Wariator |
Autor |
Wiadomość |
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:14
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie z mojej strony odnośnie podłączenia:
podłącza się ten dodatkowy kabelek do akumulatora? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770 |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:28
|
|
|
Struna napisał/a: | może i odjąć, przecież jak wpiszesz ujemne wartości w komórki mapy to odejmie | może i tak nie sprawdzałem nawet przez myśl mi nie przeszło, zresztą wprowadzanie ujemnych wartości kłóciło by się z ideą wariatora. Wydaje mi się że informacja o podciśnieniu z MAP sensora jest bardziej wiarygodna jeśli chodzi o obciążenie silnika. Z TPSa to po części niby też informacja że jeżeli przepustnica mocniej wychylona to pewnie potrzeba większej mocy i należy bardziej przyśpieszyć zapłon. Ale może jestem w błędzie i ta cała dyskusja o wyższości podłączenia MAPa zamiast TPSa to faktycznie dyskusja nad wyższością świąt WN nad BN. |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:32
|
|
|
Kolego, jak potrzebujesz MAPa to podjedź do sklepu Acona bo oni mieli po dobrych cenach nówki:) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770 |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:33
|
|
|
gorgo napisał/a: | podłącza się ten dodatkowy kabelek do akumulatora? | jeżeli mowa o czarno-czerwonym tym od check engine to nie wiem bo w moim 92r to takich kontrolek niema i nie mam podłączonego tego przewodu.
[ Dodano: |27 Paź 2011|, 2011 19:36 ]
gorgo napisał/a: | jak potrzebujesz MAPa to podjedź do sklepu Acona bo oni mieli po dobrych cenach nówki:) | niewiem czy potrzebuje bo może te moje gdybanie o MAP ie to jakiś chory kaprys |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:42
|
|
|
darecki111 napisał/a: | wprowadzanie ujemnych wartości kłóciło by się z ideą wariatora. | bynajmniej, czy wariator znaczy "dodawacz" ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 19:50
|
|
|
no nie, ale chyba wszystkim chodzi aby zapłon był jednak przyśpieszony. Czyli dodany |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 20:10
|
|
|
Odnośnie MAP-a to tylko wtedy by się z niego korzystało gdyby stosować mapę 3D |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770 |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |27 Paź 2011|, 2011 20:13
|
|
|
Nie do mpy 3D wystarczy TPS
[ Dodano: |27 Paź 2011|, 2011 20:19 ]
Ja tak ciągle o tym MAPe bo mi się wydaje że z MAPem to by było bardziej profi. .Bo to w końcuMAP określa czy silnik jest obciążony. A TPS tylko czy i na ile otwarta jest przepustnica, poniekąd otwarcie przepustnicy też nam może sugerować że jednak silnik jest w jakimś stopniu obciążony. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |28 Paź 2011|, 2011 12:44
|
|
|
darecki111 napisał/a: | Nie do mpy 3D wystarczy TPS | no starczy, ale jak sam zauważyłeś MAP lepiej odzwierciedla warunki pracy niż TPS. darecki111 napisał/a: | chyba wszystkim chodzi aby zapłon był jednak przyśpieszony. Czyli dodany | o ile się tego używa do gazu to i owszem, ale tak naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie użyć tego jako swoistego świniaka do sterowania zapłonu w zaturbionym silniku ( co też się robi ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |28 Paź 2011|, 2011 16:19
|
|
|
Struna napisał/a: | darecki111 napisał/a:
Nie do mpy 3D wystarczy TPS
no starczy, ale jak sam zauważyłeś MAP lepiej odzwierciedla warunki pracy niż TPS. | Tak ale ja to odpowiedziałem w kontekscie odpowiedzi do tego co napisał GORGO bo tak się zapędziliśmy z tym MAP-em , że zaraz z rozmowy wyniknie że bez MAP nie da się używać map 3D. Więc dla wszystkich w programie do wariatora jest taka opcja że można używać TPS. . A jeśli chodzi o opóźnianie zapłonu do zaturbianych silników to nie wiedziałem i stąd moje zdziwienie. |
Ostatnio zmieniony przez darecki111 |28 Paź 2011|, 2011 16:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|