Jak ustawić moment przęłączania benzyna/gaz ? |
Autor |
Wiadomość |
GrzesPi [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 21:03 Jak ustawić moment przęłączania benzyna/gaz ?
|
|
|
Wiatam
Jak ustawić moment przęłączania benzyna/gaz ? Chodzi o to, że na centralce w kabinie jest trzy pozycje przełącznika - benzyna, benzyna/gaz, gaz. W pozycji benzyna/gaz auto po odpaleniu (na benzynie) i zebraniu odpowiednich obrotów (jakich?) powinno automatycznie przełączyć się na gaz. I tu jest problem, moje przłącza się na gaz już w momencie kręcenia rozrusznikiem ! Instalacja to prosta ZAVOLI bez kompa.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 21:09
|
|
|
A u mnie znowu trzeba dosc dobrze przygazowac zeby przelaczyl sie na gaz Tez chetnie skorzystam z porady |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 21:23
|
|
|
U mnie tak w przejsciowce jak i w wielorybie przelacza na gaz przy ok 2000 obrotow. |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Drmax [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 23:22
|
|
|
NA centralce gdzieś tam z boku, lub z tyłu jest otworek, a w nim mała śrubeczka do ustawienia momentu (czyli zakresu obrotów) w którym przełącza się z benzyny na gaz. Ja akurat ustawiłem na 2200 obr. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 01:46
|
|
|
nie ma reguły ile ma być - zazwyczaj sie ustawia koło 2000 rpm żeby można delikatnie na benie pojeździć bez konieczności wymuszania pracy tylko na benzynie. Jak byś ustawił np. 1300 to zupełnie nieświadomie by Ci się przełączyło przy ruszaniu czy przyspieszaniu a reduktor byłby jeszcze mocno zimny. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest jeszcze czujnik temp. reduktora w obwodzie, który nie pozwala na przełączenie na gaz dopóki reduktopr nie osiągnie określonej temperatury - nawet jeśki przekroczymy wartość obrotów, która ma załączyć gaz. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 13:03
|
|
|
Dokładnie jak Struna mówi - przełączanie powinno odbywać sie przy odpowiedniej temperaturze. Inaczej bardzo szybko można reduktor zabić. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 13:08
|
|
|
no może nie az tak szybko ale skróci mu to życie oraz skuteczność i płynność działania - zaczną się jaja z obrotami gaśnięcie itp. Ale sa tacy co jeżdżą tylko na LPG i co jakis czas wymieniają parwnik - VIK zdaje się tą szkołę uprawia. W sumie w lecie to no problem - ale zimą przy mocnych mrozach jednak czas nagrzania się parownika jest niepomiernie dłuższy i wtedy włąśnei pracuje on w krytycznych warunkach i najbardziej się zużywa a nawet może sie uszkodzić ( skostniała membrana może pęknąć przy gwałtownym skoku ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 13:24
|
|
|
Dlatego ja mam ustawiona temperaturę przełączenia na 15 stopni i 2000 obrotów. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 13:29
|
|
|
no i miodzio - będzi eparownik słuzył - tylko PAMIĘTAJCIE O SPUSZCZANIU MAZUTU !!! to bardzo ważne - raz na dwa miechy warto spuścić - to również zabija reduktor. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 16:17
|
|
|
Cholera ja w sprawie gazu to jestem zupelnie zielony TO moj pierwszy samochod z instalacja gazowa. Gdzie spuszcza sie te syfy ? U mnie zeby z automatu przelaczyl sie na gaz potrzebuje ok. 3000 obrotow. Niestety regulacja temperaturowej nie posiadam bo mam zwykla instalacje I- gen. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 17:00
|
|
|
na samym dole reduktora jest duż śruba - czasem plastikowa czasem metalowa na imbus - zależy od reduktora - po jeździe kiedy wszystko jeszcze gorace wyłączasz silnik, odkręcasz tą śrubę i patrzysz jak się gnój wylewa - jak spłynie - zakręcasz i tyle. A poziom obrotów możesz sobie przestawić - na centralce od gazu jest z tyły zazwyczaj podkówka - śrubokręcikiem kręcisz i zmienia się próg przełączania. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
marcys [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Mar 2005|, 2005 23:14
|
|
|
ja sobie policzylem przy moim pomykaniu oplaca jezdzic od razu na gazie. nawet jak mi parownik pozyje 50 tys to i tak po dziesieciu tysia z hakiem mam nowy parownik zaoszczedzony na beni. wiecj co powyzej...to moje a wpiety jest rownolegle (wieksza wymiana plynu - pozyje dluzej), kryzysowy moment trwa przy najnizszych temperaturach zima do 30 sek i juz po tym czasie jest cieplejszy i mozna spokojnie pomykac. (zreszta zima to go trzymam te 30 sek na beni) |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Mar 2005|, 2005 00:11
|
|
|
oo ja tez uprawiam szkołe VIKa bo tak ajak pisze marcys, to co zaoszczedze na benzynie, moge zaiwestowac w parownik. Zreszta jak dobry parownik, to za tak bardzo nie skrócisz mu zycia tym. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Mar 2005|, 2005 10:34
|
|
|
ale wtryski tez muszą popracować bo się zapieką a to też spory koszt - a na przeglądzie auto musi palić i na gazie i na benie - więc 40 zeta na benę raz w miesiącu to nie majątek. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |22 Mar 2005|, 2005 10:47
|
|
|
Ja tankuje bene 2 razy na miesiąc po około 10 literków, ale u mnie przełącza sie stosunkowo późno i muszę miec zawsze troche wachy w zapasie. |
|
|
|
|
|