zaworek pompy oleju |
Autor |
Wiadomość |
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |8 Paź 2011|, 2011 16:21 zaworek pompy oleju
|
|
|
Jakie są objawy wykręcenia się tego zaworka i czym to moze skutkować? |
|
|
|
|
TomiGra
eMkaCZ ver.M
Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2009 Skąd: Wejherowo^Piła
|
Wysłany: |8 Paź 2011|, 2011 16:25
|
|
|
..z rana za długo klepie hydraulika.. |
_________________ BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300
SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |8 Paź 2011|, 2011 16:42
|
|
|
rozumiem ze nie moze sie on dostac do rozrządu? Pytam, bo dzis raptem zaczelo mi brzeczec z silnika. Po zdjeciu paska wielorowkowego nie przestalo, i wyglada na to ze brzeczy z rozrzadu. Ale wczoraj zauwazylem ze kontrolka oleju przy zapalaniu sie nie swiecila, po uruchomieniu zapalila sie na chwilke a potem znowu zgasla tak jak powinna... Laczyc te dwie sprawy czy dzwiek nie moze miec zwiazku z tym zaworkiem? |
|
|
|
|
TomiGra
eMkaCZ ver.M
Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2009 Skąd: Wejherowo^Piła
|
Wysłany: |8 Paź 2011|, 2011 16:45
|
|
|
MarcinQ napisał/a: | rozumiem ze nie moze sie on dostac do rozrządu? |
..niema możliwości bo zatyczka zaworka opiera się o blok..
MarcinQ napisał/a: | Laczyc te dwie sprawy czy dzwiek nie moze miec zwiazku z tym zaworkiem? |
..może tylko zależy co to za częstotliwość dźwięku i rodzaju..
Jeżeli chodzi o poranny rozruch z wykręconym zaworkiem to wygląda to tak że uruchamiasz silnik i nie dość że klepie to i kontrolka pali się dłuższą chwile a powinna gasnąć niemalże natychmiast. |
_________________ BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300
SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL |
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |8 Paź 2011|, 2011 17:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |9 Paź 2011|, 2011 06:58
|
|
|
TomiGra napisał/a: | Jeżeli chodzi o poranny rozruch z wykręconym zaworkiem to wygląda to tak że uruchamiasz silnik i nie dość że klepie to i kontrolka pali się dłuższą chwile a powinna gasnąć niemalże natychmiast. |
Tomi, niekoniecznie.Mnie gasła momentalnie ,a klepanie było. Taka jazda zakończyła się niestety uszkodzeniem napinacza łancucha i ślizgów. |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
TomiGra
eMkaCZ ver.M
Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2009 Skąd: Wejherowo^Piła
|
Wysłany: |9 Paź 2011|, 2011 07:52
|
|
|
Adam73 napisał/a: | TomiGra napisał/a:
Jeżeli chodzi o poranny rozruch z wykręconym zaworkiem to wygląda to tak że uruchamiasz silnik i nie dość że klepie to i kontrolka pali się dłuższą chwile a powinna gasnąć niemalże natychmiast.
Tomi, niekoniecznie.Mnie gasła momentalnie ,a klepanie było. Taka jazda zakończyła się niestety uszkodzeniem napinacza łancucha i ślizgów. |
..pisałem o tych standardowych objawach ale i tak warto tam zajrzeć jak zaworek nie było robiony na klej..
Jeżeli chodzi o anomalie ciśnienia oleju to mi po zrobieniu zaworka czyli wymianie jego na nowy i wkręceniu go na klej na mocno po około 15tys/km zaklinował się w tylnym położeniu co skutkowało 2-3 sekundowym blaskiem ciśnienia oleju. |
_________________ BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300
SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL |
|
|
|
|
Cygan [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Paź 2011|, 2011 11:49
|
|
|
U mnie zaworek był zrobiony,kontrolka gasła natychmiast a i tak przez dwie-trzy sekundy klepało.Gdy zmieniłem w ramach doświadczenia olej na syntetyk,klepnięcie jest dosłownie pojedyncze,trwa sekundę /chyba któraś szklanka/ i tak zostawiłem. |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |10 Paź 2011|, 2011 07:55 Re: zaworek pompy oleju
|
|
|
MarcinQ napisał/a: | Jakie są objawy wykręcenia się tego zaworka i czym to moze skutkować? |
To jest zawór nadmiarowy ciśnienia oleju.
Skutek wykręcenia to ciśnienie oleju w układzie smarowania niższe niż wymagane.
Niskie ciśnienie oleju wydłuża czas dotarcia do odległych punktów no i ogólnie powoduje szybsze zużycie silnika.
MarcinQ napisał/a: | rozumiem ze nie moze sie on dostac do rozrządu? Pytam, bo dzis raptem zaczelo mi brzeczec z silnika. Po zdjeciu paska wielorowkowego nie przestalo, i wyglada na to ze brzeczy z rozrzadu. |
Jeżeli cokolwiek brzęczy w rozrządzie to trzeba natychmiast to skontrolować.
Z typowych niedomagań to można "na dzień dobry" obstawić połamane prowadnice no i ten zawór też typowy.
Naszykuj co potrzeba* i do roboty.
* co najmniej:
- uszczelka pompy
- ślizgi (prowadnice)
- napinacz hydrauliczny
- klej do gwintów
Zresztą opis jest w warsztacie. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |10 Paź 2011|, 2011 21:19
|
|
|
a ile jest dokladnie tych plastikowych slizgow? |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |10 Paź 2011|, 2011 21:22
|
|
|
główny(długi), jeden pomiędzy kołami walków i jeden od łańcuszka pompy oleju. |
|
|
|
|
Pawel - Amor
Frota 3.1tdi
Auto: '95 2.3 16V ASB kombi
Wiek: 44 Dołączył: 04 Kwi 2010 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: |6 Lis 2011|, 2011 19:14
|
|
|
Podepnę się do tematu...
I mnie dopadł problem ciśnienia oleju Obstawiam "sławny" zaworek... Czy może mi ktoś podpowiedzieć co i jak, jakiś manual z opisem co i jak i jakie części kupić - zaworki, podkładki, uszczelki... Ktoś to gdzieś na forum opisywał, ale dosyć długie poszukiwania nawet za pomocą "szukajki" nic nie dały... |
_________________ ...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
bike mtb własnej specyfikacji
Frontera 3.1 tdi (long)
Scorpio 2.3 dohc 16V kombi asb |
|
|
|
|
gorgo
Auto: '96, 2.9 24V, ASB, kombi, LPG
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2010 Skąd: Kraków/Czaple
|
|
|
|
|
Pawel - Amor
Frota 3.1tdi
Auto: '95 2.3 16V ASB kombi
Wiek: 44 Dołączył: 04 Kwi 2010 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: |6 Lis 2011|, 2011 19:20
|
|
|
Tak, to Wielki dzięki |
_________________ ...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
bike mtb własnej specyfikacji
Frontera 3.1 tdi (long)
Scorpio 2.3 dohc 16V kombi asb |
|
|
|
|
hapa999
Auto: Scorpio 1995r.2.0 16V manual sedan +BRC
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lip 2009 Skąd: Chełm
|
Wysłany: |8 Lis 2011|, 2011 09:41
|
|
|
Witam Panowie. Mam problemik z olejem nie wiem gdzie się podział.był zmieniany w maju tego roku stan sprawdzałem co jakiś czas i było w normie wczoraj sprawdzam a na bagnecie min. Wycieków nie namierzyłem wody też nie przybyło. Mowa w tym poscie o jakimś zaworku czy może to być tego wina.A i gdzie się on znajduje? |
|
|
|
|
wieloryb
KR 501 HU
Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2009 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|