przyduszanie / wypadanie zapłonu? |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 07:58
|
|
|
Grześ napisał/a: | trzypion napisał/a: | Nie masz w MK1 MAF |
Nieprawda. Silniki 2,9 bez kata miały MAFy dwa klapkowe. A Julek dał to co trzeba, czyli czujnik ciśnienia absolutnego, czyli MAP (jak Pressure). Najlepszy dowód, że działa ...
|
EKHM... klapki to nie MAF (Mass AirFlow, Czujnik masowy powietrza), to czujnik natężenia strumienia, ale nie masowy.
Czujnik ciśnienia absolutnego to AAP (Atmospheric Absolute Pressure), aczkolwiek róznica między MAP a AAF jest w nazwie głównie.
A swoją drogą to chyba od razu sugerowałem, że MAP lezy
Grześ napisał/a: | I jeszcze jedno. Sondę można sobie łatwo przetestować np. zapalniczką. |
I kuchenką gazową |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 08:56
|
|
|
trzypion napisał/a: | EKHM... klapki to nie MAF (Mass AirFlow, Czujnik masowy powietrza), to czujnik natężenia strumienia, ale nie masowy. |
Ale też masę mierzy ... bo jak powietrze bardziej rozrzeczone, to mniej wychyby, w próżni to już nic a nic !
trzypion napisał/a: | AAP (Atmospheric Absolute Pressure) |
Ambient Air Pressure ??? Bo Manifold Air Pressure to też mierzy absolutne ... Nieważne, ważne że działa. A te nazwy też czasem pokopane ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 12:30
|
|
|
akurat 12 v to ma mapa i nie ma
to znaczy jest ale jakby go nie było |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 12:57
|
|
|
U mnie podczas awarii MAPa nie dało się auta używać, więc EEC IV raczej go używa |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 22:03
|
|
|
U mnie to samo. Znaczy, na gazie jeszcze jako-tako jechał, na benie kompletnie nie chciał. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Lip 2016|, 2016 07:36
|
|
|
trzypion napisał/a: | U mnie to samo. Znaczy, na gazie jeszcze jako-tako jechał, na benie kompletnie nie chciał. |
Czasami pomaga wyjęcie wtyczki - wtedy ECU może próbować w trybie awaryjnym coś zrobić. Jak wypięcie MAFa w Cossie - jedzie, ale marnie i szarpie ASB. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 07:12
|
|
|
każdy normalny map działa na zasadzie im więcej podciśnienia tym jego wskazania większe
a w przypadku 12v działy praktycznie abo nie ma albo jest
to znaczy chyba 3,5 v daje na stałe jak mi świta
To co to za map ? |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 07:16
|
|
|
Wypięcie MAPa, faktycznie może pomóc w dojechaniu do domu w razie awarii, |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 10:56
|
|
|
Grześ napisał/a: | grzałki biorą 1/3 mocy | eec4 być może się nie połapie, ale oporność ( a więc i moc ) grzałek to też istotny parametr. Spotkałem się z przypadkiem, gdzie źle dobrana sonda ( inna moc grzałki ) powodowała spore problemy.
[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 10:57 ]
pepi napisał/a: | a w przypadku 12v działy praktycznie abo nie ma albo jest
to znaczy chyba 3,5 v daje na stałe jak mi świta | no nie - bo to nie jest map-sensor napięciowy, tylko częstotliwościowy. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
flisbudwb
Alter ego - KubusWariat
Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: |3 Gru 2016|, 2016 16:08
|
|
|
Julek i jak, znalazłeś rozwiązanie problemu? |
|
|
|
|
|