Mapa wtrysków |
Autor |
Wiadomość |
Waleczny [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Cze 2005|, 2005 23:27 Mapa wtrysków
|
|
|
Czołem, mam pytanie. Mamsekwencję OMVL by REG. Po regulacji na laptopie autko paliło mi 12.5 w trasie. Byłem zadowolony.Teraz pali mi 20l w tej samej trasie. Tankuję na tych samych stacjach. Co się mogło stać? I tu dochodzimy do mojego pytania: czy mapa wtrysków może się samoistnie kasować? Proszęo info,jeśli któś z Klubowiczów zna problem i zetknął się z taką sytuacją.Pozdrawiam,Jacek |
|
|
|
|
Grześ [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Cze 2005|, 2005 15:22 Re: Mapa wtrysków
|
|
|
Waleczny napisał/a: | Czołem, mam pytanie. Mamsekwencję OMVL by REG. Po regulacji na laptopie autko paliło mi 12.5 w trasie. Byłem zadowolony.Teraz pali mi 20l w tej samej trasie. Tankuję na tych samych stacjach. Co się mogło stać? I tu dochodzimy do mojego pytania: czy mapa wtrysków może się samoistnie kasować? Proszęo info,jeśli któś z Klubowiczów zna problem i zetknął się z taką sytuacją.Pozdrawiam,Jacek |
A jak pali na benzynie ?????
Generalnie wtrysk sekwencyjny koszysta z sondy lambda tak samo, jak na benzynie. Gdyby mapa poleciała (w co wątpię), to gdzieś do 20-30 % układ i tak się doreguluje, a problemy są tylko przy przełączaniu benzyna-gaz. I to w każdym układzie sekwencyjnym, który bierze sygnały z wtrysków benzynowych. Inaczej się zresztą nie da.
Tak więc sprawdź sondy ..... lub zrób małą diagnostykę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Cze 2005|, 2005 17:23
|
|
|
zczytaj błędy z kompa to się okaże |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Cze 2005|, 2005 22:11
|
|
|
Struna napisał/a: | zczytaj błędy z kompa to się okaże |
Tak se myślę ..... gdyby mógł sczytać, to pewnie już by to zrobił ! Faktycznie to najlepszue, ale czy zawsze ma się odpowiednie ustrojstwo pod ręką ...... |
|
|
|
|
Waleczny [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Cze 2005|, 2005 23:20 Mapa wtrysków
|
|
|
Cześć Wam, i chyba tak zrobię.Mam namiary na dobrego diagnostę. Już sam nie będę kombinował, bo naczytałem się o testerku diodowym i jak zacząłem wpinać się w gniazdo diagnostyczne to popaliłem bezpieczniki, zegary mi się zaczęły zamykać przy każdym starcie i kasować licznik dzienny.Pozdrawiam,Jacek |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 17:34
|
|
|
ale Ty masz wieloryba to jest inny interfejs. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Cze 2005|, 2005 08:29
|
|
|
Struna napisał/a: | ale Ty masz wieloryba to jest inny interfejs. |
OBD ? Dobrze kojarzę ?
Oblatany jesteś - to może masz schemat takiego interfejsu w standardzie fordowskim (jestem elektronikiem, mógłbym zmontować...) no i może jakiś soft do zczytywania komputera silnika i ABSu .... Albo gdzie można to tanio kupić ? |
|
|
|
|
kJoFoL [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 12:57
|
|
|
Jeżeli OBD to ja mam troche softu do tego
OBD2 Vehicle Explorer 1.16 - co prawda niby OBD2 ale powinno obsluzyc OBD
OBDTool 1.2.60
ScanTool 1.08
VAG-COM 303.1
VAG-COM 404.0s
wedlug mnie fordowski silnik obsluzy chyba tylko OBD Vehicle Explorer ale moge sie mylic |
|
|
|
|
Grześ [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 13:01
|
|
|
kJoFoL napisał/a: | Jeżeli OBD to ja mam troche softu do tego
OBD2 Vehicle Explorer 1.16 - co prawda niby OBD2 ale powinno obsluzyc OBD
OBDTool 1.2.60
ScanTool 1.08
VAG-COM 303.1
VAG-COM 404.0s
wedlug mnie fordowski silnik obsluzy chyba tylko OBD Vehicle Explorer ale moge sie mylic |
Pewniw tak. Tylko skąd ten cholerny interfejs OBD2 PWM tanio zdobyć ???? |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 13:06
|
|
|
Grześ, schemaciki to ja mam, problem w zdobyci kostki ELM 320.
To jest taki OBD (PWM) to RS232 konwerter. Jakbyś miał namiary na toto, to ja też się piszę |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Grześ [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 13:28
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Grześ, schemaciki to ja mam, problem w zdobyci kostki ELM 320.
To jest taki OBD (PWM) to RS232 konwerter. Jakbyś miał namiary na toto, to ja też się piszę |
Hmmm, czy kiedyś nie było takiego opisu w Elradzie czy Elektorze ?
Sam procesor kosztuje 17,80 $ - i zapewne nie da się skopiować. Znalazłem całą płytkę w PL za ... 399 zł !! Zdzierstwo ...
Aha - czy mając ten interfejs da się odczytać VE to co trzeba ? Nie trzeba dokupywać innych elementów ? |
|
|
|
|
kJoFoL [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 13:37
|
|
|
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=54888823
Kupowalem od tego goscia interfejs do skody
To jest wogole porzadna firma VIAKEN i bardzo porzadni ludzie
Zapytaj ich jak i co i za ile, pomoga, to nic nie kosztuje |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 13:48
|
|
|
Z tego, co zdołałem się zorientować, to mając interfejs można zrobić wszystko. Nawet przeflashować EEC V |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 13:49
|
|
|
a to można nawet bez interfejsu ale inwazyjnie |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 13:51
|
|
|
Struna napisał/a: | a to można nawet bez interfejsu ale inwazyjnie |
No tak, ale my brutale nie jesteśmy .....
No to jak - masz coś na temat tego OBD2 czy nie ???? |
|
|
|
|
|