|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
parnik szereg czy rownolegle - wydzielone |
Autor |
Wiadomość |
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 15:04
|
|
|
Ja zaś zauważę, że słuchając wyłacznie tego, co 'wszyscy' mówią poznaje sie opinię przeciętnych. Dlatego warto słuchać też innych głosów i samemu decydować.
Dla przykładu wiekszośc gazowników mówi, że reduktor w obwód chłodzenia ma byc wpiety równolegle do nagrzewnicy. Na ile to mądre w przypadku Scorpio, to sam potrafisz ocenić. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 15:13
|
|
|
to jest bezpieczne, bez posiadania głębszej wiedzy o obiegu chłodziwa w danym aucie, mało tego jak dobrze wykonane to w niczym nie szkodzi, choć ja akurat mam szeregowo, co poniekąd się zemściło jednego pięknego dnia w lecie, gdy nagrzewnica drastycznie zmniejszyła przepływność i mimo upału reduktor mi w trasie zamarzał.
No ale miało to swój plus w postaci takiej iż szybko się zabrałem za wymianę nagrzewnicy, pomimo niemałej karkołomności tej operacji. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 15:21
|
|
|
To jest "bezpieczne" bo często prowadzi do zapowietrzenia reduktora lub nagrzewnicy. I jak widać rozwiązanie niepolecane przez większośc okazuje sie byc rozwiązaniem lepszym. Dlatego wlasnie warto słuchac wszystkich głosów, a nie iśc jak owca za reszta stada. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 15:28
|
|
|
trzypion napisał/a: | To jest "bezpieczne" bo często prowadzi do zapowietrzenia reduktora lub nagrzewnicy. | bzdura panie... co ma piernik do wiatraka. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 15:29
|
|
|
Ciężko zapowietrzyć zamknięty układ chłodzenia pracujący z ciśnieniem wyższym od atmosferycznego. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |7 Sty 2013|, 2013 15:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 15:33
|
|
|
jak widać "mądrzy" potrafią
tylko skąd taka "mądrość" płynie ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |7 Sty 2013|, 2013 15:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 15:41
|
|
|
Wystarczy, że pompa wody przy ochładzaniu po pracy lekko puści powietrze do środka, nie mówiąc juz, że przy V-ce pompa przed smiercią tez lubi zassać powietrze przy osi.
O tym, że przy połaczeniu równoległym w DOHC na nagrzewnicę leci za mało płynu, zeby porządnie nagrzać nie wspomnę. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 15:51
|
|
|
Przesadzasz, Trzypion, przesadzasz |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |7 Sty 2013|, 2013 15:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 15:51
|
|
|
trzypion napisał/a: | Wystarczy, że pompa wody przy ochładzaniu po pracy lekko puści powietrze do środka | co zrobi ? po raz kolejny pytam co Ty chłopie palisz, weź się podziel - też się chętnie odchamię trzypion napisał/a: | nie mówiąc juz, że przy V-ce pompa przed smiercią | sorry, ale nie rozpatrujemy patologicznych przypadków, jak pompa jest przed śmiercią to i tak zaraz wywali cały płyn, więc poniekąd Ci cały silnik "zapowietrzy" trzypion napisał/a: | O tym, że przy połaczeniu równoległym w DOHC na nagrzewnicę leci za mało płynu, żeby porządnie nagrzać nie wspomnę. | ołłł riiiliiii ? a nie sądzisz, że to w ogromnej mierze zależy od przepływu jaki ma reduktor ? nie sądzisz chyba że wszystkie reduktory mają taki sam ? a jeśli tak sądzisz to jesteś w ogromnym błędzie powodowanym nikłym doświadczeniem i prawie zerową praktyką, a na dodatek próbujesz tymi nikłymi atutami tworzyć otoczkę człowieka wiedzącego o czym mówi, przy czym po kilku wpisach widać iż bazujesz na bardzo subiektywnych, pojedynczych przypadkach, które nijak nie tworzą prawidłowości, bardziej patologię. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 16:26
|
|
|
Struna napisał/a: | trzypion napisał/a: | Wystarczy, że pompa wody przy ochładzaniu po pracy lekko puści powietrze do środka | co zrobi ? po raz kolejny pytam co Ty chłopie palisz, weź się podziel - też się chętnie odchamię
|
Które slowo sprawiło Ci trudność? Polecam http://sjp.pwn.pl - jesli dalej bedziesz miał kłopoty, zapytaj, chętnie wyjaśnię.
Struna napisał/a: |
trzypion napisał/a: | O tym, że przy połaczeniu równoległym w DOHC na nagrzewnicę leci za mało płynu, żeby porządnie nagrzać nie wspomnę. | ołłł riiiliiii ? a nie sądzisz, że to w ogromnej mierze zależy od przepływu jaki ma reduktor ?
|
Sądzę, że nie umiesz liczyć. W takim układzie albo dobrze dogrzewany jest reduktor, albo nagrzewnica.
