Problem z LPG na ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |11 Sie 2011|, 2011 16:59 Re: Problem z LPG na ciepłym silniku
|
|
|
mati910807 napisał/a: | Dodam ze parownik jest wymieniony i mam gaz II gen na krokowcu |
Chyba nie za bardzo da się top zrobić miernikiem. Regulacja kosztowała 70 zł więc nie są to aż tak duże pieniądze. Można kombinować samemu z tym ze nie wolno wkręcać śrub na maksa ponieważ można przebić membranę - tak mnie nastraszył gaziarz po moich "regulacjach" - wkręciłem na maksa śrubę która odpowiada za wolne obroty... |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
mati910807 [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Sie 2011|, 2011 17:16
|
|
|
moja jest na silniczku krokowym ze sterownikiem
[ Dodano: |11 Sie 2011|, 2011 17:18 ]
No dobra no ale jest taki problem ze tlumik mam dziurawy a gazownik robi to przez analizator spalin |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |11 Sie 2011|, 2011 18:35
|
|
|
mati910807, jak masz na silniczku krokowym i sterownik pozwala na podpiecie kompa, to nalezy tak zrobic i za pomoca sruby na parowniku i komputera ustawic gaz pod sonde lambda (na komputerze bedzie widac jej przebieg). chyba ze masz taki jakis prosty sterownik ktory nie ma mozliwosci wpiecia kompa, to wtedy analizator lub miernikiem, bo da sie miernikiem ustawic. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
mati910807 [Usunięty]
|
Wysłany: |11 Sie 2011|, 2011 22:20
|
|
|
WieSiu, A mógłbyś powiedzieć jak to ustawic miernikiem |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |12 Sie 2011|, 2011 07:49
|
|
|
jedna koncowke miernika podlaczas pod sonde lambda, pod przewod sygnalowy, druga pod minus auta. ustawiasz na obrotach jalowych sruba na parowniku tak zeby napiecie na sondzie mniejwiecej przechodzilo przez prog 0,5V, ale zostawiasz na wartosci ponad 0,5V. potem dajesz silnik na okolo 3000 obrotow i starasz sie tak idealnie trzymac i druga sruba (na przewodzie doprowadzajacym gaz do miksera) regulujesz dokladnie w ten sam sposob co na jalowych. na koniec wracasz do jalowych i poprawiasz regulacje na parowniku. teoretycznie po tej operacji powinno byc ustawione w miare dobrze. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
mati910807 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Sie 2011|, 2011 09:26
|
|
|
a jak mam na krokowcu to tez tak ustawie miernikiem ? |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |12 Sie 2011|, 2011 09:38
|
|
|
nie, o ile sie da to podpinasz pod komputer i tam ustawianie jest duzo dokladniejsze. jak sie nie da podpiac pod komputer, to bys mial na obudowie krokowca srube regulacyjna i wtedy ustawia sie na sonde. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
mati910807 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Sie 2011|, 2011 10:04
|
|
|
Ja mam sterowanie do gazu Autronic AL-700 I krokowca mam ze sryba reg bo kupywalem nowy bo stary mi sie zwalil |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |12 Sie 2011|, 2011 13:19
|
|
|
al-700 powinien miec krokowca bez sruby regulacyjnej. Od czasu wymiany krokowca masz takie problemy ?
ten sterownik reguluje sie za pomoca komputera i krokowiec powinien w tym przypadku byc bez sruby, bo ten bez sruby potrafi dzialac w calym zakresie otwarcia i zamkniecia. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
mati910807 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Sie 2011|, 2011 15:51
|
|
|
Nie wczesniej własnie było dobrze To czyli musze sobie kupic interfejs do gazu i ustawic samemu |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |12 Sie 2011|, 2011 19:44
|
|
|
tak, bo inaczej to kompletnie nie wiesz jak zachowuje sie mieszanka. Gaz ma byc tak ustawiony zeby w kazdym zakresie obrotow sonda pokazywala raz bogata raz uboga mieszanke. Ustawiasz na parowniku tak zeby na jalowych silniczek krokowy pracowal w podobnym zakresie co pod obciazeniem, wtedy masz najlepiej ustawiony gaz jak tylko moze byc. Nie powinno wtedy przymulac i szarpac np. przy depnieciu nagle pedalu gazu. No i sciagnij sobie instrukcje chocby do bingo-m lub bingo-s i porzadnie poczytaj jak sie ustawia instalacje 2 generacji. Al-700 ustawia sie troche inaczej (inny program) ale taka lektura bardzo dobrze wprowadzi Cie do zrozumienia zasady dzialania takiej instalacji. I lepiej marnowac paliwo na nauke ustawiania niz zaplacic gazownikowi za ustawienie nie koniecznie poprawne. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
mati910807 [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Sie 2011|, 2011 22:22
|
|
|
Spoko dzieki za rade Musze sobie kupic ten interfejs i bedzie git Tez mam takie zdanie ze lepiej to samemu ustawic czlowiek chociaz cos sie nauczy
[ Dodano: |13 Sie 2011|, 2011 08:40 ]
Wracając jeszcze do tego mojego nieszczesnego gazu to na Zimnym silniku ładnie chodzi i go nie zamula tylko na rozgrzanym to sie dzieje |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |13 Sie 2011|, 2011 09:50
|
|
|
mati910807 napisał/a: | Wracając jeszcze do tego mojego nieszczesnego gazu to na Zimnym silniku ładnie chodzi i go nie zamula tylko na rozgrzanym to sie dzieje |
czasem tak się dzieje jeżeli zawór odcinający benzyne się zacina, wtedy po prostu zalewasz silnik nadmiarem paliwa. |
_________________ ~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!! |
|
|
|
|
mati910807 [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Sie 2011|, 2011 20:56
|
|
|
to jeszcze sprubuje odlaczyc pompke paliwa ale watpie zeby to bylo cos z tym zwiazane ale sprubowac mozna
[ Dodano: |14 Sie 2011|, 2011 11:01 ]
Odłaczenie pomki paliwa nic nie daje Jednak co innego dało rezultat Przytkałem dolot powietrza i sie teraz nie dławi i sie zastanawiam co to moze byc czy parownik nie wyrabia czy co Co z tym gazem jest nie tak?
[ Dodano: |14 Sie 2011|, 2011 20:01 ]
To pomoże mi ktos? |
Ostatnio zmieniony przez mati910807 |14 Sie 2011|, 2011 14:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |15 Sie 2011|, 2011 09:09
|
|
|
mati910807, wyreguluj gaz. kiedys widzialem auto co mialo prawie caly dolot zatkany i zostawiony tylko malutki otworek jak po srubie. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
|