4-ka |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:29
|
|
|
EZ - ElektroZawór, element na płycie sterującej w skrzyni. Uruchamia go komp silnika poprzez zdaje się podanie masy. Bardzo możliwe, że sygnał z kompa nie dochodzi do skrzyni, więc sugestia testu sztucznie wymuszonego zapięcia biegu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
wooly
Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:29
|
|
|
ok rozumiem ze chodzi o ElektroZawór od 4 biegu. Gdzie on sie miesci ? Skad mialbym mu to sterowanie podac ? |
_________________ MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 17:39
|
|
|
Trochę Cię nie rozumem, mówisz o wiązce skrzyni że coś z nią robiłeś a pytasz skąd sterowanie.... No to właśnie w tej wiązce między innymi idzie własnie i zasilanie na elektrozawór i sterowanie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
wooly
Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 18:30
|
|
|
Nie cos robilem tylko odizolowalem,sprawdzilem i zaizolowalem spowrotem ale nie znam nazwy kazdego podzespolu z ktorym laczy sie wtyczka.. |
_________________ MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |3 Paź 2013|, 2013 23:21
|
|
|
http://c.wrzuta.pl/wi1584...a/wtyk_asb_2_ez tako się prezentuje gniazdo na skrzyni. Podajesz +12V na "+12V" i masę na pin od 4 biegu kiedy przyjdzie na to czas, czyli powyżej 70 km/h i patrzysz czy coś się zapina. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
EdekBIS
Auto: '97 2.3 ASB sedan +LPG
Dołączył: 24 Sie 2012 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 09:43
|
|
|
Struna napisał/a: | a te dwa inne samochody to też na automacie ? |
Skoda Superb na automacie i opel astra III na manualu. Na obu zuzycie spada do 0 w cyklu miejsckim - oba ropniaki.
To jak z tym jest? W scorpio to normalna sprawa, ze obroty w przedziale predkosci do 60 km/h spadaja ponizej 1750 przy puszczonej nodze z gazu i zuzycie paliwa jest znaczne?
W Słupsku nie mam gdzie sprawdzic oprogramowania na skrzyni |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 11:01
|
|
|
Scorpio też odetnie wtryski ale dopiero jeśli po odpuszczeniu gazu obroty będą jeszcze w okolicy 2 krpm, jak niżej to nie odetnie - tak ma i już. natomiast jak już odetnie to będzie trzymał odcięte gdzieś do 1250 rpm. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
EdekBIS
Auto: '97 2.3 ASB sedan +LPG
Dołączył: 24 Sie 2012 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 13:55
|
|
|
To mi kazdorazowo wraca doplyw paliwa na wtryski jak obroty spadna ponizej 1750.
Mam wiec gdziesz szukac problemu? Moze to te nowe softy zwiekszyly czas odciecia dluzej?
Moge zjezdzac nawet z duzego uchylu w dosyc szybkim tempie (bez dodawania gazu), ale jak tylko obroty zejda ponizej 1750 to doplyw paliwa wraca. Wkurza to bo samochod dosyc szybko sie stacza, a i tak pobiera sporo paliwa, ktorego w sumie moglby w tym czasie nie brac. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 13:58
|
|
|
na pewno nowszy soft w większym stopniu używa lock-up'a co w konsekwencji wpływa na mniejsze zużycie paliwa oraz mniejsze nagrzewanie się oleju, ale czy zmienia warunki cut-off - tego nie wiem.
Może u Ciebie sygnał z TPS jest za wysoki w stanie spoczynku. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:34
|
|
|
EdekBIS napisał/a: | Struna napisał/a: | a te dwa inne samochody to też na automacie ? |
Skoda Superb na automacie i opel astra III na manualu. Na obu zuzycie spada do 0 w cyklu miejsckim - oba ropniaki.
To jak z tym jest? W scorpio to normalna sprawa, ze obroty w przedziale predkosci do 60 km/h spadaja ponizej 1750 przy puszczonej nodze z gazu i zuzycie paliwa jest znaczne?
|
Scorpio przy tych autach co podałeś to archaik.
Teraz sterowania szybciej reagują na zdjęcie nogi z gazu.
Zresztą z tego swojego 2.3 to powinieneś się cieszyć bo w 2.0 8V w mk3 paliwo odcina jeśli zdejmujesz nogę gazu z powyżej 4500rpm.
|
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:37
|
|
|
nowsze mondki mk3 z silnikami 1.8 też tak do bani mają cut-off, a niby nowsze... |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
EdekBIS
Auto: '97 2.3 ASB sedan +LPG
Dołączył: 24 Sie 2012 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:39
|
|
|
Z tego co pamietam to TPS przy odpuszczonej nodze pokazuje 16,5 lub 16,9. Na luzie obroty sa 900, a gdyby TPS zaklamywal to chyba bylby wyzsze.
4500 tys. - to faktycznie kosmiczne parametry sa w 2.0 8V |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:42
|
|
|
EdekBIS napisał/a: | Z tego co pamietam to TPS przy odpuszczonej nodze pokazuje 16,5 lub 16,9. | o Volty chodzi |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:42
|
|
|
EdekBIS napisał/a: | 4500 tys. - to faktycznie kosmiczne parametry sa w 2.0 8V |
Programista pewnie był głodny jak to pisał i zjadł "/2". |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Paź 2013|, 2013 14:45
|
|
|
Reader, a patrzyłeś na odczytany status przepustnicy ? ForScan-em chyba się daje podejrzeć, może nie wchodzi na CT i stąd taki wysoki próg załączenia cut-off. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|