$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Autor Wiadomość
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 08:51   

aviator napisał/a:
A w temacie, to ile taki komplet ślizgów do boba? (Jesli juz sie uda je skompletować) i co przy okazji tej pracy warto jeszcze zrobic? Pytam, bo sie nie znam :-/

W zasadzie pomiar o którym mowa w pierwszym poście, daje całkiem spory obraz stanu technicznego napędu rozrządu.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 09:43   

To moze przywiozę Ci auto na pomiary i diagnozę? :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 09:57   

Chętnie, pod warunkiem, że przywieziesz przy okazji wolny czas ... albo doby 48 godzinne. ;)

Ja u siebie poprawiłem rozrząd 3,5 roku temu i od tamtej pory tylko jeżdżę.
Może zagadaj z autorem tematu, dopiero co rozebrał jedno Scorpio więc ma więcej wprawy. :)
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 10:23   

Reader napisał/a:
Może zagadaj z autorem tematu


Co prawda już to opisywałem, ale spróbuję jakiś rysunek zrobić i opis, co zrobiłem u mnie. W każdym razie modyfikację napinaczy robiłem 3 lata temu, i po 100 tys km mogę powiedzieć, że to było to.

W skrócie - to nieduża robota, a efekt jak należy, nie klepie przy zapalaniu. Rysunek nieco później dorzucę ... zresztą na angielskim forum też jeden gość pytał ...

[ Dodano: |17 Cze 2016|, 2016 10:51 ]
Niestety znikła opcja edycji postów ... powiadomienie też nie działa ...

Obiecany rysunek : http://complex.org.pl/TimingchainsBOB.jpg

Żeby toto pomierzyć, niestety trzeba wyjąć napinacze, czyli na 100% nowe uszczelki.

Reader mierzył łańcuchy, i na praktycznie nic nie zużytych miał te wymiary 39 i 32,7 mm !

Ja podobnie, +- 1 mm. A to niestety poza zakresem działania zapadek w napinaczach.

Lekarstwo ? Jak pisałem już kiedyś, na prawą stronę zakładam ten "n owy" prawy napinacz, dłuższy, ale odwracam podkładkę dystansową tak, aby zakres pracy się o te ok. 10 mm zwiększył.

A na lewą dałem ten "stary" prawy napinacz, czyli te krótszy.

Trzeba też zauważyć, że wyciągnięcie się łańcucha i np. 1 mm daje przesunięcie napinacza o kilka mm !!! Przyjmuje się, że graniczne zużycie łańcucha, to jakieś 0,5 do 0,7 % - czyli jak nic 5 do 7 mm !!! To przecież chyba ze 2 cm na napinaczach !

No to zamiast narzekać na klepiące łańcuchy - trzeba pomierzyć i ew. zmodyfikować nieco napinacze. Problemem może być tylko zdobycie starej wersji prawego, ale można ew. też dystans wytoczyć. I jak widać, nawet po 400 tys km łańcuchy są w całkiem znośnym stanie, mimo klepania przy każdym odpaleniu !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 12:35   

Jankes napisał/a:
Jak juz tak sie spuszczamy nad tematen niby dziwnego rozrzadu w bobie, to co za problem dac paseczek i po temacie. A mozna to zrobic prosto latwo i przyjemnie.
Takie minimum dwa silniki jezdza i to calkiem sprawnie, jeden nawet dmuchniety dwoma swinkami.

A z czego mają pozakładane koła ?
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 12:35   

zelazny_gst napisał/a:
liqui moly 10w60.
totalnie nietrafiony wybór
jaroz napisał/a:
Do kosy rekomendowany jest olej klasy 5W50 syntetyczny
oł ryli ? niby gdzie ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 12:47   

Struna napisał/a:
oł ryli ? niby gdzie ?
ryli :) W owner`s manual :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 12:48   

DANEK1403 napisał/a:
Jankes napisał/a:
Jak juz tak sie spuszczamy nad tematen niby dziwnego rozrzadu w bobie, to co za problem dac paseczek i po temacie. A mozna to zrobic prosto latwo i przyjemnie.
Takie minimum dwa silniki jezdza i to calkiem sprawnie, jeden nawet dmuchniety dwoma swinkami.

A z czego mają pozakładane koła ?


Jak by na to nie patrzeć, to mała przeróbka napinaczy jest najszybszym rozwiązaniem problemu ... Przerabianie rozrządu na paski - to już grubsza robota, trzeba dobrać koła, przedłużyć wałki, chyba że ktoś z fazami rozrządu chce się pobawić. Albo lubi tuning ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 12:50   

Grześ napisał/a:
DANEK1403 napisał/a:
Jankes napisał/a:
Jak juz tak sie spuszczamy nad tematen niby dziwnego rozrzadu w bobie, to co za problem dac paseczek i po temacie. A mozna to zrobic prosto latwo i przyjemnie.
Takie minimum dwa silniki jezdza i to calkiem sprawnie, jeden nawet dmuchniety dwoma swinkami.

A z czego mają pozakładane koła ?


Jak by na to nie patrzeć, to mała przeróbka napinaczy jest najszybszym rozwiązaniem problemu ... Przerabianie rozrządu na paski - to już grubsza robota, trzeba dobrać koła, przedłużyć wałki, chyba że ktoś z fazami rozrządu chce się pobawić. Albo lubi tuning ...


temat nie na to forum, bo szkoda zużywać sobie palce i wzrok, a do tego się przepychać ze swoimi racjami.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 12:55   

Jankes napisał/a:
temat nie na to forum, bo szkoda zużywać sobie palce i wzrok, a do tego się przepychać ze swoimi racjami.


Niby tak ... Ale myślę, że doświadczenia Readera i moje powinny w zasadzie rozwiać wszelkie wątpliwości na temat tego rozrządu ... A jak ktoś się chce bawić w wymiany napinaczy na nowe, to niech się bawi.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:07   

Struna, żeby nie być gołosłownym, cytuję za instrukcją obsługi: "Do silnika 2.9 L V6 24V zalecamy stosowanie oleju Formula S Syntetic Motor Oil lub innego oleju zgodnego z normą API SG/CD o współczynniku lepkości SAE 5W50".
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:19   

True jaroz, tez sprawdziłem.
Chociaz sam jeżdzę na 5w40 Millersa.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:27   

aviator, jak nie masz 40 stopniowych upałów, to spokojnie Twój jest w porządku. Poza tym Ford "zaleca", a nie wymaga :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:29   

aviator napisał/a:
True jaroz, tez sprawdziłem.
Chociaz sam jeżdzę na 5w40 Millersa.

I silnik pięknie Ci dzwoni przy odpalaniu. ;)
...
Ja osobiście wyżej cenię napęd łańcuchem niż paskiem rozrządów silnikowych.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:36   

Reader napisał/a:
aviator napisał/a:
True jaroz, tez sprawdziłem.
Chociaz sam jeżdzę na 5w40 Millersa.

I silnik pięknie Ci dzwoni przy odpalaniu. ;)
...

Dlatego to czytam z nadzieja, ze ktos sie tym zajmie :-D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group