Podłączenie parownika |
Autor |
Wiadomość |
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Sty 2013|, 2013 07:10
|
|
|
Szron widać. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |17 Sty 2013|, 2013 07:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |17 Sty 2013|, 2013 07:51
|
|
|
trzypion napisał/a: |
fordofil napisał/a: | daje nam ok. 500l/h na wolnych obrotach. większość wody idzie na duży obieg |
Tak, przy zamkniętym termostatcie (mowa o starcie przy zimnym silniku). |
Przy zamkniętym termostacie, na duży obieg powinny iść znikome ilości.
rynio35, pytał w aspekcie BOBa, a tam obieg mały jest że tak powiem rozdwojony.
Poza tym, cytując siebie sprzed kilku lat:
"Odnośnie wpływu parownika na bilans cieplny układu, ciepło parowania LPG to średnio 0,85% ciepła spalania.
Intensywność chłodzenia zależy od chwilowego zużycia gazu przez silnik.
Ciepło potrzebne do odparowania i podgrzania LPG w reduktorze nie przekracza 3% energii odprowadzanej przez układ chłodzenia.
Ponieważ układ chłodzenia silnika projektowany jest z rezerwą mocy , te 3% nie jest praktycznie zauważalne."
Wiadomo ile ciepła idzie w układ chłodzenia w silniku spalinowym.
W swoich pojazdach zawsze wpinam parnik w pierwszej kolejności na wyjściu z głowicy a później nagrzewnica itd. i przyznam, że nigdy nie odczułem spadku intensywności ogrzewania. Ale być może mam dobre krążenie.
Jeśli coś się dzieje dziwnego, to zazwyczaj nieprawidłowości działania układu a nie powód wpięcia przed czy za nagrzewnicą. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Sty 2013|, 2013 11:16
|
|
|
Reader napisał/a: | nigdy nie odczułem spadku intensywności ogrzewania | intensywność przy sprawnym układzie nie zmienia się zauważalnie, ale szybkość z jaką auto zaczyna grzać - owszem, co jakby jest logiczne.
W sumie jak by przy -25 lub niżej robić sprinty od 60 do 240 z nogą w podłodze po kilkanaście razy, lub na dobrej autobanie jechać cały czas na max możliwości auta to wtedy by się pewnie udało nieco intensywność ogrzewania pomniejszyć, ale to też dużo zależy od reduktora, jak dobrze jest zaprojektowany w sensie wymiany cieplnej. Bo wiele reduktorów przy takich akcjach niby będzie gorąca ale gaz na wtryskach będzie miał ujemna temperaturę. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |17 Sty 2013|, 2013 11:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |17 Sty 2013|, 2013 11:57
|
|
|
znam ten autostradowy bol |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |17 Sty 2013|, 2013 12:23
|
|
|
witam
Należy zauważyć że przy instalacji lpg 2gen,pomiędzy miksery a reduktor jest wpięty aktuator,który podczas jazdy na benzynie powinien być domknięty.Wówczas żadne podciśnienie nie działa na membrany w reduktorze.
Zgodzę się z tym że przy instalacji 1gen,podczas jazdy na benzynie,na jedną membranę w reduktorze działa podciśnienie które powoduje jej ruchy,jest tak ponieważ przewód gazowy na odcinku mikser-reduktor jest częściowo otwarty(register częściowo otwarty). |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |17 Sty 2013|, 2013 12:29
|
|
|
O tym moim przypadku gdzie ~100 000km zrobiłem na reduktorze dotyczyło najprostszej instalki I gen.
Odpalany głównie z LPG.
I uważam, że te wszystkie przypadki o których tu deliberujecie były brane pod uwagę przy projektowaniu parnika. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
Ostatnio zmieniony przez Reader |17 Sty 2013|, 2013 12:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Sty 2013|, 2013 12:35
|
|
|
to jak z hamulcami, klocki i tarcze się wymienia co jakiś czas, tak samo membrany w reduktorze, czy też cały reduktor.
