$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Serwis klimatyzacji
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Serwis klimatyzacji
Autor Wiadomość
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 00:12   

https://lh3.googleusercontent.com/sy51GkV6Nxvp2Mx0t2Q4O80BYRIcESDetV9rS2P8UGU=s219-p-no
jest wyciek.
Na łączeniu rurki z chłodnicy do osuszacza. Wyraźnie zatłuszczone miejsce( na zdjęciu już oczyszczone szmateczka). W Opolu bardzo ciężko się rozmawia, każdy ma takie EGO że głowa mała.
Jestem umówiony na jutro do serwisu Lukoszek Fiat w Opolu który oferuje serwis klimy za 100 zł z dobiciem czynnika bez dopłat plus chyba ozonowanie i określiłem w rozmowie konieczność wymiany uszczelnienia w.w. miejsca. Zobaczymy jutro. Rozumiem, że serwis bez czynnika UV.
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 06:59   

Tu widać, sprawa jasna. Ale czasami nieszczelność jest (nie piszę że w scorpio akurat) na parowniku pod deską i wtedy czasami i 1150,- nie pomoże :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |16 Kwi 2015|, 2015 07:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 07:36   

Jest jasna jeśli tylko tu jest problem.

Dobicie czynnika bez dopłat?
Czyli, po wymianie oringu załadowany stary czynnik + dopełnienie nowym?
Jeśli za 100 ma być wszystko zrobione co napisałeś ... to czarno to widzę.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 09:03   

DANEK1403 napisał/a:
Mi barwnik dziurę w chłodnicy uszczelnił i już nie ucieka hehe
- a świstak siedzi i zawija papierki ...
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 11:17   

No i zawiną hihi
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 14:26   

VIK napisał/a:
Ale czasami nieszczelność jest (nie piszę że w scorpio akurat) na parowniku pod deską i wtedy czasami i 1150,- nie pomoże :)


Jak to VIKu to nie bedziesz szukac pol dnia nieszczelnosci za 150 zl ?:)
Sa tacy co tu napisali cos innego, nie zebym klamstwo zarzucal, ot drobna niescislosc jak zwyle :-d
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |16 Kwi 2015|, 2015 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 15:44   

Przyjechałem do Niemiec i nastały ciepłe dni. Wtedy wyszło, że klima mi nie działa :/ Tzn. czuć, że nie chłodzi. Pojechałem do ASO Forda. Od razu wzięli Mazdę na warsztat. Spędziłem 1,5h w poczekalni. Pan przyszedł i powiedział, że sprawdzili klimę i wszystko z nią w porządku, więc nabili (540g) i znów sprawdzili, wsio ok. Maszyna podała, że przed nabiciem miałem w układzie zostało 10g czynnika :/ a w zeszłe lato klima śmigała.

Kazali mi jeździć dwa, trzy dni z klimą na AC (bez eco) i podjechać ponownie, więc dzisiaj ich odwiedziłem. Znów zabrali auto na warsztat i po 30min oddali mówiąc, że wsio szczelne.

Pytanie: jakim cudem w zimę czynnik prawie całkowicie się ulotnił, a teraz nabili i śmiga? Da się w czasie eksploatacji sprawdzić ilość czynnika w układzie?
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 16:12   

Darek_Police, widocznie masz jakąś nieszczelność i schodzi powoli (w zimie może to być np. sztywne O-ringi), tak miałem w STSie (uciekało przez sprężarkę i po 3-4 miesiącach było out) A teraz skoro Ci nie ubyło przez 3 dni to może to potwierdzać. Bo raczej samo się nic nie naprawiło, a uszczelnić mogło z racji dodatniej temperatury :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 07:41   

Darek, kilkudniowy test to chyba słaby test, Ciekawe ile będziesz miał za miesiąc.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 08:27   

Darek_Police napisał/a:
Kazali mi jeździć dwa, trzy dni z klimą na AC (bez eco) i podjechać ponownie, więc dzisiaj ich odwiedziłem. Znów zabrali auto na warsztat i po 30min oddali mówiąc, że wsio szczelne.

Pytanie: jakim cudem w zimę czynnik prawie całkowicie się ulotnił, a teraz nabili i śmiga?

Nie da się stwierdzić szczelności na podstawie kilku dni działania klimatyzacji.
Jak pochodzi rok, dwa .... to można powiedzieć, że nie jest źle.

Darek_Police napisał/a:
Da się w czasie eksploatacji sprawdzić ilość czynnika w układzie?

Ilość czynnika w sensie masy to jedynie po opróżnieniu układu i zważeniu.
Natomiast mając manometry, termometry i "trochę" wiedzy można ocenić poprawność pracy układu oraz ilość czynnika bez ingerencji.
Niektórzy przy napełnianiu nie używają wagi.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 09:12   

Adam_2000 napisał/a:
To co on, ten automat robi przez te kilkanaście minut, kiedy na ekranie wypisuje "Sprawdzanie szczelności układu" ?
To taki chłyt marketingowy, żeby wyglądało na pooważne działanie urządzenia sygnowanego nazwą szanowanego producenta :) Wg mnie owszem, "próbuje" sprawdzić szczelność ale podciśnieniem, co paradoksalnie może wówczas doszczelnić układ, który niejako "kurczy się" po zassaniu :) Tak jak pisze Bingo, szczelność skuteczniej sprawdzi się nadciśnieniem. Pamiętam jak sprawdzano mi chłodnicę klimy po wymianie króćca, to ładowali coś ok 20, albo i ciut więcej barów! Dlatego zgadzam się z F2F, że ważniejszy człowiek niż maszyna, bo ona zrobi tylko to co założył konstruktor i jakie ma założone parametry :) Uffff....
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 09:15   

Zrobione, ale najpierw servis Lukoszek chciał przejąć auto na minimum dzień, w międzyczasie zamówią rurkę i to wszystko dla mojego dobra.
Uderzyłem w końcu do Hondy, po drodze odwiedzając warsztat z dużym ogłoszeniem "naprawa i servis klimatyzacji". Tematu nie podjął, ale przynajmniej nie ściemniał.
W Hondzie udostępnili mi manuala i uzbrojony w tą wiedzę i że uszczelnieniem jest oring 1/2 cala w "Carshopie" na Oleskiej po krótkiej dyskusji ustaliliśmy procedurę naprawy.
Odpompowanie czynnika> rozłączenie rurki z chłodnicą>wymiana oringu>azot>napełnienie układu>udanie się do kasy.
Komplikacji nie było. W układzie miałem 330 ml na 550 max. czynnika. Po naprawie temperatura powietrza w nawiewie 5,5 stopnia, raczej dobrze.
Jedynym minusem jest pogląd na chłodnicę klimy, której dobrze nie wróżą. W sumie 200 zł.
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 09:16   

a jakie to auto?
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 09:25   

kat napisał/a:
a jakie to auto?
wg foto srebrne Scorpio :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 09:26   

wg foto zavatara ,ale foto skraplacza mowi co innego
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
Ostatnio zmieniony przez kat |17 Kwi 2015|, 2015 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group