2.3 LPG '96 Nie odpala po wymianie głowicy. Komputer? |
Autor |
Wiadomość |
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 21:59
|
|
|
gt500 napisał/a: |
Gaiger napisał/a:
screwdriver, reset kompa i adaptacja wolnych obrotów do zrobienia.
Ja już zaobserwowałem że jak wszystko jest ok to chodzi okej, reset kompa już na nic nie pomaga.
|
Sam reset nic nie da.
Trzeba zrobić adaptacje żeby ecu nauczył się wolnych obrotów. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |19 Lip 2016|, 2016 15:29
|
|
|
Gaiger napisał/a: | gt500 napisał/a: |
Gaiger napisał/a:
screwdriver, reset kompa i adaptacja wolnych obrotów do zrobienia.
Ja już zaobserwowałem że jak wszystko jest ok to chodzi okej, reset kompa już na nic nie pomaga.
|
Sam reset nic nie da.
Trzeba zrobić adaptacje żeby ecu nauczył się wolnych obrotów. |
Proszę rozwiń na czym ma polegać ta adaptacja w EEC V oprócz tego że wystarczy jechać i sobie adaptację zrobi. |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Lip 2016|, 2016 22:47
|
|
|
Zgodnie z TIS'em adaptacja wygląda tak:
1. Odpalamy silnik bez dotykania pedału gazu.
2. Włączamy klimę, światła, nawiew na maxa, grzanie szyb, foteli i co tam tylko mamy z odbiorników prądu.
3. Jeżeli to automat to zapinamy D.
4. Dajemy mu tak popracować 3-5 minut.
5. Wyłączamy kolejno wszystkie odbiorniki.
6. Gasimy silnik.
Jeżeli mamy wszystko sprawne silnik odpali i utrzyma obroty bez problemu.
Jeśli będzie gasł to na 99% mamy z czymś problem. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 09:01
|
|
|
To jak już to jest adaptacja komputera do wolnych obrotów maks co można tak to okreslić. Chociaż jak odpale auto zaraz po podłączeniu i będe wciskał gaz zgaszę odpalę zgaszę odpalę i tak trzyma obroty
A do stworzenia mapy adaptacji to jeszcze brakuje jeszcze jakieś 99 % danych po tym co podałeś.
A nawet jak tak nie zrobisz jak piszesz, a zrobisz to po x km i na zimnym odpalisz i dasz mu na maxa obciązenie to komp w ciągu kilku chwil sobie naniesie poprawki
Jak jest wszystko sprawne to będzie działać bez względu na tą adaptację wolnych obrotów. |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 09:12
|
|
|
gt500 napisał/a: | Jak jest wszystko sprawne to będzie działać bez względu na tą adaptację wolnych obrotów. |
i wymiana czujnikow na inne sprawne tez nie wymaga adaptacji (to moje obserwacje). |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 09:14
|
|
|
Nie tyle nei wymaga, co EEC (i IV, i V) adaptuje się cały czas na bieżąco. Procedura adaptacji po powaznych zmianach pozwala na to, aby komp na szybko się naumiał na tyle, aby silnik nie gasł. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 10:02
|
|
|
trzypion napisał/a: | adaptuje się cały czas na bieżąco |
Zgadza się, ale .. skądś musi mieć informację o aktualnym obciążeniu silnika. I to jest albo MAF, albo MAP + obroty , albo TPS + obroty. Jak nie ma ani MAPa ani TPS, to nie ma źródła informacji i może nie odpalić. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 10:12
|
|
|
gt500, to jest procedura nauki wolnych obrotów, uczymy ECU jakie może być maksymalne obciążenie silnika na wolnych obrotach i jaki jest zakres regulacji ZBJ'ta.
Załącza się to tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika po resecie (odpięciu zasilania).
Natomiast mapy wtrysku paliwa i zapłonu ECU koryguje cały czas na bieżąco.
gt500 napisał/a: | Jak jest wszystko sprawne to będzie działać bez względu na tą adaptację wolnych obrotów. |
Nie zgodzę się, miałem już przypadki, że bez zrobienia poprawnej adaptacji silnik gasł co chwilę. Po resecie i adaptacji jak ręką odjął. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 10:33
|
|
|
A Ty Trzypion do paczkomatu po części zasuwaj i Skorupę naprawiaj !!! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 10:35
|
|
|
Jakby co, to tutaj coś pisałem http://ford-scorpio.pl/fo...light=adaptacja |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 11:23
|
|
|
Grześ napisał/a: | A Ty Trzypion do paczkomatu po części zasuwaj i Skorupę naprawiaj !!! |
To jak z roboty wrócę |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|