A tym projektowaniem parnika to różnie bywa - taki Magic3, niby fajny termicznie i ciśnieniowo a potrafi wywalić ciekły LPG do układu chłodzenia.
Skutki bywają opłakane. Tak to niby wzięli pod uwagę przy projektowaniu |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |17 Sty 2013|, 2013 12:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |17 Sty 2013|, 2013 12:41
|
|
|
Struna napisał/a: | A tym projektowaniem parnika to różnie bywa |
Ja pisałem tylko w aspekcie roztrząsania czy membranę parnika boli jak ją podciśnienie targa czy może raczej łaskocze. ;D |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Sty 2013|, 2013 12:41
|
|
|
taka jej rola i robi co do niej należy |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
rynio35
Auto: 95' 2,0 16V ,kombi, manual
Dołączył: 03 Wrz 2011 Skąd: DL- Chojnów
|
Wysłany: |9 Lut 2013|, 2013 00:01
|
|
|
witam.
tak jak obiecałem (trochę dłużej to trwało) zdam relację z mojego podłączenia parownika w szereg(silnik -nagrzewnica- parownik ..) i ... już nie było tak miło jak na początku a nawet gorzej
- po odpaleniu auta po paru minutach ok 5 autko przeszło na lpg, wskazówka temp. w połowie skali i po załączeniu ogrzewania na min. obroty i temp 26*C przez chwilkę z centralnego wylotu/kratek leciało gorące powietrze a po chwili letnie...
po przy gazówkach leciało ciepłe a po chwili letnie a nie kiedy i chłodne powietrze, czasami auto - silnik zachowywał się tak ( na postoju) jak by brakowało mu paliwa i obroty spadały prawie do zera a nawet potrafił silnik zgasnąć...
zaczęło mnie to delikatnie w..nerwiać, lecz ze względu na temp otoczenia minus parę/naście *C i braku ogrzewanego garażu(tylko pod wiatą) nic nie robiłem aż do dzisiaj.
I tak przepiąłem parownik równolegle czyli , silnik do nagrzewnicy przewód przy wejściu do nagrzewnicy tak ok 10cm przed, dałem trójnik i zasilanie na parownik ( zamontowany przy grodzi zdejmowanej przy aku)
powrót z nagrzewnicy ,trójnik poziomo do chłodniczki oleju(przy filtrze oleju) pionowy powrót z parownika ......
wreszcie w aucie zrobiło się ciepło a nawet gorąco- na HI , klimatron na 23*C i jest miło a silnik pracuje tak jak powinien
więc chyba nie wszystkie silniki , parowniki można wpiąć w szereg , a może tylko ten mój jest taki , że inaczej nie ''rabota''
ale najważniejsze że jest jak na razie OK ,
jutro jakaś trasa i dopiszę spostrzeżenia ....
pozdro |
|
|
|
|
jawasaki
Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lis 2012 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: |18 Lut 2013|, 2013 16:02
|
|
|
Ja też przetestowałem u siebie oba podłączenia i z moich obserwacji wynika że najlepiej działa to na równoległym |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |30 Kwi 2013|, 2013 11:57
|
|
|
Dobra kotlet na patelke i nowe pytania.
Jakie trójniki macie pozakładane w układzie tradycyjne 90' czy te 120' ??
I drugie, czy przy założeniu ze zakładam ten 90' puszczając nagrzewnice na wprost a parownik pod katem nie wystąpi ograniczenie dopływu płynu do parownika ?? |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |30 Kwi 2013|, 2013 12:41
|
|
|
Załóż w szereg |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 10:41
|
|
|
Mam, ale chce zobaczyć jak zmieni sie grzanie przy równoległym. W poprzednim scorku było na trójnikach i ciepluche miałem dosłownie po kilkuset metrach.W tym po przejechaniu 5km leci ledwo letnie powietrze. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |1 Maj 2013|, 2013 10:44
|
|
|
Reduktor wepnij za nagrzewnicą. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |1 Maj 2013|, 2013 10:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|