$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - instalacja wodorotlenowa?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
instalacja wodorotlenowa?
Autor Wiadomość
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |17 Gru 2012|, 2012 11:18   

artur.k napisał/a:
więc teoretycznie przy odpowiednich rozmiarach układu taka inst.mogłaby zastąpić zwykłą gazownie, tak?


Z dokładnością do "zapomnianego" przez dostawców tych patentów faktu, że spalanie wodoru szybko niszczy wszelkie typowe stale i aluminium (porowate się robią, można se poguglać pod "hydrogen porosity"), nie mówiąc o smarowaniu, temperaturze i innych drobiazgach, szczególniej w zabawach silnikami-trupami. No ale to przecież nie ich problem, tylko naiwnych klientów.
BTW m.in. dlatego choć wiele Big Korpo chętnie widzi wodór jako nowy nośnik energii, to jednak nikt nie planuje masowych fabrycznych rozwiązań typu "butla krio z H2 -> silnik spalinowy" (czyli proste rozwinięcie garażowej "instalacji wodorotlenowej") tylko wszyscy "butla krio H2 -> ogniwa paliwowe -> silniki elektryczne" - i to pomimo że wyrzucenie na śmietnik historii całych fabryk silników spalinowych i wieku doświadczeń nikomu się nie podoba.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |17 Gru 2012|, 2012 12:07   

Urochomic troche wyobraznie - ile litrow powietrza w ciagu sekundy przetlacza silnik? Bo z tego co ja pamietam ssanie jest calkiem niezle na nawet na jalowych by po wzroscie obrotow zamienic sie w odkurzacz - teraz przelozyc to na ilosc mieszanki gazowej wyprodukowanej w takim ogniwie - pomijam tu juz bilans energetyczny (czyli ile energi trzeba wlozyc w rozbicie wody na wodor i tlen by odzyskac w postaci energi powstajacej z spalenia tegoz wodoru i tlenu) - zwykla wydajnosc takich instalacji jest ciekawym przypadkiem...
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Gru 2012|, 2012 22:20   

W sumie to ja sie cieszę - moja praca jest niezagrozona :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
si 



Auto: SCORPIO '89 2935 ccm 12V6 HATCHBACK GHIA
Wiek: 45
Dołączył: 15 Gru 2010
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: |5 Kwi 2013|, 2013 15:59   

ten generator to mi perpetuum mobile II stopnia mocno śmierdzi ... i jedyna korzyść jaką może przynieść (w ostatecznym rachunku) to zwiększone zużycie paliwa
Ostatnio zmieniony przez si |5 Kwi 2013|, 2013 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KubusWariat 


Auto: Scorpio Cossi, '93, srebrna hbta :D
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Gru 2005
Skąd: Wrocław
Wysłany: |5 Kwi 2013|, 2013 23:15   

ja znalazlem cos takiego:

"Poniżej podaję jedną z prostych metod działania w celu częściowego uniezależnienia się od cen paliw. Można jeździć na samej wodzie i są takie samochody w Polsce.. w większości wystarczy instalacja HHO w samochodzie ( i nie tylko) i mamy spadek spalania paliwa około 20% do 40% .. można paliwo zamgławiać.. na litrze konwencjonalnego paliwa można przejechać 100km .. poszukajcie sobie w internecie wpisując hasło : "cela sucho-mokra", "generator HHO" , generator wodoru".. koszty instalacji nie są duże. Mam generator HHO, typu "cela-sucho mokra", sterowanie silnika Volo chip spalanie średnie bez HHO 10l/100km, z włączonym HHO około 6-6,5l/100km przy normalnej jeździe bez żyłowania silnika benzynowego. Niedługo wprowadzą akcyzę na wodę używaną jako paliwo .. ;) Założyłem do samochodu, który mam od nowości, kupiony w salonie za ponad 100tys zł w 2007 roku w listopadzie, przejechałem z HHO ponad 30 tys km w ciągu niecałego roku. Oszczędności mam takie jak powyżej napisałem, z samochodem nic się nie dzieje, poza tym, że spala mniej około 30-40% benzyny. Używam całą zimę, nic się nie dzieje. Do elektrolitu dolewa się alkohol izopropylowego i roztwór nie zamarza. Przed przeglądem nie trzeba HHO rozmontowywać. Badałem spaliny przy włączonym HHO i wyłączonym na wysokich i wolnych obrotach.. w stacji diagnostycznej, tam gdzie robią przeglądy. Po włączeniu HHO analizator spalin nie pokazuje nic. Po wyłączeniu mają normalny odczyt. Powiedzieli mi że mój samochód ma taki odczyt na analizatorze spalin z jakim się nie spotkali. Dobra-kompletna instalacja HHO około 1200zł. Wpiszcie w wyszukiwarkę czy w you tube hasło np "Forum HHO" i macie pełno różnych informacji.... są prowadzone również próby z ogrzewaniem domów HHO lub H. Silniki na wodę stają się faktem. Zobaczcie sobie w internecie projekt "phinergy" gdzie silnik samochodu czerpie energię z wody."

swoja droga sasiad zalozyl cos takiego w jego almerze i nic tylko chwali..
_________________
cosworth BOA
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |6 Kwi 2013|, 2013 10:13   

