BLOS w DOHC - jaki parownik ? |
Autor |
Wiadomość |
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 10:34 BLOS w DOHC - jaki parownik ?
|
|
|
Jako, że rozważam ( na razie czysto teoretycznie) montaż Blos-a w DOHC-u , mam pytanie jaki parownik musiałby być aby nie była za mały ?
Obecny to Tomasetto 136 KM. Wystarczy ?
Jeżdżę w większości krótkie odcinki i zanim się nagrzeje to na LPG (mikser) gaśnie co chwilę, przez co połowę trasy przejeżdżam na Pb.
W 2.9 mam Blos-a i po odpaleniu nie ma możliwości aby zgasł sam.
Chyba, że da się w zwykłej instalce zrobić aby nie gasł na LPG. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
toomcat
Auto: '92 2.4 lift + LPG
Wiek: 43 Dołączył: 26 Wrz 2008 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 11:16
|
|
|
Co prawda w mam zwykły mikser w 2,0 .
Ale polecam jakiś większy , tak jak mi doradzono i jestem bardzo zadowolony.
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=32249 |
_________________ tel.792050414
Był 88' OHC+gaźnik lift B/G
są 90' 2.0 MSB lift B/G
92' 2,4 MSB lift B/G
Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko jeszcze niezrobione... |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 12:15
|
|
|
Larix napisał/a: | Obecny to Tomasetto 136 KM. Wystarczy ?
Jeżdżę w większości krótkie odcinki i zanim się nagrzeje to na LPG (mikser) gaśnie co chwilę, przez co połowę trasy przejeżdżam na Pb.
W 2.9 mam Blos-a i po odpaleniu nie ma możliwości aby zgasł sam.
Chyba, że da się w zwykłej instalce zrobić aby nie gasł na LPG. |
Ty to potrzebujesz reduktor który szybko i mocno się grzeje, ważne jest oczywiście aby układ chłodzenia w aucie pracował jak należy ( zwłaszcza termostat w tym przypadku )
Ja bym Ci Lovato proponował |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 18:21
|
|
|
Struna napisał/a: | Ty to potrzebujesz reduktor który szybko i mocno się grzeje, ważne jest oczywiście aby układ chłodzenia w aucie pracował jak należy ( zwłaszcza termostat w tym przypadku )
Ja bym Ci Lovato proponował |
Ale jakiej mocy parownik ? Szeregowo czy równolegle ?
Układ chłodzenia u mnie działa raczej OK.
Inna sprawa , że w 2.9 jest BRC AT90 + Blos i jak powiedziałem sam nie gaśnie na wolnych jeżeli już odpalę. Bez względu na to czy parownik jest zimny czy nie. Nawet przy -20 st.
I nie wiem czy to dzięki Blos-owi czy po prostu parownik lepszy ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 20:05
|
|
|
wpiąć w szereg |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 21:34
|
|
|
szereg zdecydowanie |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Vaux
FSTMember073
Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Mar 2005 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 21:40
|
|
|
Larix napisał/a: | Inna sprawa , że w 2.9 jest BRC AT90 + Blos i jak powiedziałem sam nie gaśnie na wolnych jeżeli już odpalę. Bez względu na to czy parownik jest zimny czy nie. Nawet przy -20 st. |
Jak miałem deohaca gdzie był palnik+OMVL R90/E to też do takich temperatur (-20) nie było problemu (benzyna nie działała - tylko gaz), poniżej dwudziestu czajnik wrzątku na parownik i też odpalał |
_________________ V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91 |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 22:04
|
|
|
wystarczy ten co masz,mam taki u siebie w dohcu i daje bez problemow rade |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Paź 2011|, 2011 23:22
|
|
|
wg. mnie za słaby |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 12:56
|
|
|
Obrobi, DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 19:14
|
|
|
Poprawka , parownik jest 140 KM , no i mam równolegle, czyli przerobić mam na szereg ?
Rozumiem, że pomiędzy pompą wody a nagrzewnicą ma być parownik ?
[ Dodano: |15 Paź 2011|, 2011 19:14 ]
VIK napisał/a: | DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo |
Z powodu zwężki w Blos-ie ? |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 19:16
|
|
|
tak, wywal trójniki, parownik przed lub za nagrzewnicą |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 19:30
|
|
|
Larix napisał/a: | Poprawka , parownik jest 140 KM , no i mam równolegle, czyli przerobić mam na szereg ?
Rozumiem, że pomiędzy pompą wody a nagrzewnicą ma być parownik ?
[ Dodano: |15 Paź 2011|, 2011 19:14 ]
VIK napisał/a: | DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo |
Z powodu zwężki w Blos-ie ? |
jakiej zwezki |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 23:01
|
|
|
kat napisał/a: | jakiej zwezki | blos też jest zwężką, inaczej nie miałby prawa działać, ale jego średnica na max otwarciu jest nieporównywalnie większa niż miksera dedykowanego pod dohc-a VIK napisał/a: | DOHC na BLOSie jak bedzie miał ze 105KM to wsjo. | to racja, ale bardziej chodziło o to, że parowniki większej "mocy" mają lepszy wymiennik ciepła i szybciej gaz ogrzeją, a tu kolega tez taki problem poruszył. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |15 Paź 2011|, 2011 23:12
|
|
|
Dodam po cichu, że BLOS starcza w każdym OHV 2.9, zresztą, starcza do co najmniej do ok 170KM (mam w 3.8 i jeździ ok), więc może jednak przestać brać pod rozwagę, że zdławi DOHCa... |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
Ostatnio zmieniony przez Boni |15 Paź 2011|, 2011 23:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|