|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
problem a absem cd |
Autor |
Wiadomość |
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |29 Mar 2005|, 2005 23:39 problem a absem cd
|
|
|
witam- nie znalazlem swojego starego postu wiec pisze: po wykreceniu czujnikow i wyczyszczeniu nadal po jakims czasie jazdy zapala sie kontrolka !!! a wiec: czy czujniki maja byc czyste az suche ??? jaka jet opornosc czujnika ?? jaki prad przeplywa przez czujnik w trakcie pracy ?? czy czyjnik w trakcie bledy obniza czy przerywa prad chyba ze go wlasnie wtedy podaje ?? jakie jet napiecie na czujniku w trakcie normalnej pracy ukladu ?? jak elektrycznie wychwycic moment bledu w ekladzie ??
qrwaaaaaaaaa !!! nadal nie dziala !!! |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 00:18
|
|
|
czyscilem i jedno i drugie- fakt iz zebatka wymaga wiekszego nakladu pracy i wlasniemam pytanie: na przedniej zebatce caly czas wychodzil syf- ile razy nie wyczyszcze to jednak syf na koniec- czy wypsiukanie tej zebatki elektrosolem ktory rozpuszcza taki syf pomoze ?? ppoza tym nie znajac wartosci elektrycznych w roznych miejscach obwodu nie stwierdze ze wina w czujniku lezy ... |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 57 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 08:50
|
|
|
Kiedyś pisałem o swoich perypetiach z abs-em.
Przede wszystkim warto powiedzieć, że w każdym scorpionie miałem ten sam ból - uszkodzone kable do czujników przednich kół. Pierwszy raz doszedłem do tego w następujący sposób:
Kumpel za kółko, ja na siedzeniu pasażera, moduł odpięty. Na początek woltomierz podpinałem pod kolejne przyjścia koncentryków, koleś trzymał stałą prędkość, a ja porównywałem odczyty. Warto tutaj użyć woltomierza analogowego, bo ma mniejszą bezwładność wskazania i łatwiej namierzysz jakieś krótkie przerwy. Pokazywało napięcie o wartości jakichś pojedyńczych woltów - najważniejsze, żeby na wszystkich tak samo.
Gdy nie byłem pewien tej metody, podłączałem częstościomierz i w ten sam sposób porównywałem częstotliwość z kolejnych czujników.
Można również rzeźbić na postoju: omomierz pod czujnik, też najlepiej analogowy i kręcić sterem - jeśli to kable - musi coś wyjść.
Po namierzeniu, który szwankuje, ciach kabelek jakieś 5-10 cm od czujnika o od złącza w komorze silnika i zapodaj nowy kabelek. Ja użyłem porządnego kabla mikrofonowego (też koncentryk) o zwiększonej odporności na gięcie i zagniecenie (jakoś go w sklepie nazwali chyba estradowy). Na to porządne koszulki termokurczliwe i taśma samowulkanizująca. Dla pewności można lekko przysmalić połączenia opalarką na jakieś 90 - 100 stopni C. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 09:04
|
|
|
mysle ze na te chwile to przepne czujniki z przednich kol starego scorpiaka- tam wszystko bylo oki |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 16:53
|
|
|
przemontowalem cale czujniki przednich kol- teraz juz jet oki- problem musi byc wlasnie w tych przewodach ... |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 57 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 18:04
|
|
|
No to kultura! |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |30 Mar 2005|, 2005 20:54
|
|
|
w rzeczy samej |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
fructon [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 15:10
|
|
|
zanim to rozkopiesz to odczytaj kody bledow z abs jezeli czujnik daje w tylek to zanotuje to w pamieci wtyczka do diagnostyki jest obok kompa abs a na czeskiej stronie scorpio masz podane jak to zrobic |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |