08 Maj 2011 Skąd: DŚ
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:53
|
|
|
Parownik równolegle ale do czego? Nie znam się dokładnie na tym, ale wygląda to tak:
https://naforum.zapodaj.net/d62f8f8bd8ed.jpg.html
Instalację mam na gwarancji także jakby co to pojadę i powiem, żeby poprawili |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 19:08
|
|
|
Tylko oni wiedzą gdzie to wpieli i jak |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 19:35
|
|
|
Nie znam wężologii deohaca, a ze zdjęcia nic nie wynika. Ale szeregowo masz jak z pompy wodnej wąż idzie do parownika a później z parownika do nagrzewnicy następnie z nagrzewnicy z powrotem do silnika. Albo odwrotnie: najpierw nagrzewnica, później parownik.
Układ równoległy jest jak wąż z pompy idzie do trójnika, gdzie rozgałęzia się na parownik i nagrzewnicę, za nimi trójnikiem łączą się obydwa obiegi i jednym wężem wracają do silnika. To wpięcie równoległe bywa zawodne, bo zwykle nagrzewnica stawia cieczy większy opór i większość boryga czy czegoś tam woli sobie płynąć przez parownik z dużymi dziurami na przelocie - nie dogrzewając nagrzewnicy. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
mario d
Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2015 Skąd: wojkowice
|
Wysłany: |30 Gru 2017|, 2017 23:08
|
|
|
U mnie grzało słabo po wymianie pompy wody jest ok |
_________________ Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r. |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |1 Sty 2018|, 2018 15:09
|
|
|
jak Aro napisał. JAk masz równolegle, to możesz nie dostawać wody na nagrzewnicę, a na pewno jest jej mniej. Jak masz szeregowo, tu musisz wziąść trzy sprawy pod uwagę:
1. jeśli najpierw nagrzenica, a potem gaz, to masz dibre ogrzewanie, ale zimą może zabraknąć ciepłą na gaz lub też później się będzie załączał.
2. jeśli najpierw nasz gaz, a potem nagrzewnicę, to na nagrzewnicę idzie chłodniejsza ciecz, więc ogrzewanie gorsze.
3. masz mały reduktor i masz przez to mniejszy przepływ cieczy, co powoduje, że mniej ciczy idzie na nagrzewnicę (jak w równległym, ale wtedy reduktor ma duży przepływ).
Pozostaje pompa oraz termostat - nawet nieco niższa temp. na silniku daje dużo mniejszą wydajność nagdzewnicy.
Kwestię klap już mówili, nie zakładam, że nagrzewnica kiepska.
A i jeszcze jedno. Kolejność podłączenia węży do nagrzewnicy jest ważna. kiedyś to przerabiałem na pewno przy MK1, i chyba przy MK2 lub MK3. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
|