Struna napisał/a: |
nie sądzisz chyba że wszystkie reduktory mają taki sam ? a jeśli tak sądzisz to jesteś w ogromnym błędzie powodowanym nikłym doświadczeniem i prawie zerową praktyką, a na dodatek próbujesz tymi nikłymi atutami tworzyć otoczkę człowieka wiedzącego o czym mówi, przy czym po kilku wpisach widać iż bazujesz na bardzo subiektywnych, pojedynczych przypadkach, które nijak nie tworzą prawidłowości, bardziej patologię. |
A teraz bedzie piękna ucieczka Struny
Więc sprawdzam - podaj typy reduktorów, które maja zdławiony fabrycznie przelot wody Dla ułatwienia - Żaden z Landi gas, Żaden z Landi Renzo, tak samo Tomasetto, tak samo Lovato. No to co zostaje?
I jeszcze - według Ciebie reduktor ma przepływ? To ciekawe, możesz przyblizyć? Bo według mnie, reduktor ma tylko kanał, którym przepływa płyn. Ale chętnie się dowiem o tym przepływnie, który jest cechą reduktora. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |7 Sty 2013|, 2013 16:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 16:32
|
|
|
trzypion napisał/a: | Które slowo sprawiło Ci trudność? Polecam http://sjp.pwn.pl - jesli dalej bedziesz miał kłopoty, zapytaj, chętnie wyjaśnię.
| żadne, natomiast większych banialuk dawno nie czytałem. trzypion napisał/a: | W takim układzie albo dobrze dogrzewany jest reduktor, albo nagrzewnica.
| taaa, a świstak siedzi i zawija. trzypion napisał/a: | ucieczka Struny | ? przed czym ? po co ? gdzie ? trzypion napisał/a: | podaj typy reduktorów, które maja zdławiony fabrycznie przelot wody | nie zdławiony a różny pomiędzy różnymi reduktorami, wynika to choćby z ukształtowania komory/kanału wymiennika po stronie cieczy, wynika też ze średnicy wewnętrznej króćców. trzypion napisał/a: | Ale chętnie się dowiem o tym przepływnie, który jest cechą reduktora. | to sobie rozbierz kilka różnych i wyciągnij wnioski, choć jak czytam Twoje brednie to wychodzę z założenia iż to daremny trud, bo i tak nic nie wydumasz - panie ucieczka |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 16:45
|
|
|
Może Was trochu pogodzę , weźmy np. zwykłe stare dobre Lovato - ma "takiej sobie" wielkości kanał, ale za to się bardzo dobrze odpowietrza dzięki umiejscowieniu wlotu i wylotu, natomiast "rówieśnik" np. Emme-gas ma tak delikatnie mówiąc "średnio", jeśli chodzi o wielkość i budowę komory na płyn i do tego oba króćce u dołu |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |7 Sty 2013|, 2013 16:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 16:51
|
|
|
Viku, ale to są oczywiste oczywistości, tyle że jak widać nie jest to takie proste i oczywiste dla każdego jak by się wydawało
Jak ktoś ma traume bo miał granadę z umierającą pompą co łykała powietrze przed śmiercią, albo przy ochłodzeniu w jakiś cudowny sposób zachowywała się podobnie to nie dziwne, że płodzi takie farmazony.
Z drugiej strony można to potraktować jako ciekawostkę, ale nie jako regułę i ogólne prawidłowości.
Trzeba odróżnić patologiczne przypadki od normalnych sytuacji. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |7 Sty 2013|, 2013 19:23
|
|
|
Struna napisał/a: | o w mordę - a może to jacyś bracia czy coś |
[tu był długi i sękaty komentarz ale się powstrzymałem, taki dzielny jestem ]
Z innej beczki, to mam wrażenie, że tajemnicze zapowietrzanie przez podobno nieszczelną pompę da się łatwo wytłumaczyć wywaloną uszczelk(ą/ami) głowic; w V6 przecież możesz jeździć nawet na 4 cylindrach i jest git a że układ się nieco zapowietrza? To pewnie pompa wody! |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |8 Sty 2013|, 2013 11:02
|
|
|
No prosze, jaki ładny odwrót Przed czym? Przed argumentacją.
Skoro żaden nie ma zdławinego, to traz wyjasnij, skąd weźmie sie odpowiednio duzy strunmień przepływający przez nagrzewnice, kiedy jest ona zbocznikowana reduktorem? Reduktor, jakby nie był zakręcony odpowiada c.a. 50cm prostej rurki o średnicy 15mm. Stawia to niewielki opór w porównaniu do dośc dużego jaki stawia nagrzewnica. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |