$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - zaworek pompy oleju
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zaworek pompy oleju
Autor Wiadomość
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |8 Paź 2011|, 2011 16:21   zaworek pompy oleju

Jakie są objawy wykręcenia się tego zaworka i czym to moze skutkować?
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |8 Paź 2011|, 2011 16:25   

..z rana za długo klepie hydraulika..
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |8 Paź 2011|, 2011 16:42   

rozumiem ze nie moze sie on dostac do rozrządu? Pytam, bo dzis raptem zaczelo mi brzeczec z silnika. Po zdjeciu paska wielorowkowego nie przestalo, i wyglada na to ze brzeczy z rozrzadu. Ale wczoraj zauwazylem ze kontrolka oleju przy zapalaniu sie nie swiecila, po uruchomieniu zapalila sie na chwilke a potem znowu zgasla tak jak powinna... Laczyc te dwie sprawy czy dzwiek nie moze miec zwiazku z tym zaworkiem?
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |8 Paź 2011|, 2011 16:45   

MarcinQ napisał/a:
rozumiem ze nie moze sie on dostac do rozrządu?

..niema możliwości bo zatyczka zaworka opiera się o blok..

MarcinQ napisał/a:
Laczyc te dwie sprawy czy dzwiek nie moze miec zwiazku z tym zaworkiem?

..może tylko zależy co to za częstotliwość dźwięku i rodzaju..

Jeżeli chodzi o poranny rozruch z wykręconym zaworkiem to wygląda to tak że uruchamiasz silnik i nie dość że klepie to i kontrolka pali się dłuższą chwile a powinna gasnąć niemalże natychmiast.
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |8 Paź 2011|, 2011 17:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Adam73 
603-820-181



Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Kwi 2006
Skąd: Zgierz EZG
Wysłany: |9 Paź 2011|, 2011 06:58   

TomiGra napisał/a:
Jeżeli chodzi o poranny rozruch z wykręconym zaworkiem to wygląda to tak że uruchamiasz silnik i nie dość że klepie to i kontrolka pali się dłuższą chwile a powinna gasnąć niemalże natychmiast.

Tomi, niekoniecznie.Mnie gasła momentalnie ,a klepanie było. Taka jazda zakończyła się niestety uszkodzeniem napinacza łancucha i ślizgów.
_________________
Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |9 Paź 2011|, 2011 07:52   

Adam73 napisał/a:
TomiGra napisał/a:
Jeżeli chodzi o poranny rozruch z wykręconym zaworkiem to wygląda to tak że uruchamiasz silnik i nie dość że klepie to i kontrolka pali się dłuższą chwile a powinna gasnąć niemalże natychmiast.


Tomi, niekoniecznie.Mnie gasła momentalnie ,a klepanie było. Taka jazda zakończyła się niestety uszkodzeniem napinacza łancucha i ślizgów.

..pisałem o tych standardowych objawach ale i tak warto tam zajrzeć jak zaworek nie było robiony na klej..

Jeżeli chodzi o anomalie ciśnienia oleju to mi po zrobieniu zaworka czyli wymianie jego na nowy i wkręceniu go na klej na mocno po około 15tys/km zaklinował się w tylnym położeniu co skutkowało 2-3 sekundowym blaskiem ciśnienia oleju.
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
Cygan
[Usunięty]

Wysłany: |9 Paź 2011|, 2011 11:49   

U mnie zaworek był zrobiony,kontrolka gasła natychmiast a i tak przez dwie-trzy sekundy klepało.Gdy zmieniłem w ramach doświadczenia olej na syntetyk,klepnięcie jest dosłownie pojedyncze,trwa sekundę /chyba któraś szklanka/ i tak zostawiłem.
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |10 Paź 2011|, 2011 07:55   Re: zaworek pompy oleju

MarcinQ napisał/a:
Jakie są objawy wykręcenia się tego zaworka i czym to moze skutkować?

To jest zawór nadmiarowy ciśnienia oleju.
Skutek wykręcenia to ciśnienie oleju w układzie smarowania niższe niż wymagane.
Niskie ciśnienie oleju wydłuża czas dotarcia do odległych punktów no i ogólnie powoduje szybsze zużycie silnika.

MarcinQ napisał/a:
rozumiem ze nie moze sie on dostac do rozrządu? Pytam, bo dzis raptem zaczelo mi brzeczec z silnika. Po zdjeciu paska wielorowkowego nie przestalo, i wyglada na to ze brzeczy z rozrzadu.

Jeżeli cokolwiek brzęczy w rozrządzie to trzeba natychmiast to skontrolować.
Z typowych niedomagań to można "na dzień dobry" obstawić połamane prowadnice no i ten zawór też typowy.
Naszykuj co potrzeba* i do roboty.


* co najmniej:
- uszczelka pompy
- ślizgi (prowadnice)
- napinacz hydrauliczny
- klej do gwintów

Zresztą opis jest w warsztacie.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
MarcinQ 



Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: |10 Paź 2011|, 2011 21:19   

a ile jest dokladnie tych plastikowych slizgow?
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |10 Paź 2011|, 2011 21:22   

główny(długi), jeden pomiędzy kołami walków i jeden od łańcuszka pompy oleju.
 
 
Pawel - Amor 
Frota 3.1tdi



Auto: '95 2.3 16V ASB kombi
Wiek: 44
Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Giżycko
Wysłany: |6 Lis 2011|, 2011 19:14   

Podepnę się do tematu...
I mnie dopadł problem ciśnienia oleju :/ :631: Obstawiam "sławny" zaworek... Czy może mi ktoś podpowiedzieć co i jak, jakiś manual z opisem co i jak i jakie części kupić - zaworki, podkładki, uszczelki... :/ Ktoś to gdzieś na forum opisywał, ale dosyć długie poszukiwania nawet za pomocą "szukajki" nic nie dały... :(
_________________
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...

bike mtb własnej specyfikacji
Frontera 3.1 tdi (long)
Scorpio 2.3 dohc 16V kombi asb
 
 
 
gorgo 



Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Paź 2010
Skąd: Kraków/Czaple
Wysłany: |6 Lis 2011|, 2011 19:18   

http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=25441

Chyba to :D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI Lampy LED w moim 309
tel. 662 760 770
 
 
Pawel - Amor 
Frota 3.1tdi



Auto: '95 2.3 16V ASB kombi
Wiek: 44
Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Giżycko
Wysłany: |6 Lis 2011|, 2011 19:20   

Tak, to :!: Wielki dzięki :) :564:
_________________
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...

bike mtb własnej specyfikacji
Frontera 3.1 tdi (long)
Scorpio 2.3 dohc 16V kombi asb
 
 
 
hapa999 


Auto: Scorpio 1995r.2.0 16V manual sedan +BRC
Wiek: 39
Dołączył: 06 Lip 2009
Skąd: Chełm
Wysłany: |8 Lis 2011|, 2011 09:41   

Witam Panowie. Mam problemik z olejem nie wiem gdzie się podział.był zmieniany w maju tego roku stan sprawdzałem co jakiś czas i było w normie wczoraj sprawdzam a na bagnecie min. Wycieków nie namierzyłem wody też nie przybyło. Mowa w tym poscie o jakimś zaworku czy może to być tego wina.A i gdzie się on znajduje?
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |8 Lis 2011|, 2011 11:21   

a poczytaj to: http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=25441
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group