instalacja wodorotlenowa? |
Autor |
Wiadomość |
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 08:47
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Ja też wątpię w redukcję kosztów utrzymania auta, związaną z zasilaniem LPG. Szczególnie auta, które robi ok. 10km dziennie, i to po zatłoczonym mieście. |
Jedynie warto się zastanowić jak zrobić, aby LPG 4gen uruchomiła się po max 30 sek. od startu przy nawet -20°C.
Sama jakość obecnych instalacji jest więcej niż zadowalająca. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 10:48
|
|
|
Reader napisał/a: | jak zrobić, aby LPG 4gen uruchomiła się po max 30 sek. od startu przy nawet -20°C. | to żaden problem przecież. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 10:53
|
|
|
Podgrzewacze elektryczne? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 11:08
|
|
|
no pewnie, no i oczywiście przestawienie w sofcie, a jak soft blokuje to emulacja czujnika.
Były robione testy z odpalaniem na gazie z użyciem 4 generacji przy -15 st bez żadnych podgrzewaczy nawet - odpaliło. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 11:17
|
|
|
Ja chętnie bym zostawił start na E95, ale skrócił maksymalnie czas rozgrzewania parownika.
Przełączanie na +15°C.
Myślałem nad podgrzewaczem przepływowym elektrycznym + ewentualnie termostat paliwowy aby w pierwszej fazie pracy, zimny płyn z silnika nie ochładzał parownika.
Załączenie podgrzewania po przekaźniku Engine Run Relay, tak aby nie obciążać samego akumulatora.
Jak masz linki do podobnych tematów w sieci to podeślij. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 11:40
|
|
|
Trzy świece żarowe od diesla przed reduktorem dają radę |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 11:42
|
|
|
Reader napisał/a: | Ja chętnie bym zostawił start na E95, ale skrócił maksymalnie czas rozgrzewania parownika.
Przełączanie na +15°C. | tak to ja mam bez żadnych podgrzewaczy
natomiast po więcej info i fotki zaglądnij na www.lpg-forum.pl |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |8 Kwi 2013|, 2013 11:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KubusWariat
Auto: Scorpio Cossi, '93, srebrna hbta :D
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2005 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 12:57
|
|
|
trzypion napisał/a: | Trzy świece żarowe od diesla przed reduktorem dają radę |
w ten sposob po ilu odpaleniach plyn nadaje sie do wymiany??? |
_________________ cosworth BOA |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 13:10
|
|
|
Reader napisał/a: | Ja chętnie bym zostawił start na E95, ale skrócił maksymalnie czas rozgrzewania parownika.
Przełączanie na +15°C.
... | Może jakiś rezystorek do czujnika dolepić? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 14:03
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Może jakiś rezystorek do czujnika dolepić? |
Nie chodzi o oszukiwanie, +15°C mam ustawione obecnie w 2.0 DOHC i jest git.
Jedynie chciałbym aby tą temp. uzyskał możliwie szybko nawet przy -20°C.
Tu nie chodzi nawet o konkretny samochód tylko ogólnie, jak poprawić ekonomikę przy zachowaniu poprawnej pracy instalacji.
Tak aby miało to sens nawet wówczas gdy samochód przejeżdża kilka km i jest gaszony.
Przy zachowaniu sensownej mocy grzałek i przepływowego podgrzewania należało by zrobić odcinany obwód wodny reduktora i zapętlić na czas rozgrzewania.
Ilość cieczy do podgrzania ma kluczowe znaczenie.
Na forum lpg widzę ,że jest 70 stron do przerzucenia.
Jak coś wykombinuję, dam znać.
Tym samym kończę OT. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 14:32
|
|
|
KubusWariat napisał/a: | w ten sposob po ilu odpaleniach plyn nadaje sie do wymiany??? | po tylu ile w większości nowych dieslów gdzie takie podgrzewacze są fabrycznie montowane. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 16:42
|
|
|
KubusWariat napisał/a: | trzypion napisał/a: | Trzy świece żarowe od diesla przed reduktorem dają radę |
w ten sposob po ilu odpaleniach plyn nadaje sie do wymiany??? |
Po mniej wiecej 5000, a co? |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 17:41
|
|
|
trzypion napisał/a: | Trzy świece żarowe od diesla przed reduktorem dają radę |
na Alledrogo jest nawet taki zestaw za coś kole 25 złotych. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 18:07
|
|
|
Reader napisał/a: | Ja chętnie bym zostawił start na E95, ale skrócił maksymalnie czas rozgrzewania parownika.
Przełączanie na +15°C. | - u mnie startuje przy 10, ale potrafi zamarznąć na typowym mieście i gaśnie wtedy na wolnych. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Kwi 2013|, 2013 22:29
|
|
|
kwestia jaki reduktor, jaki ma wymiennik i jak oraz gdzie jest wpięty w obieg. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|