Strzela, dusi, gaśnie BINGO M 2,4 12V6 |
Autor |
Wiadomość |
piotrf [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 21:55 Strzela, dusi, gaśnie BINGO M 2,4 12V6
|
|
|
Witam
jak w temacie - motor 2.4 12V6 + Bingo M + Emulator E6
Wszystko zaczęło się po wymianie silnika parę miesięcy temu ... (z 2.9 na 2.4) tak jak wcześniej silnik łapał 10* i jechał na lpg to zaczął pracować przy 40* od niedawna przy 60* na niskich obrotach zimny gasł, nagrzany do 90* dusił się, powyżej 1100 nie było problemów.
Zmieniłem gazownika, wymienił reduktor z lovato super (140km) na nie pamiętam co ale optycznie ze 3 razy większy. Pół dnia ustawiał i nie ustawił, mam wrócić w poniedziałek. Na tą chwilę strzelił mi jak parę sekund jechałem na 3000 i jak przygazowałem do 1500 dwa razy z rzędu, czasami się dusi (obroty spadają do 500-600 ale nie gaśnie), już mam rozerwaną pokrywę filtra Generalnie jestem podłamany
Koleś po wymianie filtra paliwa stwierdził że jest kaszana, sonda cały czas uboga i nie wiadomo dla czego strzela, obstawia lewe powietrze.
Przewody WN+cewka+palec wymienione w okolicy stycznia 2010, świece wiosną.
Jutro wymienię cewkę (leży w garażu), świece, sprawdzę dolot samostartem ... co jeszcze?
warto może dodać że mam odczucie gubienia zapłonu na niskich obrotach (bardziej na beni niż lpg) |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 22:02
|
|
|
Jak ubogo to będzie strzelał . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
piotrf [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 22:05
|
|
|
mogłem pokręcić co jest ubogie a co bogate sorry |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 22:18
|
|
|
a zapłon się nie przestawił ? a lewizne się sprawdza zatykając dolot |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
piotrf [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Paź 2010|, 2010 22:56
|
|
|
zapłon jest wielkim znakiem zapytania - niema w okolicy nikogo kto wie jak to do końca zrobić dobrze, ustawiłem go na znaki i z korygowałem lampą, ale nie jest to chyba precyzyjne ustawienie
co do dolotu to jak? zdjąć pokrywę i na głucho zatkać? jak sprawdzę w ten sposób szczelność? chyba od razu zgaśnie |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |9 Paź 2010|, 2010 12:58
|
|
|
tak zgaśnie , zapłon się się ustawia w trybie serwisowym ucinasz 2 kabelek od aparatu od góry chyba niebieski z czerwonym paskiem i wtedy sie ustawia
[ Dodano: |9 Paź 2010|, o 12:59 ]
potem się ten kabelek spina po ustawieniu |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
piotrf [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Paź 2010|, 2010 14:34
|
|
|
tak właśnie robiłem (odcięcie kabelka), ale po ustawieniu na lampę było gorzej niż na znaczki |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |9 Paź 2010|, 2010 15:03
|
|
|
stary indiański sposób mówi, żeby przyspieszać zapłon co trochę i testować silnik pod obciążeniem (pod górkę na 4 lub 5 biegu) i słuchać czy klawiatura nie rzęzi. Jak zacznie rzęzić, to wtedy zapłon deczko opóźnić (żeby przestało rzęzić - czyli brak spalania stukowego) i powinno być gitarra. Ustawiłem tak w scorpio i w uno. Nie ma zastrzeżeń co do dynamiki (adekwatnie do silników ) i spalania.
Bo cały pic polega właśnie na tym, by zapłon był możliwe wczesny, ale żeby nie było spalania stukowego. Ot co.
Nawet, jak się na LPG lata, to można tak ustawić, że na beni będzie pod dużymi obciążeniami klepał zaworami, to dla LPG powinno być w sam raz, bo ma więcej oktan. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |9 Paź 2010|, 2010 21:54
|
|
|
tylko ze akurat w 2,9 nie jest tak łatwo to ustawić jakby się wydawało |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 07:54
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | słuchać czy klawiatura nie rzęzi. Jak zacznie rzęzić, to wtedy zapłon deczko opóźnić (żeby przestało rzęzić - czyli brak spalania stukowego) | a co ma spalanie stukowe do rzęrzenia klawiatury?
[ Dodano: |10 Paź 2010|, o 07:56 ]
Darek_Police napisał/a: | beni będzie pod dużymi obciążeniami klepał zaworami, to dla LPG powinno być w sam raz, bo ma więcej oktan. | po ierwsze to nie zadne klepanie zaworow, a po drugie to co to znaczy ze ma wiecej oktan? |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
Ostatnio zmieniony przez Mysza |10 Paź 2010|, 2010 07:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 09:36
|
|
|
Mysza napisał/a: | Darek_Police napisał/a: | słuchać czy klawiatura nie rzęzi. Jak zacznie rzęzić, to wtedy zapłon deczko opóźnić (żeby przestało rzęzić - czyli brak spalania stukowego) | a co ma spalanie stukowe do rzęrzenia klawiatury? |
No tak się właśnie objawia spalanie stukowe.
Mysza napisał/a: |
[ Dodano: |10 Paź 2010|, o 07:56 ]
Darek_Police napisał/a: | beni będzie pod dużymi obciążeniami klepał zaworami, to dla LPG powinno być w sam raz, bo ma więcej oktan. | po ierwsze to nie zadne klepanie zaworow, a po drugie to co to znaczy ze ma wiecej oktan? |
no jak to co? Im wiecej oktan tym paliwo odporniejsze na spalanie stukowe. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |10 Paź 2010|, 2010 10:46
|
|
|
klawiatura ma z tym cos wspolnego? powaznie?
a co to te oktany są wogole? |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |11 Paź 2010|, 2010 08:32
|
|
|
A to tez wlasnie LICZBA OKTANOWA a nie zadne magiczne oktany! |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
darecki111
BI
Auto: scenic 2.0 16v 140KM
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 30 Kwi 2008 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |11 Paź 2010|, 2010 08:36
|
|
|
"oktany" to pewnie taki skrót myślowy, ale i tak wszyscy wiedzą o co chodzi. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|