|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
zaczynaja sie klopoty.... |
Autor |
Wiadomość |
karol4623 [Usunięty]
|
Wysłany: |3 Sty 2008|, 2008 23:29 zaczynaja sie klopoty....
|
|
|
Dotarla do nas juz zimowa pogode mamy w temp. "-" i Scorupka zaczela szfankowac o to problem: przed swietami zaczely sie te minusowe temperatury i rano gdy wstalem odpalilem Fordzika przejechalem z 1km/1,5km i zaczelo sie: auto starcilo moc, zaczelo zucac jak by paliwo lecz zbiornku bylo kolo 20L nagle zgasl, po ponownym uruchomieniu przejechalem z 200m i znow stracil moc ja gaz do dechy a on jak nic jechal z 40/50km/h i znow zgasl po odpaleniu poraz kolejny dojechalem spowrotem do domu na pelnym gazie 40/50km/h zgasilem pod domem i po 20 min odpalilem go zaczol chodzic normalnie. Przez 2 dni pojedzilem bez zadnych zastrzezen i znow zaczelo sie rano tracil moc (jak by paliwa nie dostawal, lub gdzies blokowlo te paliwo) ale po nabraniu temp. swojej chodzi normalnie czyli cos musialo marznac. OK do dzisaj, dzisaj znow mialem takie objawy i doszlo jesce zucanie autem non stop przy duzych obrotach przejechalem w takim stanie z 3km prosto do domu i pod domem pochodzil z 5 min zajzalem pod maske tego tamtego i dodalem solidnie gazu (do dechy) pokopcil troche czarno na ziemi i zaowazylem ze jak na pelnych obrotach to auto tak jak by wyzucalo spaliny i powietrze (takiue udezenia powietrza z wydechu i leki bum!) okolo 22 chialem go odpalic odpalil pochodzil z 30sek i starcil moc i zgasl pomeczylem go tak a 3 razy i za 4 tak jak by paliwa juz nie dostawala calkiem. oco tu chodzi ??co mu jest?? jutro do emchanika jedzie ale wiecie jak to jest. moze ktos tu wie co to moze byc. aha 2 sprawa to przy odpalaniu resetuje mi sie wsysko tzn, wskazowki ida do konca i wracaja i stan przejechanych KM sie zeruje. Sorki za bledy itd:P czekam na ODP |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |3 Sty 2008|, 2008 23:39
|
|
|
Resetowanie zegarow to na bank problemy z aku.moze byc rozladowany,stary,zuzyty,generalnie to jego wina.co do silnika.wyglada na wytracanie parafiny z paliwa.kiedy tankowales?na jakiej stacji?czy masz do nich zaufanie?wstaw auto do cieplego(w miare)pomieszczenia,dolej do paliwa DIESEL SKYDD,lub podobny,uruchom.powinno pomoc. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
karol4623 [Usunięty]
|
Wysłany: |3 Sty 2008|, 2008 23:46
|
|
|
paliwo ORLEN lub BP Verva DIESEL szczeze juz cos kupilem do Diesla ale nic nie pomoglo tankowalem dzisaj nawet. dla sprawdzenia. |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |4 Sty 2008|, 2008 00:16
|
|
|
Sluchaj,co by nie gdybac,to przerywana praca dizla zawsze jest spowodowana problemami z paliwem.radze zaczac od filtra paliwa,pozniej zaworek elektromag.na pompie wtryskowej.to moja rada.aha.i nie kupuj rzeczy typu "cos tam do dizla"albo sprawdzone srodki albo benzyne.wazne jest jedno.auto musi stac w cieplym kilka godzin.inaczej zaden preparat nie pomoze. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |4 Sty 2008|, 2008 06:37
|
|
|
Spróbuj założyć przeźroczysty wężyk, od filtra czy podgrzewacza, do pompy wtryskowej. Zobaczysz wtedy czy idą pęcherzyki powietrza w przewód. Jak idą to wystarczy usunąć nieszczelność i spoko.
