$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Odcinka w EEC IV przy wysokich obrotach
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odcinka w EEC IV przy wysokich obrotach
Autor Wiadomość
flisbudwb 
Alter ego - KubusWariat


Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015
Skąd: Skierniewice
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 01:27   Odcinka w EEC IV przy wysokich obrotach

Orientujecie się, czy równolegle z odcięciem wtrysków, odcina też zapłon?
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 02:16   

O ile pamietam EEC IV się nie zajmuje za bardzo zapłonem, jedynie steruje wyprzedzenie, więc nawet nie za bardzo ma jak odciąć.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 08:45   

to by się trzeba EDIS-a zapytać raczej :D
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
flisbudwb 
Alter ego - KubusWariat


Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015
Skąd: Skierniewice
Wysłany: |28 Sie 2016|, 2016 23:56   

Mam na myśli mechanizm odcinki jak to wygląda..
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 00:02   

Tak jak napisałem - nie podaje paliwa. Odciąć zapłonu EEC IV nie za bardzo ma jak.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
flisbudwb 
Alter ego - KubusWariat


Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015
Skąd: Skierniewice
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 10:44   

Czyli na blosie przepali silnik, aż się rozleci
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 12:07   

no raczej tak .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 12:40   

Chyba, że masz jakis mądry sterownik do gazu (nop. Bingo-M), który powyżej pewnych obrotów 'odda' sterowanie do EEC-IV
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 13:36   

ta , przy tym wynalazku typu blos czy mixer to sterownik zaczyna się i kończy często na przełączniku . to są instalacje tak prymitywne że wręcz ułomne .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 21:42   

No niestety.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 11:33   Re: Odcinka w EEC IV przy wysokich obrotach

flisbudwb napisał/a:
Orientujecie się, czy równolegle z odcięciem wtrysków, odcina też zapłon?


A nie jest czasem tak, że to moduł zapłonowy odcina zapłon, EECIV nic w tym zakresie nie robi ? Oidp mnie przy odcince obrotomierz opadał ... Ale mogę się mylić, to dawno temu było.

Oczywiście to dotyczy wcześniejszych wersji, bez kata. W wersji z katalizatorem - zapłonem steruje wewnętrznie EECIV, wtedy może wszystko zrobić.

A w sumie - to co to za problem samemu sprawdzić ? Przy odcięciu zapłonu - obrotomierz powinien opaść na chwilę ... mocno opaść, to widać wyraźnie. Można też oscyloskop podpiąć, miernik, kontrolkę jakąś itd.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 12:24   

całkowite odcięcie zapłonu to byłby trochę bezsens, bo co wtedy z paliwem - w wydech i tam niech topi katalizator(y) ?
Odcinka zazwyczaj jest na wtryskach zrobiona, a w nowszych autach cofa się zapłon i/lub wtryskami odcina.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 12:27   

Struna napisał/a:
całkowite odcięcie zapłonu to byłby trochę bezsens, bo co wtedy z paliwem - w wydech i tam niech topi katalizator(y) ?
Odcinka zazwyczaj jest na wtryskach zrobiona, a w nowszych autach cofa się zapłon i/lub wtryskami odcina.


W starym 2,9 bez kata tak właśnie było ... Bezsens ? Owszem, a i szarpanie autem niesamowite.

W nowszych to nie ma linki i ECU robi co mu się podoba :-D !

A cofanie zapłonu - tak ma EECV przy ASB w Cossie - przy przełączaniu biegów.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 12:33   

Grześ napisał/a:
A cofanie zapłonu - tak ma EECV przy ASB w Cossie - przy przełączaniu biegów.
nie zauważyłem, ale bardzo możliwe, bo w nowszych autach to norma.
takie np. volvo to przy zmianie biegu leci w ujemne wartości kąta wyprzedzenia ( o ile ujemne można nadal nazwać wyprzedzeniem :) ) zapłonu.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |7 Paź 2016|, 2016 16:03   

Odcięcie zapłonu to miiewały gaźnikowe Granady, realizowane za pomocą ciężarka na sprężynce łączącego palec rozdzielacza z ośką aparatu zapłonowego przy za dużych obrotach.
Ale EEC IV odcina wtryski.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group