$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Konwerter ASB
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwerter ASB
Autor Wiadomość
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 10:33   

trzypion, nie wymyślaj już.
Są podane czasy załączania poszczególnych elementów. Jeżeli przez uszkodzoną wiązkę EZ załączy tłok taśmy później niż powinien, to taśma ta zaciska się na obciążonym bębnie, a to wiąże się z przyśpieszonym zużyciem okładzin tejże taśmy.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 10:40   

Tyle, że u mnie zaciskała się dobrze (bo opóźnienie to by się czuło), a potem zaczęła ślizgac i sądząc po jej stanie, to dlatego, że była po prostu za luźna. Gdybym wtedy od razu ją naciągnął, to by pewnie działala do dzisiaj, nie od parady naciąg taś powinien byc robiony co 20 tysięcy km.
Sterowanie zaworami jest mało finezyjne, tam albo jest prąd, albo nie ma. Owszem, jak wiązka jest w agonii, to zawory beda się otwierać parami (zwarcie) albo wcale (przerwa, zwarcie do masy), natomiast może głupieć sterownik, bo bedzie dostawał fałszywe wskazania z czujnika prędkości skrzyni.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 10:51   

trzypion napisał/a:
Sterowanie zaworami jest mało finezyjne, tam albo jest prąd, albo nie ma. Owszem, jak wiązka jest w agonii, to zawory beda się otwierać parami (zwarcie) albo wcale (przerwa, zwarcie do masy)

Jasne, i jak na zasilaniu EZ ma 9-10V zamiast 12-14V, albo na sterowaniu zamiast 0V dostanie 2-3V, to jego czas reakcji się nie zmieni...
Taka dyskusja nie ma sensu, zawsze wynajdziesz jakieś dziwne, własne teorie.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 11:08   

Akurat EZ ma tak, że albo ruszy i otworzy, albo nie, zależnośc czasu otwarcia od napięcia zasilającego jest bardzo niewielka, a do tego wiązka, to najczęściej nie problem z brakiem zasilania, a zwarcia pomiędzy przewodami.
Wiesz, to nie sa teorie, a troche praktyki z wszelakiej masci automatyka przemysłową. Ogólnie elektromagnesy (czy zawory, czy przekaźniki) maja tak, że napięcie rozruchu (czyli kiedy zaczynają działać) jest większe niż napięcie utrzymania (czyli kiedy 'puszczają'). W efekcie jeśli jakies napięcie powoduje, że zwora ruszy się, to juz domknie się całkowiecie. Oczywiście, są róznice w czasie, ale to jest rząd wielkości dziesiatych sekundy. Duzo więcej czasu zajmuje reakcja siłownika.
Dlatego tez samo sterowanie, poza przypadkami ordynarnego zwarcia w wypadku dziur w izolacji raczej nie jest problemem. Co innego wszlekiego rodzaju czujniki, bo te są o wiele bardziej podatne na zakłócenia i moga dawać wskazania z sufitu, na skutek czego sterownik bedzie głupiał, i tutaj jak najbardziej wiązka będzie przyczyną.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 11:13   

trzypion napisał/a:
Wiesz, to nie sa teorie, a troche praktyki z wszelakiej masci automatyka przemysłową.

Masz rację. Ja mam tylko 30-parę lat praktyki w tych drucikach, więc gadam pierdoły...
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 11:31   

Weź kiedys elektrozawór na warsztat, podłącz do zasilacza przez regulowany rezystor i sprawdź jak to wygląda, ja kiedys z ciekawości zrobiłem taki eksperyment i wyniki sa takie, jak przedstawiam. Pewnie, jak sie bardzo, bardzo uprzesz, to znajdziesz taką wartośc, że elektrozawór bedzie sie kilka sekund zastanawiał. Tyle, że bardzo drobna zmiana tejże rezystancji, a także lekkie puknięcie z elektrozawór powoduje, że reaguje natychmiast.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 11:38   

A w skrzyni te elektrozawory nie mają ciezej i innych warunkow pracy jesli maja do czynienia z olejem pod cisnieniem i o roznej temperaturze (np zaraz po odpaleniu auta w zimie i latem w korkach)? Chyba wartosci punktow pracy i parametrow napęciowo pradowych sa rozne w takim zmiennym środowisku. A jak jeszcze dołożymy zmiennosc charakterystyki jakosciowej wiazki od warunkow atmosferycznych to mamy srednio przewidywalne polaczenie
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 11:57   

Adam_2000 napisał/a:

Masz rację. Ja mam tylko 30-parę lat praktyki w tych drucikach, więc gadam pierdoły...


Wreszcie to przyznales :-d
Teraz jeszcze Bingo musi sie przyznac ze nie zna sie na klimatyzacji i wreszcie bedzie wiadomo kto tu jest najwiekszym guru na forum :-d
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 13:19   

Sobolaq, A Ty sie przyznasz, że nie znasz się na pisaniu offtopów gdzie sie da.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 13:27   

Trzypion jak to masz wszystko rozkminione, to czemu nie masz auta w idealnym stanie?
Ach, zapomniałem, ze zostały Ci tylko mało istotne wiazki :-P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 13:35   

Wiazki są dobre przecież
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 14:00   

Aviator, Skrzynie rozkminiłem i usunąłem przyczynę niedomagania :D
Czemu nie mam w idealnym stanie/ Bo nie mam dużego basenu z wolnym czasem, ba, nawet wiaderka nie mam. Teraz czekam na dostawe taśmy i peszli, żeby skończyć wiżakę skrzyni i biorę się za wiązkę silnika :D

Wiesiu, nie są w dobrym stanie, co nie zmienia tego, że nie one były przyczyną braku OD w ASB. Przyczyna było zużycie taśmy hamulca na skutek braku regulacji tegoż.
Co do EZ-ów, nie ma znaczenia, czy maja, czy nie mają 'ciężej'. Owszem, jak juz napisałem, jak się uprzesz, to znajdziesz takie napięcie czy ogólnie - taką konfigurację, że bedą łapały za późno, jednak osiągnięcie tego 'przypadkiem' jest tak prawdopodobne, jak trafienie w totka. Wiązki lecą przez uszkodzenia izolacji, co powoduje upływy pomiędzy przewodami, a to odczuwaja najbardziej czujniki. Owszem, może się zdarzyc, że zwarte przewody spowoduja właczenie dwóch EZ na raz, niemniej nadal nie bedzie to 'opóźnienie'. Natomiast błedny sygnał z czujnika prędkości skrzyni, czy też położenia selektora spowoduje, że sterownik bedzie chciał właczyc EZ w złym momencie, co może powodować takie efekty, jak opisał Adam.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 14:23   

http://midparts.com.pl/pl...tera-97-UP/2495
ten uszczelniacz podchodzi do A4LD?
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 14:44   

Nie wiem, zadzwoń do nich i dopytaj.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |26 Sie 2014|, 2014 16:57   

Maross, upewnij się, bo mi sie wydaje, że szukasz tego: http://midparts.com.pl/pl...my-NOK-87-95/85
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group