$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - instalacja wodorotlenowa?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
instalacja wodorotlenowa?
Autor Wiadomość
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 01:06   

Speedo napisał/a:
Boni, Adam_2000 - oba macie tam konta to se poczytajcie - http://www.explorerfanklu...der=asc&start=0 to so miljonowe oszczednosci, 5l alpagu na 200 to benzynu bedzie z 10 a skorek ma o pol mniejszy motur to pewnie z 20 albo cos kolo tego... chyba ze zle obliczam jak zawsze...


A dla kogo ten wywiad? To nie bez kozery powiem, że przybywa w baku benzyny, 184g na 100km, od tej całej elektrolizy! ;) (a na fora explo nie zaglądam nie tylko z przyczyn brak w stajni Explo).
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 09:56   

Tak samo jak magnetyzery, turbinki Kowalskiego oraz inne tego typu wynalazki. Załóż dwie instalacje, to paliwo z baku Ci się będzie wylewać :D
To już lepiej dołożyć wtrysk wody w dolot, bo to akurat mocno poprawia osiągi :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 11:31   

trzypion napisał/a:

To już lepiej dołożyć wtrysk wody w dolot, bo to akurat mocno poprawia osiągi :D


Używasz niewłaściwego przysłówka, nie "mocno" tylko "trochę" :P
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
Ostatnio zmieniony przez Boni |2 Gru 2012|, 2012 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 12:37   

jak dla mnie sprawa jest prosta - jeśli produkujemy paliwo na "pokładzie" przy wykorzystaniu własnego źródła energii, to zawsze będą straty. Owszem, jest możliwe, że na krótkim odcinku uzyskamy lepsze parametry pracy, ale sumarycznie będą straty.

jeśli z wody wyprodukujemy teln i wodór, a następnie z tego wyprodukujemy z powrotem wodę, to zawsze stracimy energetycznie. Fizyki nie oszukamy, a woda nie jest paliwm, a jedynie "spalinami".

[ Dodano: |2 Gru 2012|, 2012 12:39 ]
a układ z mercedesa wykorzystuje energię spalin, czyli ciepło odpadowe. Podobnie energię spalin wykorzystuje turbina, jak i wiele innych rozwiązań.
_________________
nigdy nie mów nigdy
Ostatnio zmieniony przez bingo |2 Gru 2012|, 2012 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 17:27   

nie prościej NOS-a zapodać ?
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
grand funk 
SBI


Auto: AUDI A6 2.4 v6 OśKA
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Sie 2007
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 19:46   

a jan?

http://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo
_________________
tel 507527578
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 21:25   

To juz lepiej zapodać silnik Stirlinga i nim dopalać ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 21:48   

grand funk napisał/a:
a jan?

http://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo

Jan wygłasza dziwne tezy, że silnik przy 100 stopniach może się zatrzeć. Zastanawia mnie co to za magiczny środek chemiczny, który dodany do wody powoduje, że przy parowaniu zamienia się ona w wodór i tlen.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |2 Gru 2012|, 2012 22:59   

pablo19 napisał/a:
Zastanawia mnie co to za magiczny środek chemiczny, który dodany do wody powoduje, że przy parowaniu zamienia się ona w wodór i tlen.

Magiczny proszek :)
Nie znasz ? :):
_________________
Scorpio forever
 
 
pandy 



Auto: Scorpio Mk3 96, 2.3, MAN, sedan, benzyna
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 00:34   

HHO to niestety sciema - wystarczy policzyc ile litrow na sekunde powietrza potrzebuje silnik - gestosc energetyczna wodoru jest wielokrotnie mniejsza niz benzyny (5.6MJ dla wodoru pod cisnieniem 700 barow vs ok 36MJ dla litra benzyny) - cudow nie ma - tu juz nawet nie chodzi o sprawnosc ale o ilosc wodoru jaka mozna wyprodukowac w czasie sekundy by moc zasilic nim silnik.


Co do rozkladu wody na wodor i tlen - generalnie nie ma z tym problemy - ogrzac pare wodna do 900 - 1100 stopni i sama sie rozlozy...
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 08:53   

pandy napisał/a:
Co do rozkladu wody na wodor i tlen - generalnie nie ma z tym problemy - ogrzac pare wodna do 900 - 1100 stopni i sama sie rozlozy...
- ale i tak musisz tą energie dostarczyć. Można wstępne wykorzystać ciepło odpadowe silnika i spalin, co na pewno poprawi sprawność układu (co chyba ma miejsce u Pana Janka),
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 09:00   

Poszukiwanie alternatywnych paliw sprowadza się do poszukiwania paliwa nie obłożonego podatkami. ;)
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 09:12   

Reader napisał/a:
Poszukiwanie alternatywnych paliw sprowadza się do poszukiwania paliwa nie obłożonego podatkami. ;)
Trafna uwaga. Może dlatego są głosy o opłatach za deszczówkę :) Rząd coś ukrywa w sensie, że wiedzą o tym, że na deszczówce da się jeździć, a Jan niedługo spotka się z "seryjnym samobójcą". Jak ogarnę kilka innych rzeczy to się wezmę za montaż czajnika do auta, bo ten temat pary wodnej jest całkiem ciekawy.

Już od jakiegoś czasu planuję zamontować elektroniczny higrometr w dolocie coby sobie popatrzeć przy jakiej wilgotności silnika odczuwalnie lepiej pracuje :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 09:26   

pablo19 napisał/a:
Już od jakiegoś czasu planuję zamontować elektroniczny higrometr w dolocie coby sobie popatrzeć przy jakiej wilgotności silnika odczuwalnie lepiej pracuje :)

Najlepszy czujnik to stare kable zapłonowe z przebiciami :):
_________________
Scorpio forever
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |3 Gru 2012|, 2012 09:35   

ford2fast napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Już od jakiegoś czasu planuję zamontować elektroniczny higrometr w dolocie coby sobie popatrzeć przy jakiej wilgotności silnika odczuwalnie lepiej pracuje :)

Najlepszy czujnik to stare kable zapłonowe z przebiciami :):
To jeszcze napisz mi jak podłączyć do tego wyświetlacz żeby mi pokazywał wilgotność.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group