$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Kontrola prawidłowego zamknięcia maski - ważne!
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrola prawidłowego zamknięcia maski - ważne!
Autor Wiadomość
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 10:17   Kontrola prawidłowego zamknięcia maski - ważne!

Od pewnego czasu, a raczej od czasu od kiedy mam scorupę zdolną poruszać się nieco szybciej niż poprzednie 2,0 zastanawia i niepokoi mnie jedna rzecz - przy prędkościach powyżej 130km/h delikatnie drga mi maska przednia na brzegach. Dzieje się to zwłaszcza przy silniejszym wietrze i przy zjazdach w dół. Powyżej 140 się nasila.
Przód jest prosty i idealnie spasowany, nie wygląda żeby cokolwiek było z nim nie tak. Oba zamki trzymają pewnie, po zamknięciu maska nie ma żadnego luzu.
Nie mam w tej chwili żadnego egzemplarza, z którym mógłbym to porównać - czy ktoś, oczywiście podróżujący niemieckimi autostradami - mógłby sprawdzić u siebie czy to normalne.
Dodam, że żeby to zaobserwować, trzeba wychylić się nieco nad kierownicę i deskę rozdzielczą. Powyżej 140 maska jakby chciała poderwać się do góry i /widać to nawet po spryskiwaczach/ pracuje delikatnie góra dół w okolicach lamp.
W mondeo mk3 nie ma tego zjawiska, no ale tam maska jest prosta, bez żadnego zagięcia, tymczasem w scorpio jest miejsce na robiące się dziwne zawierowanie powietrza pod tym przednim "garbem".
Czy to możliwe że ten kawał stali poddaje się pędowi powietrza i tak ma być, czy też grzebać w zamku żeby to usunąć, choć naprawdę nie mam pomysłu jak bo wszystko jest spasowane na sztywno i nie chcę zrobić gorzej...
Kto pomoże:D ?
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
Ostatnio zmieniony przez Julek |3 Sie 2013|, 2013 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 10:28   Re: drganie maski przy większych prędkościach

Ja w swoim 2.0 8V mogę utrzymywać licznikowe 160-170 bez większych problemów.
Drgania większe niż np. przy 110 ale raczej nie wzrastają do poziomu jaki tu opisujesz.

Pod koniec tygodnia będę się wybierał w dłuższą trasę to zwrócę większą uwagę na to zagadnienie.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 10:40   

Julek, w moim wielorybie takich rzeczy nie zaobserwowałem, a gnałem wczoraj przez 15km średnio 150km/h.
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 10:46   

I ja tego u siebie też nie mam. Ostatnio jechałem spory kawalek 160 na tempomacie a i wczesniej powyżej 200 w Rzeszy też się jechalo i żadnych drgań nie było.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 10:53   

Dobrze, że zapytałem, chciałbym uniknąć "wariantu pepiego".
Wykręciłem delikatnie te boczne kołki plastikowe i maska nieznacznie się usztywniła, ciągle jednak mogę ją delikatnie unosić i doginać w kierunku pasa przedniego.
Spryskałem wd-40 tą śrubę regulacyjną ze sprężyną, ale nie lubię tego ruszać bo z reguły kończy się to jej zniszczeniem.

Oglądając wszystko raz jeszcze zauważyłem, że mogę na parkingu "docisnąć" maskę na zamku o około 2-3 mm, ale jest to chyba ruch na sprężynie. Czy tak powinno być? sprawdźcie przy okazji, czy zamknięta maska daje się dociskać do pasa przedniego, bo może właśnie w tą stronę mam luz.
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 11:09   

Julek, a masz Ty osłonę pod silnikową?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 11:12   

Nie, leży od roku w garażu. Założyć?
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 13:51   

Założyć nie zaszkodzi, byłem jedynie ciekaw.
No i zastanawiam się czy nie może mieć to jakiegoś wpływu.

W każdym razie u mnie maska ugina się sprężyście (na postoju) zdecydowanie więcej niż 2-3 mm.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 15:03   

no ja już wiem
jak ten bolec od maski uderza w zamek
to robi się takie jajo i potem nie trzyma jak trzeba
i skacze niekiedy za bardzo do góry :-d

Jeszcze mogą być zawiasy i odboje te na pasie słabo wyregulowane
przynajmniej w audi mam dwa bolce
to już mi stres minął
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 15:37   

Założyłbym tą osłonę, ale przy tym upale nie chcę niepotrzebnie dogrzewać komory.
Skoro u Ciebie Reader maska również pracuje na postoju to zamka na razie nie ruszam, bo wygląda to wszystko na fabrycznie ustawiane, a ja nie będę w tym miejscu fabryki poprawiał.
Wykręcę mocniej grzybki na bokach i pojadę na testy.
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 16:51   

Julek napisał/a:
Założyłbym tą osłonę, ale przy tym upale nie chcę niepotrzebnie dogrzewać komory.
paradoksalnie osłona może poprawić chłodzenie a nie pogorszyć.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 16:55   

haha, to tak jak zamkniecie pokrywy silnika w malaczu :P
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Lip 2013|, 2013 17:08   

dokładnie
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |30 Lip 2013|, 2013 12:07   

Sprawdziłem dokładniej jak to wygląda w moich wszystkich dwóch Scorpiach. ;)

W "Bakłażanie", którego jestem 3 właścicielem w kraju i który nigdy nie miał bliskiego kontaktu z innymi pojazdami,zamek jest tak wyregulowany ,że maska jest sztywna i nie ugina się w ogóle.
Podczas jazdy zachowuje się jak przyspawana. Aczkolwiek nie testowałem jeszcze przy dużych prędkościach.

"Szary" jest samochodem po przejściach, jestem zdaje się jego 13 właścicielem więc średni jako punkt odniesienia. W nim maska znacznie ugina się na sprężynie zamka.
Z tego co kojarzę drgania występują niewielkie.

Niemniej temat dał mi do myślenia i z porównania wynika że należy podregulować zamek na sztywno.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |30 Lip 2013|, 2013 16:05   

Czyli co, trzeba by wkręcić śrubę regulacyjną maski na tyle mocno, żeby nie pracowała ona góra-dół praktycznie wcale po zamknięciu.
Niestety z reguły oznacza to konieczność demontażu zamka od maski i kąpiel w wd40/podgrzanie, bo inaczej nie idzie jej przekręcić.

Proponuję żeby każdy w wolnej chwili przyjrzał się swojej masce - jej niekontrolowanie otwarcie to w scorpio niestety dosyć częste zjawisko. Moim zdaniem przy tej wielkości klapy i jej wyprofilowaniu w mk3, zastosowanie jednego zamka to lipny patent fabryki - powinny być dwa.
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group