Odcinka w EEC IV przy wysokich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
flisbudwb
Alter ego - KubusWariat
Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 01:27 Odcinka w EEC IV przy wysokich obrotach
|
|
|
Orientujecie się, czy równolegle z odcięciem wtrysków, odcina też zapłon? |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 02:16
|
|
|
O ile pamietam EEC IV się nie zajmuje za bardzo zapłonem, jedynie steruje wyprzedzenie, więc nawet nie za bardzo ma jak odciąć. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 08:45
|
|
|
to by się trzeba EDIS-a zapytać raczej |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
flisbudwb
Alter ego - KubusWariat
Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 23:56
|
|
|
Mam na myśli mechanizm odcinki jak to wygląda.. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 00:02
|
|
|
Tak jak napisałem - nie podaje paliwa. Odciąć zapłonu EEC IV nie za bardzo ma jak. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
flisbudwb
Alter ego - KubusWariat
Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 10:44
|
|
|
Czyli na blosie przepali silnik, aż się rozleci |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 12:07
|
|
|
no raczej tak . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 12:40
|
|
|
Chyba, że masz jakis mądry sterownik do gazu (nop. Bingo-M), który powyżej pewnych obrotów 'odda' sterowanie do EEC-IV |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 13:36
|
|
|
ta , przy tym wynalazku typu blos czy mixer to sterownik zaczyna się i kończy często na przełączniku . to są instalacje tak prymitywne że wręcz ułomne . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 21:42
|
|
|
No niestety. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 11:33 Re: Odcinka w EEC IV przy wysokich obrotach
|
|
|
flisbudwb napisał/a: | Orientujecie się, czy równolegle z odcięciem wtrysków, odcina też zapłon? |
A nie jest czasem tak, że to moduł zapłonowy odcina zapłon, EECIV nic w tym zakresie nie robi ? Oidp mnie przy odcince obrotomierz opadał ... Ale mogę się mylić, to dawno temu było.
Oczywiście to dotyczy wcześniejszych wersji, bez kata. W wersji z katalizatorem - zapłonem steruje wewnętrznie EECIV, wtedy może wszystko zrobić.
A w sumie - to co to za problem samemu sprawdzić ? Przy odcięciu zapłonu - obrotomierz powinien opaść na chwilę ... mocno opaść, to widać wyraźnie. Można też oscyloskop podpiąć, miernik, kontrolkę jakąś itd. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 12:24
|
|
|
całkowite odcięcie zapłonu to byłby trochę bezsens, bo co wtedy z paliwem - w wydech i tam niech topi katalizator(y) ?
Odcinka zazwyczaj jest na wtryskach zrobiona, a w nowszych autach cofa się zapłon i/lub wtryskami odcina. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 12:27
|
|
|
Struna napisał/a: | całkowite odcięcie zapłonu to byłby trochę bezsens, bo co wtedy z paliwem - w wydech i tam niech topi katalizator(y) ?
Odcinka zazwyczaj jest na wtryskach zrobiona, a w nowszych autach cofa się zapłon i/lub wtryskami odcina. |
W starym 2,9 bez kata tak właśnie było ... Bezsens ? Owszem, a i szarpanie autem niesamowite.
W nowszych to nie ma linki i ECU robi co mu się podoba !
A cofanie zapłonu - tak ma EECV przy ASB w Cossie - przy przełączaniu biegów. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 12:33
|
|
|
Grześ napisał/a: | A cofanie zapłonu - tak ma EECV przy ASB w Cossie - przy przełączaniu biegów. | nie zauważyłem, ale bardzo możliwe, bo w nowszych autach to norma.
takie np. volvo to przy zmianie biegu leci w ujemne wartości kąta wyprzedzenia ( o ile ujemne można nadal nazwać wyprzedzeniem ) zapłonu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 16:03
|
|
|
Odcięcie zapłonu to miiewały gaźnikowe Granady, realizowane za pomocą ciężarka na sprężynce łączącego palec rozdzielacza z ośką aparatu zapłonowego przy za dużych obrotach.
Ale EEC IV odcina wtryski. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|