94' dohc a4ld brak 4 biegu |
Autor |
Wiadomość |
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 16:15
|
|
|
skrzynia po 95 roku CIę nie interesuje .
Wstępnie pod auto i obejrzeć kable lecące koło skrzyni biegów . Wypnij wtyczkę ze skrzyni . Jedna jest do siłownika Kick-Down z boku skrzyni , druga od elektrozaworów . Włącz zapłon i sprawdź czy masz na jednym pinie +12V . Potem pozostaje pomiar elektrozaworów ewentualnie wyzwolenie ich z jakiegoś źródła 12V i posłuchać czy cykają .
To w końcu masz 12V czy te 5.0 ? |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
ronald
Auto: Ford Scorpio MK2 '93 2.08V
Dołączył: 12 Lut 2015 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 16:24
|
|
|
OK, jade na urlop, wracam w poniedziałek i zrobię jak mówisz.
Mam 2 Scorpio. Jeden 2.0, drugi 2.9. Ten 2.9 miał mieć 5.0, ale relacje ze znajomym, z którym miałem to zrobić, pozostają lekko mówiąc słabe... |
_________________ SWAP z 2.9 V6 na 5.0 V8 od W220. Po co? By pokazać wszystkim niedowiarokom, że można! |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 16:27
|
|
|
Jeszcze ewentualnie odczyt błędów z kompa znaczy wymruganie ich . czasem coś podpowie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 17:25
|
|
|
po sie tak rozpisujesz niepotrzebnie
EZ masz w skrzyni,widac je po zdjeciu miski ze skrzyni,sa z boku płyty sterujacej
4 biegu nie bedzie jak jest niesprawny EZ lockup
masz skrzynie A4LD
i nie sluchaj takich podpowiedzi jak na koncu zacytowałes,zmieniac olej regularnie i jezdzic
twoj dlugo stał,praktycznie nie jezdzil,obstawiam wlasnie zastane EZ |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 17:26
|
|
|
No fajnie, poznajdowałeś. A teraz pytanie jaki to samochód, czy komp oryginalny i czy idzie sterowanie do skrzyni z niego (dokładniej - czy dochodzi polecenie właczenia lockupa). Możesz miec zastany elektrozawór albo niedochodzące sterowanie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
ronald
Auto: Ford Scorpio MK2 '93 2.08V
Dołączył: 12 Lut 2015 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 18:04
|
|
|
Dziękuję Panowie, wracam z urlopu i działam! |
_________________ SWAP z 2.9 V6 na 5.0 V8 od W220. Po co? By pokazać wszystkim niedowiarokom, że można! |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 20:12
|
|
|
Trzeba odpalac czworke z przycisku, co za problem, malo to razy dwojki tak jezdzily |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 20:29
|
|
|
ronald napisał/a: | No i naturalnie na przegrzanie (witajcie posiadacze LPG i ATOMATU) | tu nie o taką zależność chodzi... |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 21:04
|
|
|
Jankes napisał/a: | Trzeba odpalac czworke z przycisku, co za problem, malo to razy dwojki tak jezdzily |
Jak zaklejony/uwalony elektrozawór, to nie pomoże. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 21:43
|
|
|
No tak, ale nie sadze zeby ez padł, raczej kable. |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 22:31
|
|
|
nie musi paść,wystarczy,ze jest chwilowo nieruchawy,bo stał cholernie dlugo samochód,
a kabelki skrzyni to swoją drogą |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 22:31
|
|
|
Po staniu? Mógł polcieć. Kat opisuje niedawny przypadek klubowego kolegi. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 22:35
|
|
|
tam EZ sie rozruszal i zaczał cykac |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |13 Wrz 2016|, 2016 00:10
|
|
|
Impulsator sprawny ?
[ Dodano: |13 Wrz 2016|, 2016 00:24 ]
Cytat: | "zastane elektrozawory pewnie masz" - jak to sprawdzić? Jak naprawić? |
Na początek wymień olej i filtr
Następnie wyprowadź te trzy kabelki ze sterowania skrzyni do kabiny i sprawdź czy w czasie jazdy elektrozawory są włączane
Jeden z tych kabelków to CHYBA zasilanie , dwa pozostałe to sterowanie elektrozaworów
Podłącz jakieś diody na 12V i w czasie jazdy będziesz wiedział co się z nimi dzieje
Przyczynę braku czwórki łatwo będzie sprecyzować |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Letacl
Auto: '95 2.0 ASB sedan +LPG
Wiek: 37 Dołączył: 05 Cze 2017 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |17 Paź 2017|, 2017 09:13
|
|
|
Podepnę się do tematu [chyba najbardziej odpowiada mojemu problemowi]
Witam, mam podobny problem.
/Scorpio mk2 95' A4ld(e?) około 210k przebiegu./
krótka historia: było pięknie, ładnie i nagle na autostradzie zaczął robić "kota, kangura, itp" i max 140 km/h.
Jak narazie ogarnąłem przyczynę odcinki mocy przy wysokich obrotach [wymieniony maf, cala przepustnica wraz z czujkami, poizolowane okablowanie do czujek od dolotów i filtr powietrza].
Wymieniłem z kumplem olej od skrzyni [oszukali na serwisie i w ogóle się nie dotknęli tematu, zupełnie nic nie zrobili co mieli] taka breja że aż się pieniła. Biegi elegancko się zmieniają, wsteczny działa bardzo dobrze,
kick down nie działa, lock-on jest, funkcja overdrive off jak i inne tryby skrzyni działają, ale brak chyba 4 biegu ponieważ dalej mam max 140 km/h. Test "siłowy" skrzynia przeszła bez problemu [palenie gumy na 2 biegu ]
już raz podniosłem samochód w poszukiwaniu elektromagnesu, ale go nie było. Na brytyjskim forum doczytałem że raczej posiadam full elektryczną skrzynię która ogarnia kick-down poprzez TPS. Dla lepszego zrozumienia posiadam przepustnice z dwoma dolotami w silniku 2 litrowym wersja samochodu jak najbardziej najuboższa [brak klimy, na klasterze moge jedynie zerowac licznik i wejsc w diagnostyke pokladowa].
Pytanko czy vss moze byc w tym przypadku problemem, musze podniesc samochód żeby sprawdzić czy idzie do niego napięcie czy gdzieś pod maską znajdę kabelki?
Z tego co już wyczytałem to sterownik w połowie chyba mi działa, nie wiem doradźcie proszę |
|
|
|
|
|