Trzypion - Zdzisław - Mk3 kombi, '97, 2.3 + LPG ASB |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |30 Lip 2016|, 2016 09:31
|
|
|
Gufer, to było w lesie Swoją drogą objechanie skorupą zakopanego Land Rovera sprawiło mi wiele radości |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |30 Lip 2016|, 2016 12:48
|
|
|
Wymieniłem śruby przy flanszy wały na dyfrze (jakis kazio wstawił dwie pary różnych, sa teraz identyczne), wymieniłem silentbloki stabilizatora przedniego na poli i wymieniłem chłodnicę na nówkę.
Ładny widok
|
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
mario d
Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2015 Skąd: wojkowice
|
Wysłany: |30 Lip 2016|, 2016 12:54
|
|
|
trza było ta blache od wentylatorow pomalować ,było by jeszcze ladniej |
_________________ Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |30 Lip 2016|, 2016 13:12
|
|
|
Jest pomalowana. A dokładniej - najpierw szczota obrotowa, potem brunox, na koniec lakier. A że się jeździ po dziurach, to przybrudzona |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
mario d
Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2015 Skąd: wojkowice
|
Wysłany: |30 Lip 2016|, 2016 13:15
|
|
|
w sumie masz racje, bo moja tez pomalowana i już cala zakurzona |
_________________ Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |31 Lip 2016|, 2016 11:14
|
|
|
Zdzisław wczoraj robił za holownik zdechłego focusa. A potem strzelił focha - najpierw nie chciał odpalić, dopiero drugie kręcenie pomogło, za to po włączeniu zapłonu zamrugał wszystkimi lampkami przy lewarku ASB, zgasił je i tyle. Jechał normalnie. Jak pod chatą zgasiłem go, polazłem po lapka i wróciłem na dół, to po włączeniu zapłonu już zachowywał sie normalnie, a forscan nie pokazał nic interesującego.
Ciekawostka |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |31 Lip 2016|, 2016 18:37
|
|
|
trzypion napisał/a: | Ciekawostka | jak to Scorpio, żyje swoim życiem, tajemniczo |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |2 Sie 2016|, 2016 22:38
|
|
|
Zdzisław dostał dziś komplet nowych kluczyków. Czyli mam teraz czerwony i dwa zwykłe (i chwilowo jeszcze stary do drzwi, bo wkładek nie wymieniłem). |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 15:23
|
|
|
Po przeleceniu tych 2500km wyszło:
1. Nadal się bydlę przegrzewa, coś mi termostatem pachnie (nie otwiera się do końca?). Efekt jest taki, że jeśli się właczy klime i nie jedzie minimum 90km/h, to temperatura rośnie aż do końca białego, a dalej nie wiem, bo nie będe ryzykował - wtedy wyłaczam klimę Zjawosko nie zachodzi kiedy temperatura otoczenia jest poniżej tych 22 stopni.
2. Przy ruszaniu coś stuka z tyłu. Powiedziałbym, że przegub któryś, gdyby nie to, że stuki są 'suche', czyli takie krótkie i dźwięczne, a nie głuche, jak zazwyczaj. Ciekawe co to. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 16:21
|
|
|
I dlatego lepsze są nowsze mniej zużyte auta |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 16:54
|
|
|
WieSiu napisał/a: | I dlatego lepsze są nowsze mniej zużyte auta | Czyżbyś właśnie polubił DSa? |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
k_maro01
Auto: '97 2.3 MSB sedan +LPG
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2009 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 16:56
|
|
|
Stuki przy ruszaniu, to może być piasta albo po prostu zaślepka piasty wypadła i stuka co obrót koła. W najgorszym razie dyfer. Albo może lożyskonpodpory wału się rozsypało. Co do przegrzewania, może kolektor jest pęknięty i nie trzyma ciśnienia albo albo któreś gniazdo z sekcji wody puścilo. Później to już tylko głowica może być pęknięta lub uszczelka. Płynu nie ubywa? Sprawdź węże i chlodnicę. Nagrzewnica byla wymieniana? |
_________________ Smoke tires not drugS ;] |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 21:21
|
|
|
jaroz napisał/a: | WieSiu napisał/a: | I dlatego lepsze są nowsze mniej zużyte auta | Czyżbyś właśnie polubił DSa? |
DS mi się podoba, nie mam nic do niego. Po prostu miałem ostatnio sporo awarii wynikających ze starości auta i niestety wszystkiego w starym przewidzec sie nie da,a wymienić wszystkiego też się nie da tak łatwo aby była jako taka pewność, tyle że nowe części też nie zawsze są dobrek jakości i zawodzą
Przez to nie pojechałem na wakacje dużym autem tylko musiałem skorzystać z malutkiej Fiesty 10 letniej której się nie obawiam o awarię bo zuzyta nie jest bo tylko 70000km przebiegu a wysztykie części oryginalne wyłącznie z nowymi.
Ale nie chce robić to offtopica. Swoje zdanie wypowiedzialem. To auto jest stare i nic dziwnego że na takich trasach się coś może sypać.
Wyjedzie trzypion do CH to się kupi w końcu nowe |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 00:01
|
|
|
k_maro01 napisał/a: | Stuki przy ruszaniu, to może być piasta albo po prostu zaślepka piasty wypadła i stuka co obrót koła. W najgorszym razie dyfer. Albo może lożyskonpodpory wału
się rozsypało.
|
Tylko pod obciążeniem i tylko przy małej prędkości, wał robiony i to nie ta częstotliwość. Może przegub po prostu.
k_maro01 napisał/a: | Co do przegrzewania, może kolektor jest pęknięty i nie trzyma ciśnienia albo albo któreś gniazdo z sekcji wody puścilo. Później to już tylko głowica może być pęknięta lub uszczelka. Płynu nie ubywa? Sprawdź węże i chlodnicę. Nagrzewnica byla wymieniana? |
Płynu nie ubywa, kolektor ma wodną część alu, chłodnica i nagrzewnica nowe. Pompa wody też. Stawiam na termostat, bo wygląda na to, że się bydle nie otwiera całkowicie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 00:18
|
|
|
NIe ma co narzekać na stare auta. Trzeba rozsądnie podchodzić do tematu i jeździć takimi autami na dystanse, które są pewne. Nie jeden "stary" wieloryb z tego forum zrobił kilka tyś. km za wakacjach więc nie demonizuj WieSiu. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
|