Serwis klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
Srebrny
Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy Wiek: 65 Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Opole
|
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 00:12
|
|
|
https://lh3.googleusercontent.com/sy51GkV6Nxvp2Mx0t2Q4O80BYRIcESDetV9rS2P8UGU=s219-p-no
jest wyciek.
Na łączeniu rurki z chłodnicy do osuszacza. Wyraźnie zatłuszczone miejsce( na zdjęciu już oczyszczone szmateczka). W Opolu bardzo ciężko się rozmawia, każdy ma takie EGO że głowa mała.
Jestem umówiony na jutro do serwisu Lukoszek Fiat w Opolu który oferuje serwis klimy za 100 zł z dobiciem czynnika bez dopłat plus chyba ozonowanie i określiłem w rozmowie konieczność wymiany uszczelnienia w.w. miejsca. Zobaczymy jutro. Rozumiem, że serwis bez czynnika UV. |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 06:59
|
|
|
Tu widać, sprawa jasna. Ale czasami nieszczelność jest (nie piszę że w scorpio akurat) na parowniku pod deską i wtedy czasami i 1150,- nie pomoże |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |16 Kwi 2015|, 2015 07:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 07:36
|
|
|
Jest jasna jeśli tylko tu jest problem.
Dobicie czynnika bez dopłat?
Czyli, po wymianie oringu załadowany stary czynnik + dopełnienie nowym?
Jeśli za 100 ma być wszystko zrobione co napisałeś ... to czarno to widzę. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 09:03
|
|
|
DANEK1403 napisał/a: | Mi barwnik dziurę w chłodnicy uszczelnił i już nie ucieka hehe | - a świstak siedzi i zawija papierki ... |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 11:17
|
|
|
No i zawiną hihi |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 14:26
|
|
|
VIK napisał/a: | Ale czasami nieszczelność jest (nie piszę że w scorpio akurat) na parowniku pod deską i wtedy czasami i 1150,- nie pomoże |
Jak to VIKu to nie bedziesz szukac pol dnia nieszczelnosci za 150 zl ?:)
Sa tacy co tu napisali cos innego, nie zebym klamstwo zarzucal, ot drobna niescislosc jak zwyle |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |16 Kwi 2015|, 2015 14:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 15:44
|
|
|
Przyjechałem do Niemiec i nastały ciepłe dni. Wtedy wyszło, że klima mi nie działa Tzn. czuć, że nie chłodzi. Pojechałem do ASO Forda. Od razu wzięli Mazdę na warsztat. Spędziłem 1,5h w poczekalni. Pan przyszedł i powiedział, że sprawdzili klimę i wszystko z nią w porządku, więc nabili (540g) i znów sprawdzili, wsio ok. Maszyna podała, że przed nabiciem miałem w układzie zostało 10g czynnika a w zeszłe lato klima śmigała.
Kazali mi jeździć dwa, trzy dni z klimą na AC (bez eco) i podjechać ponownie, więc dzisiaj ich odwiedziłem. Znów zabrali auto na warsztat i po 30min oddali mówiąc, że wsio szczelne.
Pytanie: jakim cudem w zimę czynnik prawie całkowicie się ulotnił, a teraz nabili i śmiga? Da się w czasie eksploatacji sprawdzić ilość czynnika w układzie? |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |16 Kwi 2015|, 2015 16:12
|
|
|
Darek_Police, widocznie masz jakąś nieszczelność i schodzi powoli (w zimie może to być np. sztywne O-ringi), tak miałem w STSie (uciekało przez sprężarkę i po 3-4 miesiącach było out) A teraz skoro Ci nie ubyło przez 3 dni to może to potwierdzać. Bo raczej samo się nic nie naprawiło, a uszczelnić mogło z racji dodatniej temperatury |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 07:41
|
|
|
Darek, kilkudniowy test to chyba słaby test, Ciekawe ile będziesz miał za miesiąc. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 08:27
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Kazali mi jeździć dwa, trzy dni z klimą na AC (bez eco) i podjechać ponownie, więc dzisiaj ich odwiedziłem. Znów zabrali auto na warsztat i po 30min oddali mówiąc, że wsio szczelne.
Pytanie: jakim cudem w zimę czynnik prawie całkowicie się ulotnił, a teraz nabili i śmiga? |
Nie da się stwierdzić szczelności na podstawie kilku dni działania klimatyzacji.
Jak pochodzi rok, dwa .... to można powiedzieć, że nie jest źle.
Darek_Police napisał/a: | Da się w czasie eksploatacji sprawdzić ilość czynnika w układzie? |
Ilość czynnika w sensie masy to jedynie po opróżnieniu układu i zważeniu.
Natomiast mając manometry, termometry i "trochę" wiedzy można ocenić poprawność pracy układu oraz ilość czynnika bez ingerencji.
Niektórzy przy napełnianiu nie używają wagi. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 09:12
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | To co on, ten automat robi przez te kilkanaście minut, kiedy na ekranie wypisuje "Sprawdzanie szczelności układu" ? | To taki chłyt marketingowy, żeby wyglądało na pooważne działanie urządzenia sygnowanego nazwą szanowanego producenta Wg mnie owszem, "próbuje" sprawdzić szczelność ale podciśnieniem, co paradoksalnie może wówczas doszczelnić układ, który niejako "kurczy się" po zassaniu Tak jak pisze Bingo, szczelność skuteczniej sprawdzi się nadciśnieniem. Pamiętam jak sprawdzano mi chłodnicę klimy po wymianie króćca, to ładowali coś ok 20, albo i ciut więcej barów! Dlatego zgadzam się z F2F, że ważniejszy człowiek niż maszyna, bo ona zrobi tylko to co założył konstruktor i jakie ma założone parametry Uffff.... |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Srebrny
Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy Wiek: 65 Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Opole
|
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 09:15
|
|
|
Zrobione, ale najpierw servis Lukoszek chciał przejąć auto na minimum dzień, w międzyczasie zamówią rurkę i to wszystko dla mojego dobra.
Uderzyłem w końcu do Hondy, po drodze odwiedzając warsztat z dużym ogłoszeniem "naprawa i servis klimatyzacji". Tematu nie podjął, ale przynajmniej nie ściemniał.
W Hondzie udostępnili mi manuala i uzbrojony w tą wiedzę i że uszczelnieniem jest oring 1/2 cala w "Carshopie" na Oleskiej po krótkiej dyskusji ustaliliśmy procedurę naprawy.
Odpompowanie czynnika> rozłączenie rurki z chłodnicą>wymiana oringu>azot>napełnienie układu>udanie się do kasy.
Komplikacji nie było. W układzie miałem 330 ml na 550 max. czynnika. Po naprawie temperatura powietrza w nawiewie 5,5 stopnia, raczej dobrze.
Jedynym minusem jest pogląd na chłodnicę klimy, której dobrze nie wróżą. W sumie 200 zł. |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 09:16
|
|
|
a jakie to auto? |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 09:25
|
|
|
kat napisał/a: | a jakie to auto? | wg foto srebrne Scorpio |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |17 Kwi 2015|, 2015 09:26
|
|
|
wg foto zavatara ,ale foto skraplacza mowi co innego |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
Ostatnio zmieniony przez kat |17 Kwi 2015|, 2015 09:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|