A co ma, przyznac sie, że wywalił kase na darmo? ;)
Co innego instalacja wtrysku wody do cylindra, która działa powodując lepsze odebranie energii od gazów spalinowych, a co innego bajki o perprtum mobile.
W jaki sposób w silniku pojawia sie dodatkowa energia? Zwieksza się sprawność silnika? Jesli tak, to dlaczego?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |6 Kwi 2013|, 2013 10:33   

silnik dostaje wodór . czyli w sumie takie jakby +10% dawki w postaci gazu . tylko koszt i czas wytworzenia tego na bierząco jest spory .jak już tak kombinujecie to przesiadka na hybryde albo coś elektrycznego sensowniejsza jest . większość obenie rozwiazań spokojnie wystarcza na dojazdy do pracy przez 2-3 dni bez ładowania . ewentualnie CNG .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |6 Kwi 2013|, 2013 10:43   

Tyle, że koszt energetyczny wytworzenia tego wodoru to jakies dwa razy tyle, ile z tego wodoru odzyska się energii. Albo wodór jakimś tajemniczym sposobem drastycznie zwieksza sprawność silnika (w co wątpię), albo tez to jest jedna, wielka sciema.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |6 Kwi 2013|, 2013 10:48   

no napisałem że wytworzenie tego na bieżąco mija sie z celem . z ekonomicznego punktu nie ma sensu . jakby były stacje z tym to co innego . tylko zaraz obłożą kilkoma podatkami żeby nie było za dobrze .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |6 Kwi 2013|, 2013 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |6 Kwi 2013|, 2013 10:57   

gifer. pliz... bieżąco ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |6 Kwi 2013|, 2013 11:20   

trzypion napisał/a:
Tyle, że koszt energetyczny wytworzenia tego wodoru to jakies dwa razy tyle, ile z tego wodoru odzyska się energii.

Powyższe zdanie miałoby sens w przypadku zasilania silnika wyłącznie mieszanką wodoru i tlenu.
A tak przecież nie jest.
Piszecie, jakbyście wszystkie rozumy pozjadali. Może troszkę pokory, co ?
Który wie dokładnie co się dzieje z mieszanką paliwową, w przypadku minimalnej domieszki tegoż właśnie wodoru ?
Nie to, żebym był jakimś hura-optymistą, w tej sprawie, ale tylko napomnę o innej rzeczy - ile razy specjaliści oświadczali, ze osiągnięto kres zagęszczenia danych na talerzu HDD ? ;)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |6 Kwi 2013|, 2013 14:45   

Adam, czemu pominąłeś:
"Albo wodór jakimś tajemniczym sposobem drastycznie zwieksza sprawność silnika (w co wątpię), albo tez to jest jedna, wielka sciema."?
Jedyne co mi przychopdzi do głowy, to uzyskanie podobnego efektu jak przy wtrysku wody, czyli po zapłonie wodór spalając sie dość szybko zuzywa częśc tlenu, co powoduje, że część ON nie spala sie, a odparowuje jednocześnie zwiększając ciśnienie w komorze spalania.
Tyle, że działać by to mogło jedynie przy duzych obciążeniach silnika, gdyz przy mniejszych jest na tyle duzy nadmiar powietrza, że mimo dodatku wodoru cału ON sie dopali.
Szukałem wiele razy jakichkolwiek informacji o HHO, jednak poza marketingowym bełkotem nie znalazłem żadnego śladu wyjasnienia skąd ma sie wziąc dodatkowa energia.

Dane na talerzu HDD? Wiele razy zaznaczając, że chodzi o dana technologię. Mieli rację, dopiero po zmianie technologii dało sie upakować więcej.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
WaldekU61 
waldeku61



Auto: 92 cosworth sedan+LPG+BLOS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 04 Lut 2006
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |6 Kwi 2013|, 2013 17:18   

http://hho-forum.cba.pl/ warto poczytać
_________________
731009766
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |6 Kwi 2013|, 2013 17:28   

trzypion napisał/a:

Dane na talerzu HDD? Wiele razy zaznaczając, że chodzi o dana technologię. Mieli rację, dopiero po zmianie technologii dało sie upakować więcej.

No i do tego właśnie zmierzam... to samo jest z krzemem, czy arsenkiem galu, i technologiami 190... 120... 95... i "jeszcze mniejszych nanometrów".
Za każdym razem, jak przekroczą kolejną granicę, ogłaszają że to szczyt. Do czasu oczywiście ;)
trzypion napisał/a:
Adam, czemu pominąłeś:
"Albo wodór jakimś tajemniczym sposobem drastycznie zwieksza sprawność silnika (w co wątpię), albo tez to jest jedna, wielka sciema."?

Fakt. Pominąłem - przepraszam.
Tylko dlaczego od razu piszesz "wątpię" ?
Ja też wątpię w redukcję kosztów utrzymania auta, związaną z zasilaniem LPG. Szczególnie auta, które robi ok. 10km dziennie, i to po zatłoczonym mieście.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |6 Kwi 2013|, 2013 21:23   

Przeleciałem i zdecydowanie nie warto. Mniej więcej tyle samo rzetelnych informacji co na forum audiofilskim, czyli zero. Brandzlowanie się pomysłami w zamkniętym kółku wzajemnej adoracji.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group