pozdro |
_________________ ~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!! |
|
|
|
|
Tlukas [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Sty 2008|, 2008 10:12
|
|
|
Tak jak już Sławek napisal absolutna podstawa to wymiana filtra paliwa. Z preparatów do diesli to ja używałem jakiegoś z STP zimowego dodatku do paliwa i zawsze było oki. |
|
|
|
|
karol4623 [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Sty 2008|, 2008 16:13
|
|
|
po pierwszysch ogledzinach na warsztacie (prubowal odpalic i podniusl maske) stwierdzil ze filtr plaiwa, moze byc gdziesz woda ale jest ale czemu by raz lapal raz nie i czemu z wydechu leca spaliny z powietrzem na zmiane tak to wyglada (strzela bu..bu..bu..) wsawili go do warsztau, laduja akumulator i jutro cos bedzie wiadomow iecej jak zaczna nim krecic jesce raz. Dziwna sprawa |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |5 Sty 2008|, 2008 00:05
|
|
|
karol4623 napisał/a: | po pierwszysch ogledzinach na warsztacie (prubowal odpalic i podniusl maske) stwierdzil ze filtr plaiwa, moze byc gdziesz woda ale jest ale czemu by raz lapal raz nie i czemu z wydechu leca spaliny z powietrzem na zmiane tak to wyglada (strzela bu..bu..bu..) wsawili go do warsztau, laduja akumulator i jutro cos bedzie wiadomow iecej jak zaczna nim krecic jesce raz. Dziwna sprawa | Wg mnie,to nic dziwnego.jezeli brakuje paliwa,to brakuje go rownierz we wtryskiwaczach.mowimy tu o zbyt malej wydajnosci filtra na skutek zanieczyszczenia-zuzycia,przymarzania.raz uzbiera paliwo na wtrysk,innym razem nie i wtedy jest pusty suw pracy i stad powietrze i nierowna praca. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |5 Sty 2008|, 2008 00:35
|
|
|
A jeśli połączymy parafinę w filtrze (zgadzam się z przedmówcami co do kiepskiego paliwa) z zapowietrzeniem wtrysków? Może pompa sam luft zassała? |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
magmart [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Sty 2008|, 2008 05:05
|
|
|
Objaw "przymarzającego" paliwa. Silnik na wolnych jak odpali to jeszcze chodzi, troche na gaz a on zgasł, potem sobie czasem zdechnie i odpalić nie chce ...
Jak przedmówcy radzili, do ciepłego, dolać z 5 l benzyny potem DIESEL SKYDD i śmigać. A i bateria musi być dobra. Zauważyłem, że jak bateria pada to dziwy się dzieją z pracą silnika (prawdopodobnie zbyt niskie napięcie oszukuje wskazania czujników i są podawane złe parametry na pompe). |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |5 Sty 2008|, 2008 07:20
|
|
|
Z tą benzyną to nie wiem czy za szczęśliwy pomysł Jak masz 60l ON w baku to moze i ta piątka nie zaszkodzi. W każdym razie trzeba dolac jakiegoś emulgatora żeby związał wilgoć (woda nie zamarznie w przewodzie gdy mała jej ilość wymiesza się z calym paliwem), dolać depresatora, który zapobiega wytrącaniu parafin w niskich temperaturach, czyli obniża CFPP -bardzo ważny parametr oleju napędowego (could filter plugging point - temperatura zablokowania zimnego filtra - głośno teraz o tym w reklamach paliw). Zmienić filtr na nowy i powinno hulać.
PS. TDI - Tylko Do Iesieni |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
Ostatnio zmieniony przez Mysza |5 Sty 2008|, 2008 07:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
magmart [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Sty 2008|, 2008 07:57
|
|
|
Benzyna służy obniżeniu temperatury gęstnienia ON, do wiązania wilgoci leje sie spirytus (denaturat). Spirytus wiąże wodę i rozpuszcza się w paliwie jest dalej normalnie spalany.
Super środka na rozpuszczenie parafiny nie znam.
Benzyna sprawdzona ( 2 lata temu co przywaliło -25C) 5 l to na zbiornik paliwa (40-50l) i dało się jechać, bez tego przymarzało.
No to takie doraźne sposoby, z pominięciem nowoczesnej chemii, bo jej nie eksperymentowałem, oprócz tego szedzkiego dodatku, no ale to było dodawane doraźnie przy tankowaniu - zapobiegawczo a nie awaryjnie jak już zaczynało marznąć. |
Ostatnio zmieniony przez magmart |5 Sty 2008|, 2008 08:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
slawektg
Auto: Merkur XR4Ti XXXKM
Pomógł: 7 razy Wiek: 51 Dołączył: 25 Lis 2006 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: |5 Sty 2008|, 2008 12:34
|
|
|
Jak mowilem.jak zamarznie,to nic nie pomoze.tylko ogrzanie,a potem profilaktyka,zeby sie nie powtorzylo.jest to szczegolnie wazne przy pompach rotacyjnych(rozdzielaczowych)ktore nie sa wspomagane zewnetrznymi pompami paliwowymi.gestniejaca ropa i parafina skutecznie blokuje przeplyw paliwa przez filtr i doprowadza do zapowietrzania sekcji wysokiego cisnienia i spadek cisnienia tloczenia na wtryskiwaczach. |
_________________ 806 turbo,XR4 turbo czyli biTURBO!!!!!JAK TURBO NIE DYMA,TO SILNIKA NI MA!!!! |
|
|
|
|
magmart [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Sty 2008|, 2008 14:32
|
|
|
slawektg napisał/a: | Jak mowilem.jak zamarznie,to nic nie pomoze. | Święta prawda, ale jak jeszcze zamarzło to polecam benzynke + reszte profilaktyki |
|
|
|
|
karol4623 [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Sty 2008|, 2008 21:56
|
|
|
no to juz zrobione wyjasnie ktos tu mial racje starczylo - 11 i zamarzly przewody i filtr. okazalo sie ze woda, woda i woda filtr zamaraz i przewody w czasie jazdy powietrze i -11 i starczy mu nie wiem czemu i z kat ta woda ale filtry wymieniono dolano beznyny i jakiegos czegos i tyle czeka mnie wymiana lub czyszczenie baku bo tam syf jest, Dzieki, narazi auto jedzi odpukac. lecz temp. spadaaa heeeh |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |