BLOS w DOHC - jaki parownik ? |
Autor |
Wiadomość |
maup
FST 008
Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 00:41
|
|
|
A zaś tam, zabijecie chłopaka rozważaniami.
Blos nie zdławi ani DOHCa ani żeliwiaka ani cossiego nawet.
Pod warunkiem, że parownik wydoli i gaz nadąży napływać (fi)
140 KM to po wyciągnięciu z pudła, pytanie ile teraz ale po prostu załóż blosa, wywal w kibini mater wszelakie czary do regulacji, zestrój to jak Pan Bóg przykazał i ma chodzić. Fini.
Pisałem coś o szczelności dolotu? Nie? To ma być BEZWZGLĘDNIE szczelny pomiędzy kolektorem a Blosem i w miarę szczelny dalej. |
_________________ == Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik === |
Ostatnio zmieniony przez maup |16 Paź 2011|, 2011 00:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 08:00
|
|
|
nawet blos dławi
gdzieś w necie były wykresy jak auto zachowywało się
na paliwie - mikser -blos -wtrysk lotny -wtrysk ciepły
i dla ułatwienia dodam że to było to samo auto
wyniku nie muszę pisać |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 10:35
|
|
|
dla mnie prosta sprawa
zalozylem blosa + parownik tomasetto do 140KM
auto jezdzi,jezdzi sprawnie,na gazie nie ma zadnych problemow
po prostu nie kombinowalem tylko zrobilem i mam spokoj |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |16 Paź 2011|, 2011 10:53
|
|
|
ogolnie jest z blosem tak : problemow nie ma autko smiga na LPG odrazu nawet przy duzym mrozie ,praktycznie bezobslugowa instalacja,co jakis czas slit przemyc i tyle.Co do osiagow to szalu nie ma ale nie jezdzilem autem co ma pojedynczy dolot wiec nie mam porownania ,u mnie na podwojnym dolocie troche moc poszla w lac bo bylo ok 107KM ,o momencie juz nie wspomne bo ucieklo tyle co maluch mial hehe ,ale to raczej wina zle dobranego dolotu,cos penie przekombinowalem.Ogolnie bede montowal sekwencje tyle ze z braku czasu niewiem kiedy to nastapi ,bo graty juz czekaja w garazu hehe. |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 10:07
|
|
|
Struna napisał/a: | VIK napisał/a: | DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo. | to racja, |
Aż tak źle ? Sprawdzone to ? Bo skoro DOHC z fabryczną zwężką ma 115 KM a bez niej niby 120 KM to dlaczego niby na blosie maiłby mieć 15 KM mniej ?
[ Dodano: |17 Paź 2011|, 2011 10:08 ]
grzechu913 napisał/a: | bylo ok 107KM |
Załamujesz mnie. Ze 136 KM tylko 107 ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 11:40
|
|
|
no a czego larix się spodziewasz? przeca na gazie na zwykłej instalacji mocy będzie zawsze mniej...i z takiego dohca jak 15 koni zje to jeszcze nie tak źle |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 12:05
|
|
|
Larix napisał/a: | Struna napisał/a: | VIK napisał/a: | DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo. | to racja, |
Aż tak źle ? Sprawdzone to ? Bo skoro DOHC z fabryczną zwężką ma 115 KM a bez niej niby 120 KM to dlaczego niby na blosie maiłby mieć 15 KM mniej ?
[ Dodano: |17 Paź 2011|, 2011 10:08 ]
grzechu913 napisał/a: | bylo ok 107KM |
Załamujesz mnie. Ze 136 KM tylko 107 ? |
Trudno, żeby miał więcej na najprymitywniejszym układzie dozowania paliwa, z ograniczeniem powierzchni dolotu do tego. 10% to wg mnie przyzwoity spadek mocy. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |17 Paź 2011|, 2011 12:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 13:55
|
|
|
plus sam fakt ubytku mocy związanej ze starością silnika. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 17:47
|
|
|
VIK napisał/a: | Trudno, żeby miał więcej na najprymitywniejszym układzie dozowania paliwa, z ograniczeniem powierzchni dolotu do tego. 10% to wg mnie przyzwoity spadek mocy. |
No dobra , ale ograniczenie powierzchni dolotu przy Blos-ie można chyba pominąć bo nie jest większe niż fabryczna zwężka DOHC (chyba, że się mylę) . Do tego jeżeli ustawimy mieszankę bogato (nie tak żeby zalewała ale żeby starczała do końca obrotów, parownik dajemy duży aby wyrobił, rurkę 8 mm itp ) to z czego ma wynikać ten spadek mocy bo nie rozumiem ?
[ Dodano: |17 Paź 2011|, 2011 17:47 ]
Struna napisał/a: | plus sam fakt ubytku mocy związanej ze starością silnika |
To pomijam bo rozważam czysto teoretycznie . |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 17:52
|
|
|
Larix napisał/a: | plus sam fakt ubytku mocy związanej ze starością silnika
To pomijam bo rozważam czysto teoretycznie . |
nie można tego pomijać bo to bardzo ważne...20 letni silnik na pewno nie ma takiej samej sprawności jak świeżutki z fabryki...zużycie materiału jest nieodwracalne, gorsza kompresja itp itd...nie oszukujmy się...
a dlaczego samochód na gaźniku ma mniej mocy? Dohc miał 100 koni a na wtrysku 115...wszystko ma znaczenie precyzja podawania paliwa, dawkowanie i w ogóle... |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 18:01
|
|
|
YaKuZ napisał/a: | nie można tego pomijać bo to bardzo ważne |
Wiem o tym ale rozważam czysto teoretyczny nowy silnik
YaKuZ napisał/a: | a dlaczego samochód na gaźniku ma mniej mocy? Dohc miał 100 koni a na wtrysku 115 |
Ale można zrobić na gaźniku (gaźnikach ) więcej niż 115 KM (nawet dużo więcej) a to, że DOHC miał 100 to już problem owej konstrukcji a nie tematu zasilania gaźnikowego. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 18:31
|
|
|
Larix napisał/a: | z czego ma wynikać ten spadek mocy bo nie rozumiem ? | z innego paliwa, z braku precyzji dawkownia, z dupianego zapłonu pod kątem LPG |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 20:21
|
|
|
Struna napisał/a: | z innego paliwa, z braku precyzji dawkownia, z dupianego zapłonu pod kątem LPG |
-innego paliwa (wszak na V gen można większą moc uzyskać)
-brak precyzji (WRC plują paliwem a mocy im nie brakuje)
-dupiaty zapłon - to mnie przekonuje
Ciekawostka , że jak przygazowałem na postoju 2.9 na Blosie to kręcił się na Pb do około 6000 obr/min a na LPG ciut wyżej. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Paź 2011|, 2011 22:19
|
|
|
Larix napisał/a: | -innego paliwa (wszak na V gen można większą moc uzyskać)
-brak precyzji (WRC plują paliwem a mocy im nie brakuje) | to chyba czas odświeżyć nieco lekcje z fizyki
Larix napisał/a: | jak przygazowałem na postoju 2.9 na Blosie to kręcił się na Pb do około 6000 obr/min a na LPG ciut wyżej. | a skąd na LPG klasy BLOS ma być niby odcinka ? kręcisz aż silnik przekręcisz |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |18 Paź 2011|, 2011 10:39
|
|
|
Cytat: | to chyba czas odświeżyć nieco lekcje z fizyki |
Mógłbyś sprecyzować ? Bo ja chcę poszerzyć swoją wiedzę (po to mi forum) a nie sprzeczać się
Cytat: | a skąd na LPG klasy BLOS ma być niby odcinka ? |
Rozumiem , że odcinka na Pb jest realizowana przez odcięcie wtryskiwaczy ? Jeśli tak to rozumiem. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
|