|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
instalacja wodorotlenowa? |
Autor |
Wiadomość |
grand funk
SBI
Auto: AUDI A6 2.4 v6 OśKA
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Sie 2007 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 14:10 instalacja wodorotlenowa?
|
|
|
wie ktoś coś jak to w praktyce?
szkodzi nie szkodzi?
znalazłem np takie cuś
http://instalacjewodorotlenowe.pl/ |
_________________ tel 507527578 |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 15:05
|
|
|
Piękne. Teraz zadaj sobie pytanie - ile energii potrzebujesz do wydzielenia wodoru z wody, dlaczego to tyle samo ile uzyskasz ze spalenia tegoż wodoru i czemu silnik o sprawności 30-40% tylko tyle jej odda w koła?
Czyli - z silnika bierzesz 100 jednostek energii. Sprawność alternatora to jakieś 95%. Czyli z alternatora masz już 95 jednostek. Przeznaczasz je na elektrolizę wody, dostajesz 95 jednostek w wodorze (zakładam bezstratność elektrolizy). Teraz dostarczamy wodór do silnika, spalamy go, mamy 95 jednostek ciepła, z których silnik na energie mechaniczną przetworzy 33.
Dzięki tej świetnej metodzie ze 100 jednostek energii pobranych z silnikach dostajesz 33.
Cudownie, nieprawdaż? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 15:14
|
|
|
trzypion, z całym szacunkiem, ale piszesz bzdury - widać, ze nie wiesz o co chodzi w instalacji HHO. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 15:45
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | trzypion, z całym szacunkiem, ale piszesz bzdury - widać, ze nie wiesz o co chodzi w instalacji HHO. |
To weź Adam opowiedz, o co "tak naprawdę" tu chodzi, poza kasą ew. klientów, oczywiście. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 15:50
|
|
|
temat powrócił widzę.
Koło mojego osiedla mieszkał/mieszka (nie wiem, kontakt się urwał) chłopak co zawodowo zajmuje się HHO,
Sam jeździł Scorpio MK1 (2.0) z tą instalacją! Był nawet kiedyś zarejestrowany na forum ale po profilu widziałem że nie wchodził. Chomal chyba się nazywał.
A co do samej instalacji to wtedy na pewno była droższa od LPG ...nie wiem jak teraz. Scorpio na tym bez problemu śmigało, inne jego auta też.
Wzięcie jako takie miał bo co chwila widziałem gdzieś jego filmiki jak przy jakiś dużych agregatach i innych silnikach to miał zamontowane. Działało.
W linku od grand funk'a widzę jego prace.
Znalazłem link do jego strony:
http://generator-hho.eu/
A tu fotki instalacji w MK1:
http://generator-hho.eu/?page_id=285
W samochodzie o ile się orientuję to nie działało to na zasadzie alternatywnego paliwa (coś jak LPG) tylko jako wspomagacz. Bardziej te agregaty działały na samym HHO |
Ostatnio zmieniony przez YGH |1 Gru 2012|, 2012 16:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 16:29
|
|
|
YGH napisał/a: | W samochodzie o ile się orientuję to nie działało to na zasadzie alternatywnego paliwa (coś jak LPG) tylko jako wspomagacz |
Coś w tym rodzaju.
Na razie jestem na etapie teorii.
Przymierzam się do budowy generatora, żeby sprawdzić "co zacz" w praktyce.
Dojeżdżając do roboty 4km w jedną stronę, mój skoras pali średnio ok. 18 l/100km.
Żadne LPG w tej sytuacji się nie sprawdzi, bo zaczyna działać w momencie dojeżdżania do celu.
Wspomaganie spalania przy pomocy HHO, teoretycznie powinno poprawić ten bilans.
Jak będę miał jakieś konkrety, nie omieszkam zamieścić ich na forumnie |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 17:48
|
|
|
szwagier miał to w scorpio i pchali to do audi s8 do jakiegoś terenowego dizla też
poprawia się kultura pracy ale pobiera przy pełnej mocy sporo to amperów |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
grand funk
SBI
Auto: AUDI A6 2.4 v6 OśKA
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Sie 2007 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 20:31
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: |
Żadne LPG w tej sytuacji się nie sprawdzi, bo zaczyna działać w momencie dojeżdżania do celu.
Wspomaganie spalania przy pomocy HHO, teoretycznie powinno poprawić ten bilans.
Jak będę miał jakieś konkrety, nie omieszkam zamieścić ich na forumnie |
Można wiedzieć skąd wziąłeś tę "teorię"? Bo widzę że jest bardzo podobna do "teorii" magnetyzerów (że o analogii do homeopatii czy audiofilii nie wspomnę... ), w 100 miejscach w sieci przeczytasz jak to poprawiają spalanie, polaryzują mambo-dżambo, dobrze się sprzedają, tylko nikt ich nie wytłumaczył ani teoretycznie ani praktycznie w porządnym naukowym źródle, ani nie chcą działać jak sprzedawcy mówią. Podobnie wydaje się bzdurą HHO, które na razie przeszło przez parę lat z naiwnego "zrobię silnik na wodę!!11 OMG!!" do "to tylko takie lepsze spalanie i spisek nafciarzy".
A jeśli chcesz na to tracić czas, to może przynajmniej nie baw się w te głupie elektrolizery, załatw se małe butlę wodoru i tlenu z reduktorami i testuj do woli. Mam wrażenie, że będzie jak z ceramizerem
BTW LPG - a może załóż sobie najgłupszą instalkę z ręcznym przełączaniem, albo takim które da się dobrze ustawić, i nie opowiadaj, że ci się nie opłaci, bo 4km. Od 7 lat przełączam na LPG po chwili na postoju plus 200 do 700m jazdy, zależnie od pogody, i nie ma problema. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 20:48
|
|
|
Boni napisał/a: | załóż sobie najgłupszą instalkę z ręcznym przełączaniem, albo takim które da się dobrze ustawić, i nie opowiadaj, że ci się nie opłaci, bo 4km. |
Popieram,mam LPG I-gen,do roboty mam teraz akurat jakieś 5km więc spalanie to jakieś 14.5l ale nawet takie spalanie LPG opłaca sie bardziej niż jazda na PB
Według mnie to jest tak:
LPG 14,5x2.71=39.30 + jakieś 1.5l. PB-8.60 to 48zł
PB 10.0x 5.69 =57zł
(ceny troche zaokrągliłem)
Ceny paliw w województwch:
------------------------------98---95----ON---LPG
2012-10-31--łódzkie---5,88--5,69--5,69--2,71 |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 20:54
|
|
|
Boni napisał/a: | ... nie baw się w te głupie elektrolizery, załatw se małe butlę wodoru... |
Właśnie od tego mam zamiar zacząć |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 21:58
|
|
|
Tak, tak, wszystko pięknie i ładnie. A energia do produkcji wodoru się bierze skąd?
A zresztą, są ludzie, co wierzą w trotyl w tutce, są ludzie, którzy wierzą w cudowną moc zderzaka łagiewki, więc też są ludzie, co wierzą w kolejne spiski tym razem koncernów samochodowych.
W sumie, ja mogłem też spać na fizyce |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 22:52
|
|
|
a pojęcie sprawności jest Tobie znane ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |1 Gru 2012|, 2012 23:21
|
|
|
Jest. Pojęcie bilansu energetycznego Tobie?
Silnik obiegu Otto teoretycznie może mieć sprawność maksimum 50%. W samochodach ma około 35-40%. Jakim cudem chcesz podnieść radykalnie sprawność silnika dodając do mieszanki trochę wodoru? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 00:23
|
|
|
no właśnie, jak - pomyśl |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |