wtryskiwacze |
Autor |
Wiadomość |
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |27 Maj 2008|, 2008 22:40 wtryskiwacze
|
|
|
Witam wszystkich.zgodnie z obietnica zapodaje kolejny temat,bo wieje nuda...jak objawowo skontrolowac wtryskiwacze.ogolnie przyjetym sposobem jest obserwacja ilosci czarnego dymu z wydechu.czy mial ktos przypadek,ze nie dymi,a wtryski leja?czy lejace wtryski maja wplyw na zuzycie paliwa?przeciez dawka sie nie zmienia...moze to skutkowac spadkiem mocy a co za tym idzie mocniejszym deptaniem na pedal gazu,ale czy napewno? |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Maj 2008|, 2008 08:09
|
|
|
No to jedziemy. Co do lania wtrysków i dymienia to pewne jest, że jak leje dymi na czarno. Ale czy może lać i nie dymić nie wiem. Lejące wtryski napewno mają wpływ na zużycie paliwa, spadek mocy a co za tym idzie mocne deptanie w pedał. Dawka się faktycznie nie zmienia ale wtryskiwacz nie rozpyla ropy i z kolei nie miesza się odpowiednio z powietrzem. Spalanie jest do kitu. Właśnie dlatego przy lejących wtryskach silnik kopci na czarno (duża ilość sadzy wynikiem niecałkowitego spalania). Jak kontrolować wtryski objawowo? Chyba tylko patrzenie w koniec wydechu zostaje patrzeć bo nie widzę innych możliwości.
Tak więc chyba brak dymienia przy lejących wtryskach jest niemożliwy choć kto wie?!? Niech sie tera inni wypowiedzą |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |28 Maj 2008|, 2008 09:25
|
|
|
Najprostszym sposobem jest wykręcenie 1 sztuki i sprawdzenie jej w firmie regenerującej wtryski. Generalnie wtryski zużywają się podobnie. No chyba, że wcześniej w aucie była jakaś rzeźba i wtryski mają różne pochodzenie... |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
Janek [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Maj 2008|, 2008 12:52
|
|
|
No to będę musiał sprawdzić swoje wtryski gdyż naprawdę mój daje duzo czarnego d.... Jescze pytanko -ile kosztuje regeneracja czy regulacja ? |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |30 Maj 2008|, 2008 14:53
|
|
|
Ale chyba nie zawsze czarny dym oznacza padnięte wtryski. Za duża dawka paliwa też to spowoduje. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Maj 2008|, 2008 06:47
|
|
|
i o ile mnie się nie myli mocno obciążony silnik przy sprawnych wtryskiwaczach też wali na czarno. |
Ostatnio zmieniony przez Platyn |31 Maj 2008|, 2008 06:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |31 Maj 2008|, 2008 07:39
|
|
|
Platyn napisał/a: | i o ile mnie się nie myli mocno obciążony silnik przy sprawnych wtryskiwaczach też wali na czarno. |
Nawet nowy |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
Platyn [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Maj 2008|, 2008 07:46
|
|
|
A wiec czy można sprawdzić wtryskiwacze organoleptycznie bez ich wykręcania i wożenia?? |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |31 Maj 2008|, 2008 10:20
|
|
|
Nie, jak na moją wiedzę. W serwisie pomp i wtrysków umieszczą go w maszynce pomiarowej, ustawią na pompce ciśnienie nominalne i "strzelą" ropą. Jak będzie mgła paliwowa w kształcie stożka to dobrze, jak siknie ciągłą strugą to nie dobrze. Tak w skrócie dla laika. |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |31 Maj 2008|, 2008 17:56
|
|
|
Waldek,wszystko ok,ale chodzilo mi o to,czy ktos mial przypadek,ze naprawiajac np.glowice,profilaktycznie sprawdzil wtryski(chociaz nie dymily)i okazalo sie,ze leja. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |31 Maj 2008|, 2008 18:18
|
|
|
Sprawdzenie ich podczas tak kompleksowej naprawy wydawało by się naturalne. Ja tak zrobiłem, a jak głowice są do roboty to wtryski przecież się wykręca. |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |31 Maj 2008|, 2008 19:31
|
|
|
no i?laly,czy nie |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |1 Cze 2008|, 2008 05:00
|
|
|
Nie, były dobre |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |1 Cze 2008|, 2008 15:03
|
|
|
ja też miałem sprawdzane wtryski przy naprawie głowic, były OK. |
_________________ ~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!! |
|
|
|
|
brontozaur
Auto: 1999 Audi A6 2,5 TDi FWD :(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2007 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |2 Cze 2008|, 2008 09:24
|
|
|
Dołączę się do tematu. U mnie sprawa jest taka, jak dodaję gazu na max to wszystko ok, natomiast ja puszczam to wyrzuca chmurkę białawego dymu, a wczoraj się okazało że jak przyciskam do dechy do troszkę go muli, przerywa. Czy to wtryski czy pompa? |
|
|
|
|
|