|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Wymiana uszczelki pod glowica |
Autor |
Wiadomość |
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |18 Gru 2009|, 2009 16:47 Wymiana uszczelki pod glowica
|
|
|
Witam. Mam pytanko. Czy wymiana uszczelki pod glowica dokladnie czwarta liczac od przodu auta w 2,5 VM to skomplikowana sprawa? Jestem samoukiem, taka "zlota raczka" wszystko przy swojej skorupie robie sam. Podejmowalem sie wymiany zimeringu pod kolem pasowym itp. Teraz czeka mnie wymiana uszczelki pod czwarta glowica bo scorpio juz chodzi tak glosno jak jakis stary ferguson a jak wloze reke za silnik to czuc jak dmucha powietrze spod glowicy. Chce sie za to wziasc tylko jak wyglada tam z walkiem rozrzadu itp? latwo cos przestawic? jakies niespodzianki, chaczyki sa? prosze o teoretyczna pomoc przed tym zabiegiem:D |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |18 Gru 2009|, 2009 21:33
|
|
|
Tu masz temat o głowicach.
Generalnie to czeka cię wymiana uszczelek pod wszystkimi 4 głowicami.
Wałek rozrządu jest w bloku więc go nie ruszasz, tylko koniki zaworów.
I raczej nie jest to robota dla typowej "złotej rączki". |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
adamf
Auto: ford scorpio 2,5TD
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2007 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: |18 Gru 2009|, 2009 21:34
|
|
|
mógł byś w ramach relaksu poczytać jest dużo powodzenia.......... |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |18 Gru 2009|, 2009 22:58
|
|
|
"Chaczyków" nie ma. Powinno się wymienić komplet uszczelek. I trzeba mieć takie dziwne gwiazdki do odkręcania szpilek głowicy. Bodajże 10 i 12. Długie. |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 11:36
|
|
|
Otóż tak. Jest to dla mnie calkowicie nowa sprawa gdyz nie robilem tego nigdy. Ale jesli myslicie ze sie podejme tego to dobrze myslicie. Jednak w razie problemów dwie ulice dalej mam zaufanego mechanika ktory zawsze przyjdzie mi z pomoca za jakies piwo czy dwa:D hehe
Oczywiscie ze bede wymienial uszczelki pod wszystkimi glowicami oraz dam je do splanowania a czy dac je do sprawdzenia to sie jeszcze zastanowie. Tylko mam pytanie czy kazda glowica jest identyczna czy ma znaczenie ktora jest na ktorym miejscu. Oraz czy konieczne jest zastosowanie klucza dynamometrycznego przy dokrecaniu glowic. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 11:50
|
|
|
grigorios napisał/a: | Tylko mam pytanie czy kazda glowica jest identyczna czy ma znaczenie ktora jest na ktorym miejscu |
Są identyczne ale powinieneś zamontować je w tej samej kolejności.
grigorios napisał/a: | Oraz czy konieczne jest zastosowanie klucza dynamometrycznego przy dokrecaniu glowic |
Bezwzględnie konieczne. Oraz dodatkowo kątomierza .
I koniecznie przestrzegaj procedury montażu i dociągania.
Koniki zaworów też koniecznie dokręcaj kluczem dynamometrycznym.
Jak zresztą wszystko w tym silniku |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |21 Gru 2009|, 2009 11:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grigorios [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 12:15
|
|
|
OK. Dziekuje za pomoc. I jeszcze jedno... Jaka jest kolejnosc dokrecania? |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |21 Gru 2009|, 2009 12:54
|
|
|
grigorios napisał/a: | OK. Dziekuje za pomoc. I jeszcze jedno... Jaka jest kolejnosc dokrecania? |
1. położyć wszystkie glowice na bloku
2. przykręcić lekko kolektor ssący bez uszczelki
3. dokręcić śruby M14 w kolejności siłą 30 Nm
4. dociągnąć śruby M14 w kolejności o kąt 70 stopni
5. dociągnąć śruby M14 w kolejności o kolejne 70 stopni
6. dokręcić śruby M12 w kolejności siłą 30 Nm
7. dociągnąć śruby M12 w kolejności o kąt 85 stopni
8. zdjąc kolektor ssący i zamontować ponownie z nową uszczelką - dokręcić na 32 Nm
9. założyć koniki zaworów i dokręcić na 33 Nm
10. wtryskiwacze 69 Nm
11. kolektor wydechowy 32 Nm
12. odpalić silnik, rozgrzać do temp roboczej 90 stopni
13. pozostawić do ostygnięcia, najlepiej przez noc
14. dociągnąć głowicę w następujący sposób:
Działamy na śrubach w kolejności takiej jak podczas przykręcania ale od A do C i dopiero przeskakujemy do następnej śruby.
Śruby M14
A. poluzować o kąt 180 stopni
B. dokręcić z siłą 30 Nm
C. dociągnąć o kąt 130 stopni
Śruby M12
D. dociągnąć z siłą 90 Nm |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |