$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dyskusja o olejach silnikowych
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dyskusja o olejach silnikowych
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 14:44   

Aro, wszystko masz w instrukcji obsługi Scorpio. Do kos należy się 5W50. Byle spełniało specyfikację wymaganą przez producenta pojazdu. A jak się boisz "rozszczelnienia" to lej nadal to co lejesz, czyli 10W40.
Co ma być, to i tak przecież będzie (w sensie jak ma jeździć to będzie, a jak nie, to żaden moto-doktor nie pomoże, tylko remont :P ).
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 15:59   

jaroz napisał/a:
Do kos należy się 5W50
nie, nie i jeszcze raz nie - wystarczy pomyśleć...
5w40 jest ok dla prawie każdego.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 19:13   

Korci mnie żeby zalać coś lepszego, ale parametrów może lepiej nie zmieniać? Tym bardziej, że na 10W40 jeździł jeszcze Irek...
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 19:53   

e nic się raczej nie stanie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 20:27   

gufer-posepny napisał/a:
e nic się raczej nie stanie .


Co najwyżej się rozcieknie :-D !

I jeszcze jedno ... Większość tu piszących operuje lepkością oleju - a nie jego klasą !!!!

Jakości oleju nie określa jego lepkość, ale właśnie ta "klasa". Czyli SC, SD, SG, SH, SJ i SL.

https://staticmi.pl/media_ftp/statics/_images/porady/oleje/980/oleje_silnikowe_07.jpg?v11

Ten Indy 5W40 jest jeszcze klasę wyższy, ma SM.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Masterboy75 
KOL FT08



Auto: '97, 2.3 Ghia ASB kombi + LPG
Wiek: 48
Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Olkusz
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 20:36   

Ja zalałem VALVOLINE MaxLife 5W40 SYNTHETIC,. On ma klasę SN, to znaczy że nalepsiejszy on jest ?
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 20:42   

Struna napisał/a:
nie, nie i jeszcze raz nie - wystarczy pomyśleć...
dlaczego nie? Skoro producent zaleca, to jak?
Grześ napisał/a:
Jakości oleju nie określa jego lepkość, ale właśnie ta "klasa". Czyli SC, SD, SG, SH, SJ i SL.
to wiadomo, że trzeba wybierać najwyższej klasy :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 20:59   

jaroz napisał/a:
dlaczego nie? Skoro producent zaleca, to jak?


1. nie zaleca. Nie wiem skąd w tych polskich książeczkach się toto pojawiło.

2. dlaczego nie xxW-50 ? Bo za gęsty, te silniki lubią rzadkie oleje, podobnie jak większość podobnych konstrukcji, głównie amerykańskich. Pompa oleju ma niesamowitą wydajność, kręcąc ręcznie pół litra po paru obrotach koła wypływa.

[ Dodano: |22 Cze 2016|, 2016 20:59 ]
jaroz napisał/a:
trzeba wybierać najwyższej klasy


Byle tylko nie rozpuściło uszczelek, a guma czasem nie stwardniała :-D !

Bez przesady, zbyt dobrym olejem można naprawdę bardzo silnikowi zaszkodzić.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 21:55   

Grześ napisał/a:
1. nie zaleca. Nie wiem skąd w tych polskich książeczkach się toto pojawiło.
Jak nie zaleca, jak zaleca?! Przecież ktoś sobie z sufitu tego nie wziął. To raz. Dwa, że 5W50 pozostaje rzadki nawet przy -30 stopniach i nie zrywa filmu olejowego przy wysokich (jako gorący jest rzadki, czego nie trzeba chyba tłumaczyć).
Nie rozumiem Grześ, najpierw piszesz
Grześ napisał/a:
Ten Indy 5W40 jest jeszcze klasę wyższy, ma SM.
, a potem
Grześ napisał/a:
zbyt dobrym olejem można naprawdę bardzo silnikowi zaszkodzić.
, czym sam sobie zaprzeczasz. Lepkość to jedno i to podstawa, a jeśli chodzi o jakość, co przekłada się na bezawaryjność, to klasa oleju i tu trzeba stosować najlepszy (oczywiście na miarę finansowych możliwości, bo tym ludzie się kierują). Tak przynajmniej ja to rozumiem. Oczywiście podniosą się głosy, że "za dobry" wymyje osady i awaria, w starym silniku. Ale jeśli ktoś jeździł na tak dobrym i na czas wymieniał olej, to powinno być właśnie ok.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 22:09   

pisałem że robiłem zmianę z 10w na 0w i jest ok . jak są dobre uszczelki to nic nie będzie . większe ryzyko wycieków po płukance jest . a właśnie planuję takie coś . opcjonalnie zmiany oleju co 4 tyś km . czyli co rok :P ( no przesadziłem )
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 22:43   

Grześ napisał/a:
jaroz napisał/a:
dlaczego nie? Skoro producent zaleca, to jak?


1. nie zaleca. Nie wiem skąd w tych polskich książeczkach się toto pojawiło.

