instalacja wodorotlenowa? |
Autor |
Wiadomość |
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 01:06
|
|
|
Speedo napisał/a: | Boni, Adam_2000 - oba macie tam konta to se poczytajcie - http://www.explorerfanklu...der=asc&start=0 to so miljonowe oszczednosci, 5l alpagu na 200 to benzynu bedzie z 10 a skorek ma o pol mniejszy motur to pewnie z 20 albo cos kolo tego... chyba ze zle obliczam jak zawsze... |
A dla kogo ten wywiad? To nie bez kozery powiem, że przybywa w baku benzyny, 184g na 100km, od tej całej elektrolizy! (a na fora explo nie zaglądam nie tylko z przyczyn brak w stajni Explo). |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 09:56
|
|
|
Tak samo jak magnetyzery, turbinki Kowalskiego oraz inne tego typu wynalazki. Załóż dwie instalacje, to paliwo z baku Ci się będzie wylewać
To już lepiej dołożyć wtrysk wody w dolot, bo to akurat mocno poprawia osiągi |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 11:31
|
|
|
trzypion napisał/a: |
To już lepiej dołożyć wtrysk wody w dolot, bo to akurat mocno poprawia osiągi |
Używasz niewłaściwego przysłówka, nie "mocno" tylko "trochę" |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
Ostatnio zmieniony przez Boni |2 Gru 2012|, 2012 11:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 12:37
|
|
|
jak dla mnie sprawa jest prosta - jeśli produkujemy paliwo na "pokładzie" przy wykorzystaniu własnego źródła energii, to zawsze będą straty. Owszem, jest możliwe, że na krótkim odcinku uzyskamy lepsze parametry pracy, ale sumarycznie będą straty.
jeśli z wody wyprodukujemy teln i wodór, a następnie z tego wyprodukujemy z powrotem wodę, to zawsze stracimy energetycznie. Fizyki nie oszukamy, a woda nie jest paliwm, a jedynie "spalinami".
[ Dodano: |2 Gru 2012|, 2012 12:39 ]
a układ z mercedesa wykorzystuje energię spalin, czyli ciepło odpadowe. Podobnie energię spalin wykorzystuje turbina, jak i wiele innych rozwiązań. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
Ostatnio zmieniony przez bingo |2 Gru 2012|, 2012 12:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 17:27
|
|
|
nie prościej NOS-a zapodać ? |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
grand funk
SBI
Auto: AUDI A6 2.4 v6 OśKA
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Sie 2007 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 21:25
|
|
|
To juz lepiej zapodać silnik Stirlinga i nim dopalać |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 21:48
|
|
|
Jan wygłasza dziwne tezy, że silnik przy 100 stopniach może się zatrzeć. Zastanawia mnie co to za magiczny środek chemiczny, który dodany do wody powoduje, że przy parowaniu zamienia się ona w wodór i tlen. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 22:59
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Zastanawia mnie co to za magiczny środek chemiczny, który dodany do wody powoduje, że przy parowaniu zamienia się ona w wodór i tlen. |
Magiczny proszek
Nie znasz ? |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
pandy
Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 00:34
|
|
|
HHO to niestety sciema - wystarczy policzyc ile litrow na sekunde powietrza potrzebuje silnik - gestosc energetyczna wodoru jest wielokrotnie mniejsza niz benzyny (5.6MJ dla wodoru pod cisnieniem 700 barow vs ok 36MJ dla litra benzyny) - cudow nie ma - tu juz nawet nie chodzi o sprawnosc ale o ilosc wodoru jaka mozna wyprodukowac w czasie sekundy by moc zasilic nim silnik.
Co do rozkladu wody na wodor i tlen - generalnie nie ma z tym problemy - ogrzac pare wodna do 900 - 1100 stopni i sama sie rozlozy... |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 08:53
|
|
|
pandy napisał/a: | Co do rozkladu wody na wodor i tlen - generalnie nie ma z tym problemy - ogrzac pare wodna do 900 - 1100 stopni i sama sie rozlozy... | - ale i tak musisz tą energie dostarczyć. Można wstępne wykorzystać ciepło odpadowe silnika i spalin, co na pewno poprawi sprawność układu (co chyba ma miejsce u Pana Janka), |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 09:00
|
|
|
Poszukiwanie alternatywnych paliw sprowadza się do poszukiwania paliwa nie obłożonego podatkami. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 09:12
|
|
|
Reader napisał/a: | Poszukiwanie alternatywnych paliw sprowadza się do poszukiwania paliwa nie obłożonego podatkami. | Trafna uwaga. Może dlatego są głosy o opłatach za deszczówkę Rząd coś ukrywa w sensie, że wiedzą o tym, że na deszczówce da się jeździć, a Jan niedługo spotka się z "seryjnym samobójcą". Jak ogarnę kilka innych rzeczy to się wezmę za montaż czajnika do auta, bo ten temat pary wodnej jest całkiem ciekawy.
Już od jakiegoś czasu planuję zamontować elektroniczny higrometr w dolocie coby sobie popatrzeć przy jakiej wilgotności silnika odczuwalnie lepiej pracuje |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 09:26
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Już od jakiegoś czasu planuję zamontować elektroniczny higrometr w dolocie coby sobie popatrzeć przy jakiej wilgotności silnika odczuwalnie lepiej pracuje |
Najlepszy czujnik to stare kable zapłonowe z przebiciami |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 09:35
|
|
|
ford2fast napisał/a: | pablo19 napisał/a: | Już od jakiegoś czasu planuję zamontować elektroniczny higrometr w dolocie coby sobie popatrzeć przy jakiej wilgotności silnika odczuwalnie lepiej pracuje |
Najlepszy czujnik to stare kable zapłonowe z przebiciami | To jeszcze napisz mi jak podłączyć do tego wyświetlacz żeby mi pokazywał wilgotność. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
|