$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - instalacja wodorotlenowa?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
instalacja wodorotlenowa?
Autor Wiadomość
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 08:47   

Adam_2000 napisał/a:
Ja też wątpię w redukcję kosztów utrzymania auta, związaną z zasilaniem LPG. Szczególnie auta, które robi ok. 10km dziennie, i to po zatłoczonym mieście.

Jedynie warto się zastanowić jak zrobić, aby LPG 4gen uruchomiła się po max 30 sek. od startu przy nawet -20°C.
Sama jakość obecnych instalacji jest więcej niż zadowalająca.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 10:48   

Reader napisał/a:
jak zrobić, aby LPG 4gen uruchomiła się po max 30 sek. od startu przy nawet -20°C.
to żaden problem przecież.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 10:53   

Podgrzewacze elektryczne?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 11:08   

no pewnie, no i oczywiście przestawienie w sofcie, a jak soft blokuje to emulacja czujnika.

Były robione testy z odpalaniem na gazie z użyciem 4 generacji przy -15 st bez żadnych podgrzewaczy nawet - odpaliło.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 11:17   

Ja chętnie bym zostawił start na E95, ale skrócił maksymalnie czas rozgrzewania parownika.
Przełączanie na +15°C.

Myślałem nad podgrzewaczem przepływowym elektrycznym + ewentualnie termostat paliwowy aby w pierwszej fazie pracy, zimny płyn z silnika nie ochładzał parownika.

Załączenie podgrzewania po przekaźniku Engine Run Relay, tak aby nie obciążać samego akumulatora.


Jak masz linki do podobnych tematów w sieci to podeślij. :)
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 11:40   

Trzy świece żarowe od diesla przed reduktorem dają radę ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 11:42   

Reader napisał/a:
Ja chętnie bym zostawił start na E95, ale skrócił maksymalnie czas rozgrzewania parownika.
Przełączanie na +15°C.
tak to ja mam bez żadnych podgrzewaczy :)

natomiast po więcej info i fotki zaglądnij na www.lpg-forum.pl
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |8 Kwi 2013|, 2013 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
KubusWariat 


Auto: Scorpio Cossi, '93, srebrna hbta :D
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2005
Skąd: Wrocław
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 12:57   

trzypion napisał/a:
Trzy świece żarowe od diesla przed reduktorem dają radę ;)


w ten sposob po ilu odpaleniach plyn nadaje sie do wymiany???
_________________
cosworth BOA
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 13:10   

Reader napisał/a:
Ja chętnie bym zostawił start na E95, ale skrócił maksymalnie czas rozgrzewania parownika.
Przełączanie na +15°C.

...
Może jakiś rezystorek do czujnika dolepić?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 14:03   

pablo19 napisał/a:
Może jakiś rezystorek do czujnika dolepić?

Nie chodzi o oszukiwanie, +15°C mam ustawione obecnie w 2.0 DOHC i jest git.
Jedynie chciałbym aby tą temp. uzyskał możliwie szybko nawet przy -20°C.

Tu nie chodzi nawet o konkretny samochód tylko ogólnie, jak poprawić ekonomikę przy zachowaniu poprawnej pracy instalacji.
Tak aby miało to sens nawet wówczas gdy samochód przejeżdża kilka km i jest gaszony.

Przy zachowaniu sensownej mocy grzałek i przepływowego podgrzewania należało by zrobić odcinany obwód wodny reduktora i zapętlić na czas rozgrzewania.
Ilość cieczy do podgrzania ma kluczowe znaczenie.


Na forum lpg widzę ,że jest 70 stron do przerzucenia. ;)

Jak coś wykombinuję, dam znać.
Tym samym kończę OT.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 14:32   

KubusWariat napisał/a:
w ten sposob po ilu odpaleniach plyn nadaje sie do wymiany???
po tylu ile w większości nowych dieslów gdzie takie podgrzewacze są fabrycznie montowane.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 16:42   

KubusWariat napisał/a:
trzypion napisał/a:
Trzy świece żarowe od diesla przed reduktorem dają radę ;)

w ten sposob po ilu odpaleniach plyn nadaje sie do wymiany???

Po mniej wiecej 5000, a co?
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 17:41   

trzypion napisał/a:
Trzy świece żarowe od diesla przed reduktorem dają radę ;)

na Alledrogo jest nawet taki zestaw za coś kole 25 złotych.
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 18:07   

Reader napisał/a:
Ja chętnie bym zostawił start na E95, ale skrócił maksymalnie czas rozgrzewania parownika.
Przełączanie na +15°C.
- u mnie startuje przy 10, ale potrafi zamarznąć na typowym mieście i gaśnie wtedy na wolnych.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 22:29   

kwestia jaki reduktor, jaki ma wymiennik i jak oraz gdzie jest wpięty w obieg.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group