W oryginalnej niemieckiej tez jest....
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Cze 2016|, 2016 09:53   

jaroz napisał/a:
Skoro producent zaleca, to jak?
a to że producenci zalecają obecnie wymiany co 30 kkm to też robisz ?

Inaczej - jak ktoś pyci często do odcinki to 5w50 jest ok, ale do normalnej jazdy nie ma sensu. Trzeba sobie zdawać sprawę, że xW50 i wyżej pokazują swoją lepszość dopiero w trudnych warunkach, a w silniku jeżdżonym lajtowo wpływają jedynie na zwiększenie spalania, nie powodując żadnych dodatkowych pozytywów.
Dlatego napisałem wcześniej, że dla większości 5w40 jest najlepszy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |23 Cze 2016|, 2016 11:40   

jaroz napisał/a:
sam sobie zaprzeczasz


Przeczytaj jeszcze raz, tylko uważnie, ze zrozumieniem ....

jaroz napisał/a:
Lepkość to jedno i to podstawa


Jeszcze raz - poczytaj o olejach ....

Czyli - mineralny 10W40 i syntetyk 10W40 - w silniku dają to samo ? Takie samo zużycie ??? Ech .... ręce i inne części ciała opadają :-D

Struna napisał/a:
jak ktoś pyci często do odcinki to 5w50 jest ok, ale do normalnej jazdy nie ma sensu


I to tylko wtedy, gdy chłodzenie się już nie wyrabia.

Kiedyś gdzieś widziałem taki test właściwości olejów, polegał on na tarciu dwóch wałków ustawionych prostopadle. I mierzono, jakie było zużycie - czyli pośrednio maksymalna wytrzymałość filmu olejowego. Wyniki były co najmniej zaskakujące ...

[ Dodano: |23 Cze 2016|, 2016 11:41 ]
Struna, a możesz na PW odpowiedzieć ? ;-)

[ Dodano: |23 Cze 2016|, 2016 11:50 ]
gufer-posepny napisał/a:
pisałem że robiłem zmianę z 10w na 0w i jest ok . jak są dobre uszczelki to nic nie będzie . większe ryzyko wycieków po płukance jest . a właśnie planuję takie coś . opcjonalnie zmiany oleju co 4 tyś km . czyli co rok :P ( no przesadziłem )


4 tys powiadasz ... na rok .... Taryfą byłoby chyba taniej :-D !

Za zmieniam olej 3-4 razy w roku, co około 10 tys.

A co do płukania, wymywania itd. Nie ma reguły, u mnie na ful syntetyku silnik się nawet doszczelnił ! Ale niestety węże gumowe szybciej twardnieją, trzeba po prostu wymienić.

I dlatego po tych setkach tys km - pozostaję przy tym oleju, który u mnie się sprawuje nienagannie, nawet przy temperaturach +36 i ciągnięciu przyczepy.

A ten tłok - to musiało być coś mechanicznego, reszta cylindrów ma minimalne zużycie. Jakby nie to, to silnik jeszcze by trochę pojeździł ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |23 Cze 2016|, 2016 12:01   

Struna, a stanie częste w gorące dni w korku to jaki byłby zalecany? w40 czy 50?
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |23 Cze 2016|, 2016 12:03   

Struna napisał/a:
a to że producenci zalecają obecnie wymiany co 30 kkm to też robisz ?
to akurat jest bezsporne - im częściej wymiana tym lepiej. Poza tym należy się kierować tym co pisze instrukcja producenta, a producent Scorpio nie zaleca wymiany co 30kkm :D Teraz to jest trendy, ale ktoś to pisał już.
Struna napisał/a:
jak ktoś pyci często do odcinki to 5w50 jest ok, ale do normalnej jazdy nie ma sensu. Trzeba sobie zdawać sprawę, że xW50 i wyżej pokazują swoją lepszość dopiero w trudnych warunkach
ja stosuję bo: a) zaleca producent, b) lubię dynamiczną jazdę, a więc kręcenie obrotów. I tyle.

[ Dodano: |23 Cze 2016|, 2016 12:11 ]
Grześ napisał/a:
Przeczytaj jeszcze raz, tylko uważnie, ze zrozumieniem ....
szkoda słów - jasno wynika że zaprzeczasz sam sobie, więc teraz nie obracaj kota ogonem.
Grześ napisał/a:
Czyli - mineralny 10W40 i syntetyk 10W40 - w silniku dają to samo ? Takie samo zużycie ???
a czy ja to napisałem??? Napisałem, że lepkość podstawa, ale to chyba oczywiste, że "stabilność" tej lepkości zapewnia lepiej syntetyk. Proszę nie manipuluj pojedyńczymi słowami.
Grześ napisał/a:
I to tylko wtedy
a czem tylko wtedy? Naturalną funkcją oleju jest odbieranie ciepła. I nie "tylko wtedy" ale podczas całej pracy silnika. Im wyższej klasy olej, tym lepiej powinien spełniać tą funkcję.
WieSiu napisał/a:
a stanie częste w gorące dni w korku to jaki byłby zalecany? w40 czy 50?
:d
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group